APR

Κατασκευάζει ένα ρόβερ για να κατακτήσει τον πιο δύσκολο πλανήτη

H NASA αντιγράφει τους Αρχαίους Έλληνες για να κατακτήσει την Αφροδίτη

20 Mar 201722.40

Η αρχαία Ελλάδα συνεχίζει να εμπνέει τη μοντέρνα τεχνολογία και ίσως μας οδηγήσει και στο διάστημα! Μηχανικοί της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) έχουν σχεδιάσει ρόβερ που προορίζεται για τον πλανήτη Αφροδίτη και το οποίο αντλεί έμπνευση από τον μηχανισμό των Αντικυθήρων και από τις μηχανές του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Είναι γνωστό ότι η Αφροδίτη είναι ένας πολύ δύσκολος πλανήτης, ένα από τα πιο εχθρικά περιβάλλοντα στο ηλιακό μας σύστημα, με πολύ πιο ακραίες συνθήκες από ό,τι ο Άρης. Καμία σοβιετική (Venera και Vega) ή αμερικανική διαστημοσυσκευή (Pioneer) δεν έχει επιζήσει στην επιφάνειά της για πάνω από 127 λεπτά, καθώς η θερμοκρασία των 460 βαθμών Κελσίου που λιώνει μέταλλα, η πίεση των 92 μπαρ και τα νέφη θειϊκού οξέος μπορούν να «ψήσουν» γρήγορα τα ηλεκτρονικά κυκλώματα.

Ακριβώς γι' αυτό το λόγο, ο μηχανικός Τζόναθαν Σόντερ και η ομάδα του στο Εργαστήριο Αεριοπροώθησης (JPL) της NASA σχεδίασαν ένα - φουτουριστικό και ταυτόχρονα ρετρό - ρόβερ, με την ονομασία «Automaton Rover for Extreme Environments» (AREE) ή «Αυτόματο Ρόβερ για Ακραία Περιβάλλοντα». Το ρόβερ δεν χρειάζεται καθόλου τα ευάλωτα ηλεκτρονικά, αλλά χρησιμοποιεί μόνο ενισχυμένα μηχανικά συστήματα από ανθεκτικά μεταλλικά κράματα.

Το ρόβερ διαθέτει ένα όχι ηλεκτρονικό, αλλά πλήρως μηχανικό υπολογιστή-ρολόι, που θυμίζει εκείνον των Αντικυθήρων που προέβλεπε αστρονομικά συμβάντα προ 2.300 ετών. Περιλαμβάνει επίσης ένα είδος φωνογράφου, που θα καταγράφει στοιχεία. Τα στοιχεία αυτά θα υψώνονται στην ατμόσφαιρα ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσω ενός μπαλονιού γεμάτου με αέριο και θα καταλήγουν σε ένα drone-αναμεταδότη που θα βρίσκεται δεκάδες χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνεια και θα κινείται με ηλιακή ενέργεια. Το drone, με τη σειρά του, θα μεταδίδει τα στοιχεία σε δορυφόρο που θα κινείται σε τροχιά γύρω από την Αφροδίτη και από εκεί θα στέλνονται τελικά στη Γη.

Το ρόβερ, το οποίο θα συλλέγει κλιματικά, σεισμικά και γεωλογικά δεδομένα, θα κινείται με ένα σύστημα ποδιών που θα τροφοδοτούνται μόνο με αιολική ενέργεια από τους ανέμους, η οποία θα συλλέγεται από μια τουρμπίνα στην κορυφή του. Στόχος είναι η διαστημοσυσκευή να επιβιώσει πάνω στην Αφροδίτη για εβδομάδες ή και μήνες.

Το ρόβερ είχε αρχικά προταθεί πέρυσι και πρόσφατα έλαβε επιχορήγηση στο πλαίσιο του προγράμματος της NASA για τη στήριξη καινοτόμων διαστημικών ιδεών (Innovative Advanced Concepts Program). Αν και δεν είναι ακόμη βέβαιο ότι η NASA θα χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο ρόβερ χαμηλής τεχνολογίας, εφόσον όντως το κάνει, τότε θα είναι η πρώτη εφαρμογή της αρχαίας τεχνολογίας για την εξερεύνηση του διαστήματος.

Πάνω από 200.000 άνθρωποι με ψωρίαση στην Ελλάδα

Παγκόσμια έκθεση για την ψωρίαση και την ευαισθητοποίηση για την πάθηση

Άρχισαν οι αλλεργίες της Άνοιξης – Τι να κάνετε για να τις νικήσετε

Οι συχνότερες αλλεργίες και πώς να τις αντιμετωπίσετε

Θεσσαλονίκη: Το τεχνητό πάγκρεας βοηθά ασθενείς με διαβήτη - Μελέτη του ΑΠΘ

Σχετίζεται με τον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου σε σχέση με τη συνήθη αγωγή

Το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού πριν από τα 50

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας αμερικανικής επιστημονικής μελέτης

Έρχονται οι μαγευτικές Λυρίδες - Ανοιξιάτικη βροχή αστέρων αύριο!

Ορατές και από την Ελλάδα, εφόσον ο καιρός επιτρέψει τις νυχτερινές παρατηρήσεις

Πώς θα χάσεις κιλά εύκολα – Τι να κάνεις 30 λεπτά πριν κάθε γεύμα!

Χάστε κιλά χωρίς γυμναστική και εξαντλητική δίαιτα

«Σωτήρια» η γυμναστική μετά από το πρώτο έμφραγμα

Μειώνει δραματικά τον κίνδυνο θανάτου

Γιατί το διαζύγιο είναι επικίνδυνο για την υγεία;

Ο γάμος προστατεύει από τα εμφράγματα