24

ΜΑΪ
2017

150 λεπτά την εβδομάδα μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου

Πώς βοηθάει το περπάτημα την καρδιακή υγεία;

11 Ιαν 201722.13

Το περπάτημα μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακής νόσου, αποφαίνεται μικρή αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Creative Nursing.

«Είναι γνωστό ότι το περπάτημα είναι εξαιρετική μορφή άσκησης, αλλά μέχρι σήμερα οι απόψεις ήταν συγκεχυμένες για το πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι ένα οργανωμένο πρόγραμμα βάδισης σε βιοδείκτες, όπως η χοληστερόλη, η αρτηριακή πίεση του αίματος και το σωματικό βάρος», εξηγεί η Πάμελα Στιουαρτ Φας, αντιπρύτανης και καθηγήτρια στη Νοσηλευτική Σχολή Decker του Πανεπιστημίου Μπινγκχαμπτον της Νέας Υόρκης.

Στο πλαίσιο της μελέτης, η Δρ Φας και οι συνεργάτες της επέλεξαν 70 γυναίκες από την Πολιτεία της Νέας Υόρκης, οι οποίες κατοικούσαν σε περιαστικές περιοχές. Ζήτησαν από τις εθελόντριες να κάνουν «ζωηρό» περπάτημα για τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα, για συνολικά 10 εβδομάδες. Οι γυναίκες ήταν από 29 έως και 79 ετών, με μέσο όρο ηλικίας τα 55 έτη ζωής.

Στην αρχή της μελέτης, οι επιστήμονες υπολόγισαν τον κίνδυνο εμφράγματος κάθε γυναίκες για τα επόμενα δέκα χρόνια. Στις πέντε εβδομάδες της μελέτης, οι συμμετέχουσες συμβουλεύθηκαν να αυξήσουν τον αριθμό των βημάτων που έκαναν.

Στο τέλος της μελέτης, οι ερευνητές αξιολόγησαν το βάρος, την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα της χοληστερόλης των γυναικών. Όλοι οι δείκτες είχαν βελτιωθεί, γεγονός που σημαίνει κατά τους ειδικούς ότι το περπάτημα μπορεί όντως να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

«Επειδή τέτοιες μελέτες γίνονται συνήθως σε περιαστικές και αγροτικές περιοχές θα πρέπει να δούμε πως μπορούμε έχουμε ανάλογα αποτελέσματα και σε αστικό περιβάλλον. Επίσης, θα πρέπει να μελετήσουμε πως μπορούμε να κινητοποιήσουμε τους ανθρώπους να εμπλακούν σε τέτοιες απλές μορφές άσκησης για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα», εξηγεί η Δρ Φας.

 

Μυστικό μακροζωίας: Το γρήγορο περπάτημα μας χαρίζει 7 χρόνια ζωής!

Η τακτική άσκηση μπορεί να επιβραδύνει τη γήρανση και να αυξήσει σημαντικά τα χρόνια ζωής μας, σύμφωνα με νέα έρευνα. Όμως, οι γιατροί τόνισαν ότι η άσκηση δεν χρειάζεται να είναι αυστηρή, για να είναι ευκολότερο να την ακολουθήσουν περισσότεροι άνθρωποι.

Ο καθηγητής Sanjay Sharma, του Νοσοκομείου Αγίου Γεωργίου στο Λονδίνο, δήλωσε ότι ακόμα και η πιο μέτριας έντασης άσκηση μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακή προσβολή σε ανθρώπους 50 με 60 ετών ακόμη και 50%!

Ένα έγγραφο που υποβλήθηκε στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας στο Λονδίνο, ανέφερε: «Αυτή η μελέτη δείχνει ότι όταν οι άνθρωποι ασκούνται τακτικά μπορεί να είναι σε θέση να επιβραδύνουν τη διαδικασία της γήρανσης. Μπορεί να μην νικήσουμε τελείως το χρόνο, αλλά σίγουρα με την άσκηση τον καθυστερούμε αρκετά. Μπορούμε να δείχνουμε νεότεροι στα 70 μας και να ζήσουμε 90 και περισσότερα χρόνια. Η άσκηση «εξοικονομεί» από 7 έως 3 επιπλέον χρόνια ζωής. Η άσκηση επίσης λειτουργεί ως αντι-καταθλιπτικό, βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία και πλέον υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορεί να καθυστερεί την εμφάνιση της άνοιας».

Ο καθηγητής Sharma είπε ο καθένας θα πρέπει να προσπαθήσει να κάνει τουλάχιστον 20 έως 25 λεπτά άσκηση την ημέρα, με γρήγορο περπάτημα ή αργό τρέξιμο. «Αν ξέρετε ότι κάτι είναι 20 λεπτά μακριά, προσπαθήστε να το περπατήσετε αν έχετε χρόνο και να μην πάρετε το λεωφορείο», πρόσθεσε. «Οι άνθρωποι με καρδιακή πάθηση, δεν θα πρέπει να τρέξουν, αλλά να περπατούν, χωρίς όμως να χάνουν την ανάσα τους από την προσπάθεια. Μόνο έτσι θα προστατεύσουν την υγεία τους και από τα προβλήματα υγείας και από την καθιστική ζωή»

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Μουρουνέλαιο: Το «αντίδοτο» της φύσης στις ανοιξιάτικες αλλεργίες

Υγεία-Επιστήμη23 Μαϊ 201722.28

Δώστε μια «ασπίδα προστασίας» για το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Στίβεν Χόκινγκ: «Πρέπει να βρούμε άλλους πλανήτες να ζήσουμε»

Υγεία-Επιστήμη22 Μαϊ 201722.40

Ο διάσημος αστροφυσικός κρούει τον κώδωνα του κινδύνου

Τι προδίδει η μυρωδιά μας για την προσωπικότητα μας;

Υγεία-Επιστήμη22 Μαϊ 201722.30

Δεν παίζει ρόλο μόνο η εμφάνιση για τη γοητεία μας

Φρέσκα φρούτα και λαχανικά για γερά κάτω άκρα

Υγεία-Επιστήμη22 Μαϊ 201722.20

Προστασία από την εκδήλωση περιφερικής αρτηριοπάθειας

Προσοχή στα light τσιγάρα – «Ύποπτα» για αδενοκαρκίνωμα

Υγεία-Επιστήμη22 Μαϊ 201722.10

Αυξάνεται ο κίνδυνος για την πιο κοινή μορφή καρκίνου των πνευμόνων 

Τι σχέση έχει η ατμοσφαιρική ρύπανση... με την ποιότητα ύπνου;

Υγεία-Επιστήμη22 Μαϊ 201721.10

Η ατμοσφαιρική ρύπανση επιδρά αρνητικά στην ποιότητα του ύπνου 

Θέλετε να χάσετε κιλά οριστικά; Φάτε με συγκέντρωση!

Υγεία-Επιστήμη22 Μαϊ 201721.00

Αν δεν ασχολείστε με άλλα πράγματα όταν τρώτε δεν παχαίνετε 

Γιατί είναι απαραίτητος ο μεσημεριανός ύπνος για την υγεία μας;

Υγεία-Επιστήμη22 Μαϊ 201720.50

Χρειάζονται περίπου 60 λεπτά ύπνου το μεσημέρι

«Επιδημία» καπνίσματος και παχυσαρκίας πλήττει την Ελλάδα

Υγεία-Επιστήμη22 Μαϊ 201714.00

Τι δείχνουν ευρήματα του προγράμματος τα ΥΔΡΙΑ, το οποίο αποτυπώνει την υγεία του πληθυσμού στη χώρα μας

Νέα μέθοδος μετατρέπει τα ξύλα σε βιοκαύσιμα και χημικά

Υγεία-Επιστήμη22 Μαϊ 201711.20

Ανακάλυψη επιστημόνων στις ΗΠΑ - Ανάμεσά τους και ένας Έλληνας χημικός μηχανικός

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία