28

ΙΟΥΝ
2017

Ο χιονιάς δεν… αστειεύεται, καθώς κρύβει πολύ σοβαρούς κινδύνους για την υγεία

Πώς να προστατεύστε την υγεία σας από το χιόνι

10 Ιαν 201723.50

Μπορεί το χιόνι να δημιουργεί μια όμορφη και ευχάριστη ατμόσφαιρα με τα χιονισμένα δέντρα και τα κάτασπρα τοπία, αλλά στην πραγματικότητα ο χιονιάς δεν… αστειεύεται, καθώς κρύβει πολύ σοβαρούς κινδύνους για την υγεία.

Οι Έλληνες μάλιστα, που δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους ακραία καιρικά φαινόμενα – όπως οι φίλοι μας οι βορειοευρωπαίοι – χρειάζεται να ενημερωθούμε για τους κινδύνους που υπάρχουν, ώστε να πάρουμε τις αναγκαίες προφυλάξεις. Ιδιαίτερα ευάλωτες κατηγορίες του πληθυσμού, όπως είναι οι ηλικιωμένοι και τα μικρά παιδιά, αλλά και όσοι πάσχουν από χρόνιες ασθένειες κινδυνεύουν περισσότερο, οπότε ιδού οι 5 πιο σοβαροί κίνδυνοι που υπάρχουν για την υγεία μας στο κρύο, αλλά και τρόποι να προστατευτείτε και να μείνετε ασφαλείς:

1. Υποθερμία

Στις Ηνωμένες Πολιτείες περίπου 700 θάνατοι σημειώνονται κάθε χρόνο από υποθερμία. Η υποθερμία συμβαίνει όταν η θερμοκρασία του σώματός σας πέφτει στους 35 βαθμούς C ή και παρακάτω κι αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο, εάν δεν το εντοπίσετε εγκαίρως και δεν το αντιμετωπίσετε με τον κατάλληλο τρόπο.

Ο καθένας μπορεί να πάθει υποθερμία, όμως, οι ηλικιωμένοι είναι αυτοί που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς ο οργανισμός τους έχει μικρότερη προσαρμοστικότητα στις αλλαγές θερμοκρασίας του περιβάλλοντος και κάποιες φορές μπορεί να τους διαφύγει το γεγονός ότι σταδιακά πέφτει η θερμοκρασία τους.

Τι να προσέξετε: Μπορεί να έχετε πάθει υποθερμία, εάν αισθάνεστε το σώμα σας κρύο, εάν έχετε ρίγος και αρχίσετε σιγά – σιγά να αποσύρεστε από την δράση. Εάν η κατάστασή σας επιδεινωθεί, μπορεί να εκδηλώσετε σύγχυση, υπνηλία και δυσκολία στην ομιλία σας. Σε ακόμα πιο σοβαρό στάδιο οι παλμοί της καρδιάς σας μπορεί να επιβραδυνθούν επικίνδυνα.

Μείνετε ασφαλείς: Για να αποφύγετε την υποθερμία, να φοράτε ζεστά και πολλά ρούχα με καλή προφύλαξη και προστασία των χεριών, των ποδιών κι ένα ζεστό σκουφί για την κάλυψη του κεφαλιού σας. Εάν παρατηρήσετε συμπτώματα υποθερμίας, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων συνιστά να αναζητήσετε αμέσως επείγουσα ιατρική περίθαλψη. Εάν εκεί όπου βρίσκεστε δεν υπάρχει διαθέσιμο νοσοκομείο και θέλετε να βοηθήσετε άνθρωπο που εμφανίζει συμπτώματα, αφαιρέστε τα βρεγμένα ρούχα του και τυλίξτε τον σε μια ζεστή κουβέρτα για να αποφευχθεί η μεγαλύτερη απώλεια θερμότητας. Ζεστά ροφήματα μπορεί να βοηθήσουν τον οργανισμό να αυξήσει την θερμοκρασία του, αλλά όχι τα αλκοολούχα ποτά. Επίσης, μην κάνετε ζεστό μπάνιο ή ντους, επειδή κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει σοκ στον οργανισμό σας.

2. Κρυολόγημα και γρίπη

Κάθε χρονιά, οι περισσότεροι ενήλικες αρρωσταίνουν περίπου τρεις φορές από απλή ίωση και 1 στους 5 ενήλικες, από γρίπη. Παρά το γεγονός ότι το κρυολόγημα και η γρίπη δεν κάνουν την εμφάνισή τους μόνο τους χειμερινούς μήνες, μία μελέτη από την Ουαλία αποδεικνύει ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί πράγματι να ενοχοποιηθούν για τις ιώσεις και την γρίπη, καθώς μειώνουν τα λευκά αιμοσφαίρια που καταπολεμούν τις λοιμώξεις στην ρινική οδό, εκεί δηλαδή απ’ όπου οι ιοί του κρυολογήματος εισβάλλουν στον οργανισμό. Ενώ άλλη έρευνα κατάφερε να αποδείξει ότι οι ιοί της γρίπης είναι πιο επίμονοι και παραμένουν περισσότερο καιρό στην ατμόσφαιρα, όταν ο αέρας είναι ψυχρός και ξηρός.

Τι να προσέξετε: Δεν είναι εύκολο να διακρίνετε εάν έχετε μία απλή ίωση ή γρίπη, επειδή τα συμπτώματα είναι πολλές φορές σχεδόν ίδια. Η ίωση έχει ξηρό πονόλαιμο που παρουσιάζει αίσθηση φαγούρας, φτάρνισμα, πονοκέφαλο, καταρροή με υδαρείς βλέννες, υγρά μάτια, ρίγη και πυρετό. Στη συνέχεια εμφανίζονται: η βουλωμένη μύτη και ο βήχας που μπορεί να σας κρατήσει ξάγρυπνο τη νύχτα, μυϊκοί πόνοι, κόπωση και απώλεια όρεξης. Τα συμπτώματα της γρίπης είναι συνήθως πιο έντονα και εμφανίζονται πιο ραγδαία από αυτά της ίωσης και περιλαμβάνουν πολύ υψηλό πυρετό (συνήθως πάνω από 38,50 – 39), ξηρό βήχα, πόνους στους μυς, κεφαλαλγία, μόνιμα βουλωμένη μύτη, πονόλαιμο, και αίσθημα μεγάλης κόπωσης.

Μείνετε ασφαλείς: Στην ίωση μπορεί να νιώθετε έντονα τα συμπτώματα για 1-2 ημέρες, αλλά λογικά θα πρέπει να υποχωρήσουν σε μια εβδομάδα, ή το πολύ σε έως 10 ημέρες. Από την γρίπη οι περισσότεροι άνθρωποι αναρρώνουν μέσα σε μια εβδομάδα. Φυσικά, και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει περίπτωση να χρειαστείτε φαρμακευτική αγωγή. Κι ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει θεραπεία για το κοινό κρυολόγημα, ωστόσο κάποια σκευάσματα μπορούν να σας βοηθήσουν να περιορίσετε την ένταση των συμπτωμάτων και να αποφύγετε επικίνδυνες επιπλοκές. Προσπαθήστε σε κάθε περίπτωση να αποφύγετε τα αντιβιοτικά – δεν βοηθούν στους ιούς και έχουν παρενέργειες. Για τη γρίπη, το εμβόλιο μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό σας να καταπολεμήσει τον ιό, αλλά αν έχετε ήδη γρίπη, το CDC συνιστά ζαναμιβίρη, ένα εισπνεόμενο φάρμακο για την αντιμετώπιση της εποχικής γρίπης σε άτομα ηλικίας από 7 ετών και άνω, ή τον συνδυασμό οσελταμιβίρης και ριμανταδίνης.

3. Κρυοπαγήματα

Τα κρυοπαγήματα είναι μια πολύ σοβαρή κατάσταση που μπορεί να προκαλέσει απώλεια αίσθησης, αλλά και χρώματος στις πληγείσες περιοχές, όπως π.χ. στην μύτη, τα αυτιά, τα μάγουλα, το πηγούνι, τα δάχτυλα ή τα δάχτυλα των ποδιών. Τα κρυοπαγήματα μπορεί να προκαλέσουν μόνιμη βλάβη στους ιστούς του σώματος, ενώ σε σοβαρές περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε ακρωτηριασμό. Σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, ο κίνδυνος για πρόκληση κρυοπαγήματος είναι αυξημένος σε άτομα με προβλήματα στην κυκλοφορία του αίματος και σε άτομα που δεν είναι κατάλληλα ντυμένα στον παγετό.

Τι πρέπει να προσέχετε: Τα συμπτώματα των κρυοπαγημάτων είναι: μειωμένη ροή του αίματος στα χέρια και τα πόδια (τα δάχτυλα των χεριών ή των ποδιών κινδυνεύουν περισσότερο), μούδιασμα, μυρμήγκιασμα ή τσούξιμο, πόνος, και μπλε ή κηρώδες δέρμα.

Μείνετε ασφαλείς: Για να αποφύγετε κρυοπαγήματα, να φοράτε ζεστά ρούχα με πολλαπλή επένδυση, κυρίως όταν σκοπεύετε να είστε σε εξωτερικό χώρο για πολύ ώρα και να κρατήσετε τα ρούχα σας στεγνά (τα βρεγμένα ρούχα αυξάνουν την πιθανότητα απώλειας της θερμότητας). Εάν υποψιάζεστε ότι μπορεί να έχετε υποστεί κρυοπαγήματα, φροντίστε να βρεθείτε το συντομότερο δυνατόν σε ένα ζεστό χώρο. Βυθίστε την προσβεβλημένη περιοχή σε ζεστό νερό ή σε ζέστη γενικότερα, ακόμη κι αν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε ένα άλλο ζεστό σώμα. Αποφύγετε το τρίψιμο ή το μασάζ στην παγωμένη περιοχή, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερο πρόβλημα. Μην χρησιμοποιήσετε αμέσως τη θερμότητα της σόμπας, του τζακιού, του καλοριφέρ, ή της ηλεκτρικής κουβέρτας για να ζεσταθείτε καθώς οι πληγείσες περιοχές είναι μουδιασμένες και μπορεί να υποστούν ευκολότερα εγκαύματα.

Πηγή: life2day.gr

 

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Oι 3 τροφές που θα χαρίσουν υγεία στο δέρμα σας!

Υγεία-Επιστήμη27 Ιουν 201723.00

Καταναλώστε υγιεινές, ευεργετικές και θρεπτικές τροφές

Κάνετε δίαιτα; Πόσο συχνά επιτρέπεται να τρώτε επιδόρπιο

Υγεία-Επιστήμη27 Ιουν 201722.50

Από πού να ξεκινήσετε για να χάσετε τα περιττά κιλά

Ένας στους πέντε έχουν DNA με μεταλλάξεις σπάνιων νόσων!

Υγεία-Επιστήμη27 Ιουν 201722.40

Έρευνα στο γονιδίωμα για προδιάθεση για σπάνιες νόσους

Περισσότερες ώρες περνούν οι 40αρηδες στον καναπέ… από τους συνταξιούχους

Υγεία-Επιστήμη27 Ιουν 201722.30

Πρωταθλητές της ακινησίας αναδείχθηκαν οι άνδρες ηλικίας 45 έως 54 ετών

«Μαύρα μεσάνυχτα» έχουν οι γονείς για το… μαύρισμα

Υγεία-Επιστήμη27 Ιουν 201722.20

Ακόμη πιστεύουν ότι είναι ένδειξη καλής υγείας και όχι κίνδυνος

Δωρεάν εφαρμογή «ΔιΆνοια» για κινητά ενάντια στην άνοια

Υγεία-Επιστήμη27 Ιουν 201722.10

Υπό την επιστημονική επιμέλεια της Εταιρείας Alzheimer Αθηνών

Πως βοηθάει η φυτική πρωτεΐνη την υγεία της γυναίκας;

Υγεία-Επιστήμη27 Ιουν 201721.00

Η επίδραση των εμπλουτισμένων ζυμαρικών, του μαύρου ψωμιού και των δημητριακών

Πως να προστατέψουμε τα μάτια μας τους καλοκαιρινούς μήνες

Υγεία-Επιστήμη27 Ιουν 201720.50

Κίνδυνος για εκατομμύρια ανθρώπους μέσα στο καλοκαίρι

Αυξάνονται οι καταγγελίες για τις παρενέργειες των καλλυντικών

Υγεία-Επιστήμη27 Ιουν 201711.40

Σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα - Ποια προϊόντα αφορούν οι περισσότερες καταγγελίες

Τι να φας για να μην φουσκώσει η κοιλιά, λίγο πριν την παραλία

Υγεία-Επιστήμη26 Ιουν 201722.50

Τρόφιμα για να εντάξεις στην διατροφή σου

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία