APR

Αισιοδοξούν ότι θα βρουν τρόπο για νέες θεραπείες

Βρήκαν πώς να «διορθώσουν» τη μνήμη οι επιστήμονες!

11 Jan 201723.00

Αμερικανοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν ένα μοριακό μονοπάτι στον εγκέφαλο που μπορεί να δώσει πληροφορίες για τα προβλήματα μνήμης των ηλικιωμένων και παράλληλα να συντελέσει στην ανάπτυξη νέων θεραπειών πρόληψης της άνοιας.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Cell Reports ερευνητές του Πανεπιστημίου Rutgers, η μελέτη επικεντρώθηκε στα μονοπάτια σηματοδότησης του ιππόκαμπου, της περιοχής του εγκεφάλου που λαμβάνουν χώρα η μάθηση και η μνήμη. Οι ειδικοί μελέτησαν πως μεταδίδονται οι πληροφορίες από τις συνάψεις στους πυρήνες των νευρωνικών κυττάρων του ιππόκαμπου.

Χρησιμοποιώντας εργαστηριακά ποντίκια διαπίστωσαν ότι η πρωτεΐνη CRTC1 ενισχύει τη μνήμη ελέγχοντας την γονιδιακή έκφραση, μια διαδικασία που επιτρέπει στο κύτταρο να ανταποκριθεί στο διαρκώς μεταβαλλόμε περιβάλλον του σώματος και λειτουργεί ως διακόπτης ενεργοποίησης - απενεργοποίησης που ελέγχθεί πότε παράγονται οι πρωτεΐνες και τα επίπεδα στα οποία εκκρίνονται.

«Ανακαλύψαμε ότι όσο περισσότερο μένει στον εγκέφαλο τον ποντικιών η πρωτεΐνη CRTC1, τόσο ισχυρότερη είναι η μνήμη», εξηγεί ο συγγραφέας της μελέτης Γκλεμπ Σουμυατσκι, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Γενετικής της Σχολής Τεχνών και Επιστημών του Πανεπιστημίου Rutgers.

Μέσω δύο πειραμάτων οι ερευνητές απέδειξαν ότι τα ποντίκια που εκπαιδεύτηκαν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα είχαν υψηλότερη δραστηριότητα της CRTC1, είχαν πιο ισχυρή γονιδιακή έκφραση και καλύτερη μακροπρόθεσμη μνήμη.

Επίσης, ανακάλυψαν ότι η πρωτεΐνη CRTC1 ενεργοποιεί το γονίδιο FGF1 που ελέγχει σημαντικές εγκεφαλικές κυτταρικές λειτουργίες, την ανάπτυξη και την επιβίωση και είναι σημαντικό για την διατήρηση των ιστών, την επιδιόρθωση και την αναγέννησή τους. Η ενεργοποίησης αυτή σχετίζεται επίσης με την ένταση της μάθησης για την ενίσχυση της μνήμης.

«Η διαδικασία της μάθησης είναι λίγο πολύ ίδια στον ανθρώπινο εγκέφαλο και αυτόν των τρωκτικών. Αυτό που λέει πρακτικά η μελέτη μας είναι ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές απαντήσεις στο ερώτημα πως θα ελέγξουμε και θα βελτιώσουμε τη μνήμη», συμπληρώνει ο Δρ Σουμυατσκι.

Σε κάθε περίπτωση η συγκεκριμένη έρευνα ενισχύει την άποψη ότι αν κατανοήσουμε περισσότερο τα μοριακά μονοπάτια του εγκεφάλου, τότε θα μπορέσουμε να ανακαλύψουμε καλύτερες θεραπείες για τα άτομα με γεροντική άνοια και νευροεκφυλιστικές παθήσεις, όπως η νόσο Αλτσχάιμερ.

Ποιοι είναι οι πιθανοί κίνδυνοι της καισαρικής;

Μελέτη σε στοιχεία περισσότερες από 97.300 γεννήσεις

«Φάρμακο» για την υγεία η σωματική άσκηση

Για την αντιμετώπιση χρόνιων παθήσεων και τον περιορισμό της χρήσης φαρμάκων

Παιδιά και δόντια: Το βούρτσισμα αρχίζει από το πρώτο δόντι στην παιδική ηλικία

Η πρώτη επίσκεψη στον οδοντίατρο πριν από τα πρώτα γενέθλια του παιδιού

Ο έκτος πιο γερασμένος πληθυσμός στον κόσμο οι Έλληνες

Τεράστιο πρόβλημα το δημογραφικό στη χώρα μας

«Επικίνδυνη» η μέτρια κατανάλωση καφέ στην εγκυμοσύνη - Πόσο να πίνετε

Μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στο μετέπειτα σωματικό βάρος του παιδιού

Κολπική μαρμαρυγή: Τι να τρώτε για να προστατευτείτε!

Νικήστε την πάθηση με τη βοήθεια της διατροφής

φωτ. αρχείου

ΠΦΣ: Ζητά κατεπείγουσα έρευνα για ιστοσελίδα με έδρα τη Θεσσαλονίκη

Πωλεί μέσω διαδικτύου σκευάσματα διαλαλώντας πώς «τα πάντα θεραπεύονται είναι απλώς θέμα χρόνου»

Οστεοπόρωση: Οι τέσσερις σωματοφύλακες της καλής υγείας των οστών!

Ασβέστιο, Βιταμίνη D3,Μαγνήσιο και Βιταμίνη Κ2