24

ΑΠΡ
2017

Η καθημερινή αλόγιστη χρήση αναλγητικών δεν είναι λύση

Καθημερινοί πονοκέφαλοι: Δείτε τις βασικές αιτίες

20 Απρ 201723.40

Ο πονοκέφαλος αποτελεί έναν από τους πιο συνηθισμένους λόγους για τον οποίο κάποιος επισκέπτεται γιατρό. Περίπου το 75% των γυναικών έχουν πονοκέφαλο τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

Οι γυναίκες που βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία έχουν περισσότερες πιθανότητες να ταλαιπωρούνται από συχνούς πονοκεφάλους. Μία στις τέσσερις γυναίκες κάτω των 45 ετών αναφέρουν ότι πάσχουν από «σοβαρούς» πονοκεφάλους ή ημικρανίες. Το γεγονός ότι οι πονοκέφαλοι αποτελούν κοινό φαινόμενο, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει κανείς να κάνει κάτι γι’ αυτό.

Η καθημερινή αλόγιστη χρήση αναλγητικών δεν είναι λύση, καθώς μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στα νεφρά και το ήπαρ. Αν οι πονοκέφαλοι επηρεάζουν την καθημερινότητά σας, πρέπει να συμβουλευτείτε γιατρό. Δείτε παρακάτω συχνές αιτίες που προκαλούν καθημερινούς πονοκεφάλους:

Πονοκέφαλος λόγω στρες

Όταν πιέζεστε ενεργοποιούνται ορμόνες που θέτουν το σώμα σας σε κατάσταση συναγερμού, οι μύες πιέζονται και προκαλείται πονοκέφαλος. Επειδή το άγχος της καθημερινότητας είναι αναπόφευκτο, πρέπει να μάθετε να το διαχειρίζεστε.

Πονοκέφαλος λόγω ορμονών

Οι μηνιαίες διακυμάνσεις της προγεστερόνης και των οιστρογόνων επηρεάζουν τα πάντα, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ένα από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου είναι οι πονοκέφαλοι. Αν πάντως οι πονοκέφαλοι της περιόδου διαρκούν πάνω από 1-2 ημέρες, πρέπει να ελέγξετε τις ορμόνες σας.

Πονοκέφαλος λόγω υπέρτασης

Πολλοί άνθρωποι εκπλήσσονται όταν ανακαλύπτουν ότι οι καθημερινοί πονοκέφαλοι είναι σύμπτωμα υπέρτασης. Η υπέρταση αυξάνει την πίεση στο κεφάλι σας, προκαλώντας χρόνιο πονοκέφαλο. Η θεραπεία της υπέρτασης με την κατάλληλη αγωγή θα σας απαλλάξει και από τους πονοκεφάλους.

Πονοκέφαλος λόγω δοντιών

Ο πόνος στα δόντια, το σαγόνι ή οι διαταραχές κροταφογναθικής διάρθρωσης, μπορεί να εμφανιστεί ως πονοκέφαλος στην κορυφή του κεφαλιού σας. Πρόκειται για τον γνωστό ως αντανακλαστικό ή αναφερόμενο πόνο, ο οποίος πηγάζει από ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος αλλά γίνεται αισθητός σε ένα άλλο.

Πονοκέφαλος λόγω αϋπνίας

Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει όλες τις λειτουργίες. Μπορεί να επιτείνει τον πόνο στη μέση, να προκαλέσει λιγούρες, να επηρεάσει τη μνήμη και βέβαια να προκαλέσει εξάντληση. Έχει βρεθεί ότι η χρόνια αϋπνία προκαλεί χρόνιους πονοκεφάλους λόγω της απελευθέρωσης ορμονών του στρες.

Πονοκέφαλος λόγω καφεΐνης

Με την καφεΐνη ισχύει το εξής παράδοξο: Ενώ η λίγη καφεΐνη μπορεί να θεραπεύσει ένα πονοκέφαλο, γι’ αυτό άλλωστε αποτελεί και συστατικό αναλγητικών φαρμάκων, η υπερβολική ποσότητα καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο. Οι ειδικοί προτείνουν να αποφεύγετε τελείως την καφεΐνη για να διαπιστώσετε αν οι πονοκέφαλοι οφείλονται σε αυτή. Αν όχι, δοκιμάστε να τη λαμβάνετε σε μικρές δόσεις.

Πονοκέφαλος λόγω αλκοόλ

Ποιος δεν έχει νιώσει έντονο πονοκέφαλο μετά από υπερκατανάλωση αλκοόλ. Εκτός από την ποσότητα όμως, παίζει ρόλο και η ποιότητα των αλκοολούχων ποτών. Τα χειρότερα όλων είναι τα φτηνά κρασιά, καθώς τα θειώδη άλατα που περιέχουν, η διαδικασία απόσταξης και άλλοι παράγοντες μπορούν να προκαλέσουν πονοκέφαλο. Αν πρόκειται λοιπόν να πιείτε κρασί, φροντίστε να είναι καλής ποιότητας.

Πονοκέφαλος λόγω τροφών

Πολλοί άνθρωποι αναφέρουν ότι ταλαιπωρούνται από πονοκέφαλο μετά από κατανάλωση ζάχαρης ή πρόχειρου φαγητού. Ο βασικός ύποπτος πάντως, είναι τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Να προτιμάτε τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα μη επεξεργασμένα κρέατα και να αποφεύγετε τα τυριά υψηλής παλαίωσης, τα οποία περιέχουν τυραμίνη, ουσία που σε πολλούς προκαλεί κρίσεις κεφαλαλγίας.

Πονοκέφαλος λόγω αλλεργίας

Οι άνθρωποι που έχουν ευαισθησία ή αλλεργία σε κάποιες καταστάσεις (μυρωδιές, φως, γεύσεις) μπορεί να εκδηλώνουν πονοκεφάλους. Μόνο εσείς όμως μπορείτε να εντοπίσετε τι είναι αυτό που πυροδοτεί τον πονοκέφαλο και σ’ αυτό θα σας βοηθήσει η καθημερινή καταγραφή των δραστηριοτήτων σας.

Πονοκέφαλος λόγω αυτοάνοσης ασθένειας

Οι χρόνιοι πονοκέφαλοι μπορεί να αποτελούν ένα πρώιμο σημάδι μιας αυτοάνοσης διαταραχής όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας, ο λύκος ή η αρθρίτιδα. Για να αποκλείσετε αυτό το ενδεχόμενο, πρέπει να σας δει γιατρός.

Πονοκέφαλος λόγω εργασίας

Οι πονοκέφαλοι τάσης που σχετίζονται με την εργασία είναι πολύ συνηθισμένοι. Πυροδοτούνται κατά κύριο λόγο από το άγχος αλλά και από οτιδήποτε κρατά το σώμα σας στην ίδια θέση για μεγάλες χρονικές περιόδους. Αν κάνετε καθιστική εργασία, να σηκώνεστε ανά τακτικά χρονικά διαστήματα, να τεντώνεστε και να περπατάτε.

Πονοκέφαλος λόγω τηλεφώνου

Τα τελευταία χρόνια για τις κεφαλαλγίες ενοχοποιούνται και τα κινητά τηλέφωνα. Μελέτη επιστημόνων από τη Δανία έδειξε ότι παρατηρείται αύξηση της συχνότητας της κεφαλαλγίας λόγω χρήσης κινητών. Η χρήση κινητού τηλεφώνου πριν πάτε στο κρεβάτι για ύπνο τη νύχτα είναι επίσης πιθανό να προκαλέσει πονοκέφαλο, σύγχυση και στρες, ενώ μειώνει τη διάρκεια της φάσης βαθέως ύπνου κατά την οποία το ανθρώπινο σώμα αναζωογονείται και ανακάμπτει.

Πηγή: onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(1)

Απόψε έρχονται οι Λυρίδες – Βροχή από «πεφταστέρια» της Άνοιξης!

Υγεία-Επιστήμη22 Απρ 201711.47

Κορυφώνονται και στην Ελλάδα το βράδυ του Σαββάτου 

Μουρουνέλαιο: Για ποιους λόγους είναι απαραίτητο για την υγεία μας;

Υγεία-Επιστήμη22 Απρ 201701.30

Μια συνταγή από τους παππούδες μας, τονώνει τον οργανισμό μας

Φαγούρα: Ποιες είναι οι αιτίες και πώς αντιμετωπίζεται;

Υγεία-Επιστήμη21 Απρ 201723.57

Ο κνησμός μπορεί να μας προειδοποιήσει για έναν πιθανό κίνδυνο

Υπάρχει σχέση μεταξύ έλλειψης σιδήρου και φαλάκρας;

Υγεία-Επιστήμη21 Απρ 201723.40

Τα άτομα με τριχόπτωση δεν πρέπει να λαμβάνουν συμπληρώματα σιδήρου χωρίς συμβουλή γιατρού 

Προσπαθείς να χάσεις κοιλιακό λίπος; Οι 5 κανόνες που πρέπει να τηρείς

Υγεία-Επιστήμη21 Απρ 201723.38

Συμβουλές που πρέπει να γνωρίζετε πριν ξεκινήσετε την προσπάθεια για επίπεδη κοιλιά

Οι υπερβολική απώλεια κιλών μπορεί να προκαλεί κατάθλιψη

Υγεία-Επιστήμη21 Απρ 201723.30

Το σωματικό βάρος ως παράγοντας κινδύνου για τη νόσο

Στο φώς χιλιάδες γενετικές μεταλλάξεις που προκαλούν καρκίνο

Υγεία-Επιστήμη21 Απρ 201723.20

Επιστημονική ανακάλυψη ανοίγει το δρόμο σε νέες θεραπείες

SOS από επιστήμονες – Κίνδυνος από τα αναψυκτικά διαίτης

Υγεία-Επιστήμη21 Απρ 201723.10

Έρευνα για την καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών 

Νέο σύστημα πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων στην Ε.Ε.

Υγεία-Επιστήμη21 Απρ 201723.00

Πρωτοποριακό σύστημα για την ασφάλεια των τροφίμων

Θέλετε να χάσετε κιλά; Φροντίστε να κοιμάστε καλά!

Υγεία-Επιστήμη21 Απρ 201722.51

Η στέρηση ύπνου διπλασιάζει τον κίνδυνο παχυσαρκία

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία