23

ΟΚΤ
2017

Τα θετικά συναισθήματα στην καθημερινότητα καθορίζει την ευτυχία

Οι «μικροστιγμές θετικότητας» κάνουν τη ζωή μας καλύτερη

20 Απρ 201723.00

Θέλετε να αυξήσετε την ευεξία σας; Αν ναι, τότε ήρθε η ώρα να βάλετε στην καθημερινότητά σας «μικροστιγμές θετικότητας», οι οποίες αθροιστικά και με τον καιρό μπορεί να αλλάξουν προς το καλύτερο τη ζωή σας.

Αυτό συνιστά μια αμερικανίδα ψυχολόγος, η οποία πιστεύει ότι ο βαθμός κατά τον οποίο μπορούμε να αποκομίσουμε θετικά συναισθήματα από τις καθημερινές δραστηριότητές μας καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το πόσο ευτυχισμένοι θα είμαστε.

Μελέτες που έχουν πραγματοποιήσει η δρ Μπάρμπρα Φρέντρικσον, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στο Τσάπελ Χιλ, και άλλοι επιστήμονες έχουν αποκαλύψει ότι τα έστω και σύντομα θετικά συναισθήματα ρυθμίζουν αποτελεσματικά το στρες και την κατάθλιψη και προάγουν την ψυχική και τη σωματική υγεία.

Μάλιστα, μπορεί κανείς να εκπαιδευτεί στο να αναπτύσσει θετικά συναισθήματα, φροντίζοντας να ασχολείται με δραστηριότητες οι οποίες εγγενώς τα παράγουν, αναφέρει η εφημερίδα «New York Times». Αν, δε, μοιράζεται αυτή τη διαδικασία με άλλους ανθρώπους, τα οφέλη στην υγεία του θα είναι ακόμα μεγαλύτερα, γράφει η δρ Φρέντρικσον στο βιβλίο της «Love 2.0: Finding Happiness and Health in Moments of Connection» (εκδ. Plume).

Μερικές δραστηριότητες που μπορεί να γεννήσουν θετικά συναισθήματα είναι οι εξής, σύμφωνα με τη Φρέντρικσον και άλλους ειδικούς:

- Να κάνετε καλά πράγματα για τους άλλους. Θα τους κάνετε να νιώσουν πιο χαρούμενοι – όπως και εσείς οι ίδιοι άλλωστε. Μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όσο το να κουβαλήσετε μια βαριά τσάντα ή να δώσετε οδηγίες στον δρόμο σε έναν ξένο.

- Να θαυμάζετε τον κόσμο γύρω σας. Μπορεί να είναι ένα δέντρο, ένα όμορφο ηλιοβασίλεμα, ο καταγάλανος ουρανός, ένα όμορφο κτίριο ή ένα ρούχο που φορά ένας άλλος άνθρωπος.

- Αναπτύξτε και καλλιεργήστε σχέσεις. Οι ισχυροί κοινωνικοί δεσμοί με φίλους και συγγενείς αυξάνουν τα συναισθήματα αυτοαξίας και μακροπρόθεσμα την υγεία και τη μακροζωία.

- Θέστε στόχους τους οποίους μπορείτε να πετύχετε. Μπορεί να θέλετε να βελτιώσετε το τένις σας, να διαβάσετε περισσότερα βιβλία ή να γίνετε εξπέρ στο Sudoku. Αρκεί να θέσετε έναν ρεαλιστικό στόχο, διότι αν είναι ανέφικτος ή μη πρακτικός θα σας δημιουργήσει αναίτιο στρες.

- Μάθετε κάτι νέο. Μπορεί να είναι ένα άθλημα, μια ξένη γλώσσα, ένα μουσικό όργανο, ένα παιχνίδι, οτιδήποτε ενσταλάζει μέσα σας το αίσθημα της επιτυχίας και σας κάνει να νιώθετε αυτοπεποίθηση και ανθεκτικότητα. Και πάλι, όμως, να είστε ρεαλιστές για τον χρόνο και τον κόπο που θα χρειαστείτε για να τα καταφέρετε.

- Αποδεχθείτε τον εαυτό σας με τις ατέλειες και τα στραβά του. Αντί όμως να εστιάζετε σε αυτά, να ρίχνετε βάρος στα θετικά σας σημεία και στα επιτεύγματά σας.

- Εξασκήστε την αντοχή σας. Αντί να αφήνετε την απώλεια, το στρες, την ανεπάρκεια και τα ψυχικά τραύματα να σας καταβάλλουν, να τα χρησιμοποιείτε ως εμπειρίες μάθησης και εφαλτήρια για ένα καλύτερο μέλλον. Μην ξεχνάτε την έκφραση: «Οταν η ζωή σού δίνει λεμόνια (σ.σ. συμβολίζουν τις πίκρες), κάν’ τα λεμονάδα».

- Εξασκήστε την ενσυνειδητότητά σας. Αναμασώντας τα προβλήματα του παρελθόντος ή τις δυσκολίες του μέλλοντος, εξαντλείτε τα ψυχικά αποθέματά σας και στερείτε την προσοχή από τις τρέχουσες απολαύσεις. Πάψτε να αναλώνεστε με ό,τι δεν μπορείτε να ελέγξετε και εστιάστε στο «εδώ και τώρα». Καλή ιδέα θα ήταν να κάνετε ένα μάθημα διαλογισμού.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

ΑΒ Βασιλόπουλος

Μόνο αναλώσιμα χορηγούν για το διαβήτη από σήμερα τα φαρμακεία

Υγεία-Επιστήμη23 Οκτ 201714.20

Αναστέλλουν τη χορήγηση όλων των ιατροτεχνολογικών προϊόντων λόγω της μη λειτουργίας του e- dapy

Κουρασμένα μάτια: 5 αιτίες και τι μπορείτε να κάνετε

Υγεία-Επιστήμη23 Οκτ 201700.12

Τα μάτια μας καλούνται να ανταπεξέλθουν σε ένα μαραθώνιο σε καθημερινή βάση

Αυτός είναι ο πιο ακριβός καφές του κόσμου - 49€ το φλιτζάνι!

Υγεία-Επιστήμη22 Οκτ 201723.08

Εσείς θα τον δοκιμάζατε; Μην βιαστείτε να απαντήσετε...

Αδυνάτισμα: 3 «ανώδυνες» στρατηγικές για να πετύχεις το στόχο σου

Υγεία-Επιστήμη22 Οκτ 201720.33

Η ενσωμάτωση απλών αλλαγών στην καθημερινή σας ζωή, μπορεί να φέρει απίστευτα αποτελέσματα

Πώς θα ανακτήσετε τις χαμένες σας δυνάμεις με φυσικό τρόπο;

Υγεία-Επιστήμη22 Οκτ 201715.14

Οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας εξαντλούν τον οργανισμό μας

Τι είναι πιο επικίνδυνο: Οδήγηση & κινητό ή οδήγηση & αλκοόλ

Υγεία-Επιστήμη22 Οκτ 201715.08

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «The Transportation Research Journal»

Οι 7 βιταμίνες που χρειάζονται οι γυναίκες μετά τα 40

Υγεία-Επιστήμη21 Οκτ 201700.40

Ασπίδα ενάντια στις φθορές και τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία

Το λαχανικό που προστατεύει από τις παθήσεις του εντέρου

Υγεία-Επιστήμη21 Οκτ 201700.30

Βοηθάει στη διατήρηση μιας υγιούς ισορροπίας στην εντερική χλωρίδα

Πέντε πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις μετά το τρέξιμο

Υγεία-Επιστήμη21 Οκτ 201700.20

Tι πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε όταν έχετε μόλις ολοκληρώσει την άσκηση

Σεμινάριο για την ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη του ανθρώπου

Υγεία-Επιστήμη19 Οκτ 201722.13

Το Πηγή Παιδείας διοργανώνει  σεμινάριο με θέμα «Η Ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη του ανθρώπου μέχρι τα δυο πρώτα χρόνια»

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία