23

ΙΟΥΛ
2017

Η πάθηση γίνεται εμφανής κυρίως κατά τη μέση ηλικία και πριν από την ηλικία των 55

Οστεοαρθρίτιδα: Τι πρέπει να κάνετε για να την προλάβετε

20 Απρ 201723.30

Η οστεοαρθρίτιδα είναι μία χρόνια πάθηση κατά την οποία καταστρέφεται ο αρθρικός χόνδρος και άλλα στοιχεία μιας άρθρωσης.

Πλήττει κυρίως τις ορθώσεις των δαχτύλων και τα σημεία που δέχονται ισχυρές πιέσεις, όπως το γόνατο και το ισχίο, μπορεί όμως να εμφανιστεί και στους καρπούς, τους αγκώνες, τους ώμους και άλλες αρθρώσεις του σώματος.

Τα ακριβή αίτια της νόσου δεν είναι γνωστά, στην εκδήλωσή της όμως εμπλέκονται αρκετοί παράγοντες, όπως η κληρονομικότητα, η παχυσαρκία, τραυματισμοί και η καταπόνηση συγκεκριμένων αρθρώσεων λόγω της εργασίας.

Βλάβες οστεοαρθρίτιδας μπορεί να υπάρχουν και στην ηλικία 20-30, αλλά να είναι ασυμπτωματικές. Η πάθηση γίνεται κλινικά εμφανής κυρίως κατά τη μέση ηλικία και πριν από την ηλικία των 55. Πλήττει εξίσου και τα δύο φύλα, αλλά μετά τα 55 προσβάλλει περισσότερο τις γυναίκες.

Συμπτώματα

- Οξύς πόνος στις αρθρώσεις, ιδιαίτερα ύστερα από σωματική καταπόνηση ή έπειτα από ένα διάστημα αδράνειας.

- Περιορισμός των κινήσεων.

- Διογκώσεις των οστών των αρθρώσεων των δαχτύλων.

- Πρόκληση θλάσεων από απλές κινήσεις.

- Πόνοι στη μέση, στους αγκώνες, στα γόνατα, στον αυχένα, ενώ πιθανή είναι και η ανάπτυξη φλεγμονών.

Πρόληψη

Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να αποδειχθούν σημαντικές:

Χάσιμο βάρους: Η διατήρηση του ιδανικού βάρος προφυλάσσει τις αρθρώσεις, κυρίως των γονάτων, των ισχίων και της σπονδυλικής στήλης που υποστηρίζουν το βάρος του ατόμου.

Άσκηση: Προτιμήστε ασκήσεις που δεν επιβαρύνουν τις αρθρώσεις, όπως το κολύμπι και το περπάτημα σε ομαλές επιφάνειες. Αποφύγετε την υπερβολική καταπόνηση του σώματος που προκαλεί η εντατική άσκηση με πολλά βάρη, καθώς και το τρέξιμο ή την αεροβική άσκηση.


Οιστρογόνα: Μελέτες έχουν δείξει ότι η θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης σε μετεμμηνοπαυσικές γυναίκες, μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας στις αρθρώσεις των γονάτων.

Διατροφή: Η βιταμίνη C, που έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, συμβάλλει στην προστασία των αρθρώσεων. Επίσης, η βιταμίνη D και το ασβέστιο έχουν μεγάλη σημασία για τη διατήρηση γερών και υγιών οστών. Είναι προτιμότερο πάντως, οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία να λαμβάνονται μέσω της ισορροπημένης διατροφής με λαχανικά, φρούτα και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Πηγή: onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Αδυνάτισμα: Τελικά πόσα γεύματα πρέπει να τρώμε την ημέρα;

Υγεία-Επιστήμη21 Ιουλ 201714.50

Σύμφωνα με επιστημονική μελέτη από ερευνητές στις ΗΠΑ και την Τσεχία

Φρούτα-λαχανικά: Ποια έχουν τα περισσότερα και ποια τα λιγότερα φυτοφάρμακα

Υγεία-Επιστήμη21 Ιουλ 201714.10

Σύμφωνα με τον ετήσιο οδηγό της Περιβαλλοντικής Ομάδας Εργασίας - Οι ειδικοί εξέτασαν 48 είδη συμβατικών φρούτων και λαχανικών 

Προετοιμασία φαγητού: 6 λάθη που μπορεί να σας αρρωστήσουν

Υγεία-Επιστήμη21 Ιουλ 201713.00

Τι δείχνουν οι έρευνες για την ασφάλεια των τροφίμων 

Ανδρολόγοι: Οι 10 λόγοι που το… Survivor απογείωσε τη σεξουαλική ζωή!

Υγεία-Επιστήμη18 Ιουλ 201714.15

Διπλάσιες σεξουαλικές επαφές όσοι έβλεπαν το τηλεπαιχνίδι 

Θεσσαλονίκη: Οι 2 πρωτοποριακές χειρουργικές τεχνικές που αλλάζουν ζωές (ΦΩΤΟ)

Υγεία-Επιστήμη18 Ιουλ 201702.07

«Οι ασθενείς ξυπνούν χωρίς το πρόβλημα», λένε οι επιστήμονες 

ΠΟΥ: 1 στα 10 παιδιά δεν έκανε κανένα εμβόλιο το 2016

Υγεία-Επιστήμη17 Ιουλ 201718.50

Χάρη στον εμβολιασμό αποφεύγονται κάθε χρόνο 2-3 εκατ. θάνατοι από διφθερίτιδα, τέτανο, κοκκύτη και ιλαρά, υπενθυμίζουν ο ΠΟΥ και η Unicef

Το πλοίο της Greenpeace, Rainbow Warrior, στα ελληνικά νησιά

Υγεία-Επιστήμη17 Ιουλ 201718.00

Πανευρωπαϊκή περιοδεία για λιγότερο πλαστικό και περισσότερη Μεσόγειο

Μουρουνέλαιο: Μια αστείρευτη πηγή ζωής και υγείας

Υγεία-Επιστήμη14 Ιουλ 201721.12

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα ω-3 λιπαρά και το μουρουνέλαιο

Ασφάλεια τροφίμων: Τα 5 συχνότερα λάθη που κάνουμε όταν μαγειρεύουμε

Υγεία-Επιστήμη14 Ιουλ 201721.00

Μην παραβιάζετε τους βασικούς κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία