Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αδειασε το πιάτο και τρέχα!

Ο Μάγειρας σατιρίζει...

Ενα νέο κίνημα αναπτύσσεται στο Λονδίνο και έχει να κάνει με τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Το κίνημα έχει το δικό του μότο: “Αδειασε το πιάτο και τρέχα”! Ερευνες αποδεικνύουν ότι σε αρκετά ακριβά εστιατόρια το 33% των πελατών τελειώνουν το γεύμα τους και φεύγουν χωρίς να πληρώσουν.

 

Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι απόλυτα αληθές πως η οικονομική κρίση έχει αναγκάσει πολλούς ανθρώπους να μένουν στο σπίτι τους και να περιορίζουν τις εξόδους τους για φαγητό. Απλά, τους ωθεί να συμπεριφέρονται σε ένα εστιατόριο όπως και στο σπίτι τους: να τρώνε δηλαδή χωρίς να πληρώνουν αυτόν που τους σερβίρει...

 

Ομως ο “Μάγειρας” επιφυλάσσει μια ακόμη αποκάλυψη. Το κίνημα αυτό δεν έχει αποκλειστικά βρετανικό χρώμα. Υπάρχει και στην Ελλάδα και μάλιστα αρχίζει να στρατολογεί μέλη από όλα τα στρώματα της κοινωνίας. Οι καταγγελίες καταστηματαρχών στον κλάδο του έτοιμου φαγητού πληθαίνουν. Ο Λίνος Παντσετίδης δήλωσε αγανακτισμένος. “Μπήκε πελάτης στο μαγαζί και παρήγγειλε 99 σουβλάκια με ψωμάκι. Επειδή τα σουβλάκια τα έχω σε εικοσάδες, του είπα να τα κάνω 100 ώστε να μην πάει χαμένο το ένα. Κι εκείνος μου απάντησε, “Τι λες ρε φιλαράκι, ποιος θα τα φάει εκατό σουβλάκια;”. Τέλος πάντων, είχα ετοιμάσει τα πρώτα εξήντα και μόλις πήγα να ρίξω στα φωτιά τα επόμενα είκοσι, άρπαξε τα έτοιμα και εξαφανίστηκε. Δεν είχα κανένα να αφήσω στο μαγαζί κι έτσι δεν τον κυνήγησα. Αλλωστε, υπήρχε κίνδυνος να μπουκάρει κανείς και να μου πάρει και τα υπόλοιπα”.  

 

Ο Ντίμης Τζατζικόπουλος, ιδιοκτήτης πολυτελούς εστιατορίου στην Αθήνα, περιέγραψε την περιπέτεια που έζησε με μια παρέα που έφαγε τον άμπακα και έφυγε χωρίς να πληρώσει. “Τους κυνηγήσαμε μαζί με τα γκαρσόνια. Ηταν πέντε και έτρεχαν προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Καταφέραμε να προλάβουμε τους δύο που ήταν οι πιο χοντροί της παρέας. Ζητήσαμε εξηγήσεις για τη συμπεριφορά τους. Μας είπαν ότι δεν είχαν πρόθεση να το σκάσουν. Απλά πετάχθηκαν στο περίπτερο για να πάρουν τσιγάρα. Κι όταν τους ρωτήσαμε εύλογα, γιατί ο καθένας έτρεξε προς διαφορετική κατεύθυνση, μας απάντησαν, “Α, όλα κι όλα. Ο καθένας έχει το δικό του περιπτερά. Δεν ψωνίζουμε από όπου να' ναι”. 

 

Η όλη κατάσταση αρχίζει και δημιουργεί πανικό στους εστιάτορες, σε σημείο που να δημιουργούνται ακραίες καταστάσεις από απλές παρεξηγήσεις. Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση ενός 55χρονου, πελάτη ακριβού ρεστοράντ, ο οποίος μόλις τελείωσε το φαγητό του, πετάχτηκε από την καρέκλα και έκανε να τρέξει. Ομως οι σερβιτόροι ήταν ήδη μιλημένοι από το αφεντικό τους για τέτοιου είδους περιπτώσεις και δεν τον άφησαν να διανύσει πάνω από πέντε μέτρα. Ορμησαν πάνω του και τον έκαναν τουλούμι στο ξύλο. Ο δύστυχος πελάτης σωριάστηκε στο πάτωμα με μελανιασμένο το πρόσωπο από τις φάπες και τις μπουνιές, αλλά παραδόξως κρατούσε σφικτά την κοιλιά του και σφάδαζε. Οταν τελικά οι ψυχραιμότεροι κατάφεραν να ηρεμήσουν τα πνεύματα, ο δαρμένος πελάτης εξήγησε ότι δεν έτρεχε προς την έξοδο του εστιατορίου, αλλά προς τις τουαλέτες επειδή τον έπιασε κόψιμο από το φαγητό. Η δυσάρεστη μυρωδιά που άρχιζε να κατακλύζει την ατμόσφαιρα του εστιατορίου και έβγαινε από το πίσω μέρος του καφέ (για καλή του τύχη) παντελονιού του, επιβεβαίωσε τον ισχυρισμό του.

 

Ο σύνδεσμος εστιατόρων Αθήνας καλεί σε έκτακτη συνεδρίαση τα μέλη του και δεν αποκλείεται να επιβάλει αλλαγές στον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών, οι οποίοι θα προπληρώνουν το φαγητό τους. Δηλαδή, θα δίνουν πέντε ευρώ στο σερβιτόρο; Θα τους φέρνει μια φέτα ψωμί και μια σαλάτα. Δέκα ευρώ; Θα δικαιούνται και αναψυκτικό με ένα ορεκτικό. Είκοσι ευρώ; Θα παίρνουν και κυρίως πιάτο κ.ο.κ. Οι χαρτοπετσέτες και οι οδοντογλυφίδες δε θα χρεώνονται.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ