29

ΙΟΥΝ
2017

Τελικά είναι το πρωινό το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας;

Τι συμβαίνει στο σώμα όταν παραλείπουμε το πρωινό

25 Μαϊ 201723.00

Ο ρόλος του πρωινού στην υγεία και στο σωματικό βάρος έχει αποτελέσει θέμα δεκάδων –για να μην πούμε εκατοντάδων– επιστημονικών μελετών, με τα αποτελέσματα τόσο υπέρ όσο και κατά του πρώτου γεύματος της ημέρας να παραμένουν ακόμη ασαφή και αμφιλεγόμενα.

Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που τρώνε συστηματικά πρωινό αποφεύγουν τα επεισόδια υπερφαγίας μέσα στην ημέρα, ενώ άλλες έχουν υποστηρίξει ότι δεν υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στο βάρος ανάμεσα σε άτομα που τρώνε πρωινό και σε αυτά που δεν τρώνε.

Πρόσφατη έκθεση της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας έδειξε ότι η κατανάλωση πρωινού συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας και υπέρτασης και με πιο υγιή επίπεδα χοληστερόλης, όμως η ίδια η ένωση αναφέρει ότι δεν υπάρχουν επαρκή επιστημονικά στοιχεία που να συνηγορούν υπέρ κάποιας επίσημης σύστασης προς τα άτομα που δεν καταναλώνουν πρωινό να υιοθετήσουν την εν λόγω συνήθεια.

Μια νέα γερμανική επιστημονική μελέτη έρχεται να περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, αφού δείχνει ότι η παράλειψη του πρωινού γεύματος συνδέεται από τη μία με μεγαλύτερη καύση θερμίδων μέσα στην ημέρα αλλά από την άλλη με αυξημένες φλεγμονές στο σώμα.

Η μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Χόενχαϊμ και δημοσιεύεται στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition, περιλάμβανε 17 υγιείς ενήλικες, από τους οποίους ζητήθηκε για ακολουθήσουν για τρεις μέρες τρία διαφορετικά σενάρια: 1) να παραλείψουν το πρωινό, 2) να καταναλώσουν τρία κανονικά γεύματα μέσα στην ημέρα και 3) να παραλείψουν το βραδινό. Οι συνολικές θερμίδες και η πρόσληψη υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπαρών δεν διέφεραν σε καθένα από τα τρία σενάρια.

Για καθεμιά από τις τρεις ημέρες οι ερευνητές ανέλυσαν πολλαπλά δείγματα αίματος (τα οποία συλλέγονταν μεταξύ 7 π.μ. και 9 μ.μ.) ώστε να μετρηθούν τα επίπεδα ορμονών, το σάκχαρο και η ινσουλίνη, καθώς και η δραστηριότητα των ανοσοκυττάρων των συμμετεχόντων.

Τα αποτελέσματα των αναλύσεων υπέδειξαν ότι η παράλειψη του πρωινού και του βραδινού οδήγησε σε μεγαλύτερη καύση θερμίδων σε διάστημα 24 ωρών (41 και 91 επιπλέον θερμίδες αντίστοιχα) σε σύγκριση με την κατανάλωση τριών γευμάτων, εύρημα που συνάδει με τα αποτελέσματα άλλων αντίστοιχων μελετών.

Δεν παρατηρήθηκαν διαφορές στα τρία σενάρια ως προς τα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης σε επίπεδο 24ώρου, ωστόσο οι δείκτες φλεγμονής και αντίστασης στην ινσουλίνη ήταν αυξημένοι μετά το μεσημεριανό γεύμα την ημέρα παράλειψης του πρωινού.

Επίσης, η παράλειψη του πρωινού φάνηκε να αυξάνει τα επίπεδα οξείδωσης του λίπους στο σώμα, δηλαδή οδήγησε σε μεγαλύτερη διάσπαση του συσσωρευμένου λίπους. Αυτό μπορεί να ακούγεται καλό, όμως οι ερευνητές επισημαίνουν ενέχει ένα σημαντικό μειονέκτημα, καθώς υποδεικνύει δυσλειτουργία στη λεγόμενη «μεταβολική ευελιξία», δηλαδή στην ικανότητα του οργανισμού να χρησιμοποιεί εναλλάξ υδατάνθρακες και λιπαρά για την παραγωγή ενέργειας. Η διαδικασία αυτή, αναφέρουν, «μπορεί μακροπρόθεσμα να οδηγήσει σε χαμηλού βαθμού φλεγμονή και δυσλειτουργία στην ομοιόσταση της γλυκόζης [σημ.: την ισορροπία ινσουλίνης και γλυκαγόνης προς διατήρηση των επιπέδων του σακχάρου του αίματος]».

Η ζυγαριά λοιπόν φαίνεται να γέρνει υπέρ της κατανάλωσης πρωινού, αφού η επιπλέον καύση θερμίδων μάλλον δεν αξίζει τον κόπο αν είναι να διακινδυνεύσουμε αρνητικές συνέπειες για τον οργανισμό μας σε βάθος χρόνου.

Πηγή: onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Όταν η ανορεξία κερδίζει τον πόλεμο τότε όλοι εμείς έχουμε ηττηθεί…

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201723.00

Άρθρο της Μαρίας Τσιάκα, Διευθύντριας του Ελληνικού Κέντρου Διατροφικών Διαταραχών

Διατροφικά λάθη στη δουλειά και δεν σας αφήνουν να αδυνατίσετε

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201722.40

Πολλοί είναι οι «πειρασμοί» που υπάρχουν γύρω μας

Πώς θα μάθω τα παιδιά μου να κάνουν υγιεινές διατροφικές επιλογές;

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201722.30

Οι διατροφικές συνήθειες υιοθετούνται από πολύ μικρή ηλικία 

Πως βοηθάει την εγκυμοσύνη η ασπιρίνη πριν τον ύπνο;

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201722.20

Τα οφέλη της χαμηλής δοσολογίας ασπιρίνης κατόπιν συνεννόησης με το γιατρό

Το κάπνισμα είναι η κύρια αιτία του καρκίνου της ουροδόχου κύστης

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201722.10

Μεγάλη αύξηση στα κρούσματα στις γυναίκες τα τελευταία χρόνια

Άνδρες: Το τακτικό σεξ προστατεύει την καρδιά

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201721.12

Δυστυχώς το ίδιο δεν ισχύει για τις γυναίκες 

Γιατί η ηχορύπανση «δυσκολεύει» τα ζευγάρια να κάνουν παιδιά;

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201721.01

Αρνητική επίδραση στις προσπάθειες για τεκνοποίηση

Ποιο συστατικό σε καλλυντικά προστατεύει το δέρμα μας;

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201720.52

Ουσία σε πολλά καλλυντικά προϊόντα καθαρισμού

HELLAS SAT 3: Εκτοξεύεται δορυφόρος με τις σημαίες της Ελλάδος και της Κύπρου

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201720.43

Ένα λεπτό πριν τα μεσάνυχτα εκτοξεύεται ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος

Επιτυχής δοκιμή «τσιρότου» εμβολιασμού που μπορεί να αντικαταστήσει τις ενέσεις

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201714.10

Από ομάδα επιστημόνων στις ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων και μια Ελληνίδα

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία