22

ΙΟΥΝ
2017

Οι επιστήμονες βρήκαν το λαό με την καλύτερη καρδιολογική υγεία

Ποιος είναι ο πιο υγιής -στην καρδιά- λαός του κόσμου;

20 Μαρ 201723.00

Μία φυλή που ζει στα δάση της Βολιβίας και λέγεται Τσιμάνε είναι ο λαός με την καλύτερη καρδιολογική υγεία στον κόσμο, αναφέρει διεθνής ομάδα επιστημόνων.

Όπως αποκαλύπτουν στην διεθνή ιατρική επιθεώρηση The Lancet, σχεδόν κανένα μέλος της φυλής, ούτε καν οι γεροντότεροι, δεν έχουν ενδείξεις μέτριας έως σοβαρής αθηροσκλήρωσης - ένα εύρημα που από μόνο του είναι εκπληκτικό, σύμφωνα με τους ερευνητές. Όπως εξηγούν στο άρθρο τους, ο τρόπος ζωής των Τσιμάνε είναι εκ διαμέτρου αντίθετος με οτιδήποτε ισχύει στον υπόλοιπο κόσμο.

Και μολονότι θα ήταν δύσκολο να επιστρέψουμε στην εποχή της αποκλειστικής διατροφής με κυνήγι, ψάρεμα και ό,τι βγάζει η γη, υπάρχουν μαθήματα που όλοι μπορούμε να πάρουμε από τον λαό αυτό. Υπολογίζεται ότι στα τροπικά δάση του Αμαζονίου στη Βολιβία ζουν περίπου 16.000 Τσιμάνε, ο τρόπος ζωής των οποίων μοιάζει πολύ με εκείνον των πληθυσμών που έζησαν πριν από χιλιάδες χρόνια και έτσι έχει λίγους κλασικούς καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου (π.χ. κάπνισμα, καθιστική ζωή, φαστ φουντ) αλλά υψηλό επίπεδο φλεγμονών (π.χ. από λοιμώξεις).

Επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Βολιβία, τη Γερμανία, το Περού, τη Γαλλία και την Αίγυπτο εξέτασαν 705 Τσιμάνε ηλικίας άνω των 40 ετών και συνέκριναν τα ευρήματά τους με εκείνα από 6.814 συμμετέχοντες σε μία πολυεθνική μελέτη αθηροσκλήρωσης που λέγεται MESA.

 

Η διατροφή των Τσιμάνε

Όπως διαπίστωσαν, το 17% της διατροφής των Τσιμάνε αποτελείται από κυνήγι και δη αγριογούρουνα, τάπιρους (είναι ένα παχύδερμο θηλαστικό με μικρή προβοσκίδα) και καπιμπάρα (λέγεται και υδρόχοιρος και είναι το μεγαλύτερο τρωκτικό στον κόσμο). Το 7% της διατροφής τους είναι ψάρια του γλυκού νερού, συμπεριλαμβανομένων των πιράνχα και των γατόψαρων.

Κατά το μεγαλύτερο υπόλοιπο μέρος της, η διατροφή τους προέρχεται από οικογενειακές καλλιέργειες ρυζιού, αραβοσίτου, ρίζας μανιόκα (είναι ένα φυτό σαν γλυκοπατάτα) και μπανάνες Αντιλλών. Τρώνε επίσης πολλά φρούτα και καρπούς που μαζεύουν από τα δέντρα.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι θερμίδες του ημερήσιου διαιτολογίου τους προέρχονται κατά 72% από υδατάνθρακες (έναντι 52% που ισχύει για τις περισσότερες χώρες της Δύσης) και κατά 14% από λιπαρά (έναντι 34% που ισχύει για τις ΗΠΑ και πολλές άλλες δυτικές χώρες). Από τα λιπαρά που τρώνε οι Τσιμάνε, ένα μέρος μόνο είναι τα (επιβαρυντικά για την καρδιά) κορεσμένα λιπαρά, ενώ στη Δύση το μεγαλύτερο μέρος των λιπαρών που καταναλώνονται είναι κορεσμένα. Το 14% των ημερήσιων θερμίδων των Τσιμάνε, τέλος, προέρχεται από πρωτεΐνες με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Οι Τσιμάνε είναι επίσης ιδιαιτέρως δραστήριοι, καθώς καθημερινά οι μεν άνδρες κάνουν 17.000 βήματα και οι γυναίκες 16.000, ενώ οι ηλικιωμένοι υπερβαίνουν τα 15.000 βήματα ημερησίως. «Επιτυγχάνουν ένα εκπληκτικό επίπεδο καθημερινής φυσικής δραστηριότητας», δήλωσε ο δρ Γκρέγκορι Τόμας, ένας από τους ερευνητές από το Ιατρικό Κέντρο Μεμόριαλ του Λονγκ Μπιτς, στην Καλιφόρνια.

Οι επιστήμονες εξέτασαν 705 Τσιμάνε με αξονική τομογραφία, για να δουν πόσες αποτιτανώσεις (εναποθέσεις ασβεστίου) είχαν στις στεφανιαίες αρτηρίες της καρδιάς τους. Με μεγάλη τους έκπληξη διαπίστωσαν ότι σε ηλικία 45 ετών σχεδόν κανένας Τσιμάνος δεν είχε στεφανιαίες αποτιτανώσεις, ενώ σε χώρες όπως οι ΗΠΑ το 25% των ατόμων της ίδιας ηλικίας έχουν ήδη εμφανείς αποτιτανώσεις.

Ωστόσο ούτε αργότερα στη ζωή τους αποκτούσαν, αφού σε ηλικία 75 ετών το 65% των Τσιμάνων εξακολουθούσαν να μην έχουν αποτιτανώσεις (το αντίστοιχο ποσοστό στις ΗΠΑ είναι μόλις 20%) και μόνο το 8% είχαν ενδείξεις μέτριας προς υψηλής αποτιτάνωσης - ένα ποσοστό πέντε φορές χαμηλότερο απ’ ό,τι στα βιομηχανικώς ανεπτυγμένα κράτη. «Είναι πολύ πιο χαμηλά απ’ ό,τι σε οποιονδήποτε άλλο πληθυσμό», δήλωσε στο BBC ο δρ Μάικλ Γκέρβεν, καθηγητής Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στη Σάντα Μπάρμπρα.

 

 

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Ποιο όργανο μπορεί να βλάψει η υπερβολική γυμναστική;

Υγεία-Επιστήμη22 Ιουν 201722.50

Ακόμη και η υπερβολική γυμναστική κάνει κακό! 

Εγκαύματα: Μόνο η ομπρέλα δεν φτάνει για προστασία

Υγεία-Επιστήμη22 Ιουν 201722.40

Πώς να προστατευτείτε από τα ηλιακά εγκαύματα

Γιατί τα αεροπλάνα δεν μπορούν να πετάξουν όταν… έχει καύσωνα;

Υγεία-Επιστήμη22 Ιουν 201722.30

Πολύ σημαντικός παράγοντας η κλιματική αλλαγή

Πως βοηθάει το ελαιόλαδο τον εγκέφαλο μας;

Υγεία-Επιστήμη22 Ιουν 201722.20

Τα τεράστια οφέλη του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου για τον οργανισμό 

Στίβεν Χόκινγκ: Χτίστε σπίτια στον Άρη, αν θέλετε να επιβιώσετε

Υγεία-Επιστήμη22 Ιουν 201722.10

Δραματική προειδοποίηση του διάσημου φυσικού

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Τι να τρώτε για να μειώσετε τους πόνους

Υγεία-Επιστήμη22 Ιουν 201720.52

Η θετική επίδραση της διατροφής στην υγεία

5 κοινές διατροφικές παγίδες που εμποδίζουν το αδυνάτισμα

Υγεία-Επιστήμη22 Ιουν 201720.42

Γιατί η ζυγαριά δεν πέφτει με τίποτα ακόμη και όταν τα κάνουμε όλα σωστά;

Διπλάσια ποσότητα αλατιού από τη συνιστώμενη καταναλώνουν οι Θεσσαλονικείς

Υγεία-Επιστήμη22 Ιουν 201714.20

Σύμφωνα με μελέτη επιστημόνων από ελληνικά και ξένα ακαδημαϊκά ιδρύματα και φορείς υγείας



3E banner

Mollers


Hellenic seaways



Typosthes.gr - Twitter

Κτήμα Χρηστίδη


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία