ΙΑΝ

Το γονίδιο που γερνάει απότομα τον εγκέφαλο μετά τα 65 χρόνια

Ανακαλύφθηκε το γονίδιο… της γήρανσης!

20 Μαρ 201722.30

Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ένα γονίδιο που κάνει τον εγκέφαλο ενός ανθρώπου να γερνάει απότομα μετά την ηλικία των 65 ετών, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Cell Systems.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Παθολογίας και Νευρολογίας Ασα Αμπέλιοβιτς, ανέλυσαν γενετικά δεδομένα από νεκροψίες 1.904 ατόμων που δεν είχαν νευροεκφυλιστικές παθήσεις όσο ζούσαν και ανακάλυψαν το γονίδιο ΤΜΕΜ106Β, το οποίο κάνει τον εγκέφαλο των φορέων να δείχνει δέκα έως 12 χρόνια πιο γερασμένος σε σχέση με τους συνομηλίκους τους, μετά την ηλικία των 65 ετών.

Το ΤΜΕΜ106Β είναι αρκετά κοινό καθώς περίπου το ένα τρίτο των ανθρώπων έχουν δύο αντίγραφά του, άλλο ένα τρίτο έχει μόνο ένα αντίγραφο, ενώ το υπόλοιπο ένα τρίτο κανένα αντίγραφο. «Το ΤΜΕΜ106Β αρχίζει να ασκεί την επίδρασή του μόνο όταν οι άνθρωποι γίνονται 65 ετών. Μέχρι τότε, όλοι βρίσκονται στην ίδια βάρκα, αλλά μετά τα πράγματα αλλάζουν. Όποιος έχει δύο ‘καλά' αντίγραφα του γονιδίου, δεν έχει πρόβλημα, αλλά όποιος έχει δύο ‘κακά' αντίγραφά του, ο εγκέφαλός του αρχίζει να γερνάει γρήγορα», εξηγεί ο Δρ Αμπέλιοβιτς.

Το εν λόγω γονίδιο έχει στο παρελθόν συσχετισθεί με μια σχετικά σπάνια νευροεκφυλιστική πάθηση, τη μετωποκροταφική άνοια. Η διαπίστωση ότι επηρεάζει γενικότερα τη γήρανση του εγκεφάλου σε πολλούς ανθρώπους, μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέων θεραπειών στο μέλλον για διαταραχές, όπως η νόσος Αλτσχάιμερ.

Προηγούμενες μελέτες έχουν εντοπίσει μεμονωμένα γονίδια, όπως το APOE, που αυξάνουν τον κίνδυνο για νόσ Αλτσχάιμερ. Όμως, στην πραγματικότητα, ο κύριος κίνδυνος της νευροεκφύλισης του εγκεφάλου δεν φαίνεται να είναι κάποιο γονίδιο, αλλά η ίδια η γήρανση. Και, όπως αποκαλύπτεται, υπάρχουν γονίδια σαν το ΤΜΕΜ106Β, που μπορεί να επιταχύνουν δραματικά τη γήρανση του εγκεφάλου.

Οι ερευνητές αναρωτιούνται κατά πόσο είναι δυνατό να αναπτύξουν φάρμακα που θα στοχεύουν στο ΤΜΕΜ106Β και θα το διορθώνουν, έτσι ώστε ο εγκέφαλος να μη γερνά πιο γρήγορα. Αν το πετύχουν, μπορεί να μειώσουν επίσης την πιθανότητα εμφάνισης νόσου Αλτσχάιμερ και άνοιας σε ορισμένους ανθρώπους.

Typosthes.gr Social Media Awards 2017

Αποτοξίνωση μετά τις γιορτές – Τι πρέπει να κάνετε

Υγεία-Επιστήμη23 Ιαν 201820.30

Το άγχος, η κληρονομικότητα, η κακή διατροφή, το κάπνισμα και η παχυσαρκία επιβαρύνουν την υγεία μας

Τι σημαίνει μικτός τύπος δέρματος; Ανήκεις σε αυτήν τη κατηγορία;

Υγεία-Επιστήμη23 Ιαν 201820.10

Τι πρέπει να κάνεις για να το φροντίζεις κατάλληλα

To…κρεμμύδι που μπορεί να νικήσει τη φυματίωση!

Υγεία-Επιστήμη22 Ιαν 201822.48

Ίσως δίνει λύσει στην καταπολέμηση της αντοχής στα αντιβιοτικά

Η διατροφή που προστατεύει την υγεία των ηλικιωμένων

Υγεία-Επιστήμη22 Ιαν 201822.12

Αποτρέπει την ευθραυστότητα που συνεπάγεται το γήρας

Οι 6 αντικαρκινικές τροφές που ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχουν στην κουζίνα σας

Υγεία-Επιστήμη22 Ιαν 201822.05

Ενισχύστε σημαντικά την άμυνα του οργανισμού σας

Λάδι καρύδας: Τα οφέλη του για την υγεία της καρδιάς

Υγεία-Επιστήμη22 Ιαν 201821.56

Άμεση βελτίωση των λειτουργιών του εγκεφάλου

Έχετε ακατανίκητη όρεξη για γλυκά; Φταίνε οι εγκεφαλικοί νευρώνες!

Υγεία-Επιστήμη19 Ιαν 201823.30