29

ΙΟΥΝ
2017

Πολύτιμα συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο για τις πιο συχνές παθήσεις

Οι 6 καλύτερες τροφές για τον άντρα

16 Ιουν 201722.00

Είμαστε ό,τι τρώμε, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, αφού οποιοδήποτε ευεργετικό ή βλαβερό συστατικό βάζουμε στον οργανισμό μας μέσω των τροφών που επιλέγουμε επηρεάζει άμεσα την υγεία μας.

Η διατροφή, μαζί με τη συστηματική σωματική άσκηση και τον καλό ύπνο, αποτελεί «πυλώνα» της καλής υγείας και μάλιστα συγκεκριμένες τροφές είναι δυνατό να προστατεύσουν από συγκεκριμένες παθήσεις.

Ποια είναι λοιπόν τα πολύτιμα συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο για τις πιο συχνές παθήσεις των αντρών και σε ποιες τροφές τα βρίσκουμε;

1. Πράσινα λαχανικά – Φυλλικό οξύ

Το σπανάκι, το μπρόκολο και η λαχανίδα, μεταξύ άλλων, είναι λαχανικά πλούσια σε φυλλικό οξύ. Μελέτη του 2003 από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ έδειξε ότι οι άντρες που λαμβάνουν περισσότερο φυλλικό οξύ μέσω της διατροφής τους έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν περιφερική αρτηριακή νόσο, μια πάθηση του κυκλοφορικού συστήματος που χαρακτηρίζεται από τη στένωση των αιμοφόρων αγγείων και τη μειωμένη ροή αίματος στα άκρα. Το φυλλικό οξύ μειώνει τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος που επιδρά στα τοιχώματα των αρτηριών και επιτρέπει την ευκολότερη συσσώρευση πλάκας. Τα υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης αποτελούν γνωστό παράγοντα κινδύνου για την περιφερική αρτηριακή νόσο.

2. Γκρέιπφρουτ – Βιταμίνη C

Στους άντρες που λαμβάνουν κάθε μέρα τουλάχιστον 200 mg βιταμίνης C, την οποία βρίσκουμε μεταξύ άλλων στο γκρέιπφρουτ, το πορτοκάλι και το ροδάκινο, παρατηρείται βελτίωση της γονιμότητας, συγκεκριμένα ως προς την ποσότητα και την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων τους. Σε μελέτη ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Τέξας παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση στην ποιότητα του σπέρματος αντρών που λάμβαναν καθημερινά έως και 1.000 mg βιταμίνης C.

3. Αβοκάντο – Μονοακόρεστα λιπαρά & αντιοξειδωτικά

Σε μια μικρή πιλοτική μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες παρατηρήθηκε βελτίωση της αγγειακής λειτουργίας σε μια ομάδα αντρών χάρη στην κατανάλωση αβοκάντο (σε ποσότητα 68 γραμμαρίων). Το αβοκάντο συμβάλλει στην καλή κυκλοφορία του αίματος επειδή τα συστατικά του εμποδίζουν την απελευθέρωση βλαβερών ουσιών που προωθούν την εκδήλωση της φλεγμονής στον οργανισμό.

4. Ντομάτα – Λυκοπένιο

Οι άντρες μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη περίπου κατά 20% καταναλώνοντας τουλάχιστον 10 μερίδες του ζουμερού λαχανικού την εβδομάδα, σύμφωνα με βρετανική μελέτη του 2014. Το λυκοπένιο, μια αντιοξειδωτική ουσία που βρίσκεται σε μεγάλη συγκέντρωση στην ντομάτα, είναι αυτό που εκτιμάται ότι προστατεύει από την καταστροφή του DNA και των κυττάρων του προστάτη.

5. Φασόλια – Φυτικές ίνες

Οι άντρες που καταναλώνουν συστηματικά φασόλια διατρέχουν μειωμένο κίνδυνο εμφράγματος, δείχνει μελέτη από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ. Μόλις μία μερίδα την ημέρα φάνηκε να μειώνει κατά 38% τον κίνδυνο, ενώ παράλληλα οδήγησε και σε μείωση της «κακής» LDL χοληστερόλης. Η θετική επίδραση στην καρδιά οφείλεται πιθανότατα στην περιεκτικότητα των φασολιών σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην απομάκρυνση της χοληστερόλης και άλλων τοξικών ουσιών από τον οργανισμό.

6. Γιαούρτι – Προβιοτικά

Τα προβιοτικά που βρίσκονται σε ορισμένα γαλακτοκομικά, κυρίως γιαούρτια, προστατεύουν το γαστρεντερικό και ενισχύουν τη λειτουργία του. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε στη Σουηδία το 2005 έδειξε ότι οι εργαζόμενοι που λάμβαναν σε καθημερινή βάση Lactobacillus reuteri, ένα προβιοτικό που ενεργοποιεί την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων, έλλειψαν από τη δουλειά τους λόγω ασθένειας για 33% λιγότερες μέρες.

Πηγή: onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Όταν η ανορεξία κερδίζει τον πόλεμο τότε όλοι εμείς έχουμε ηττηθεί…

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201723.00

Άρθρο της Μαρίας Τσιάκα, Διευθύντριας του Ελληνικού Κέντρου Διατροφικών Διαταραχών

Διατροφικά λάθη στη δουλειά και δεν σας αφήνουν να αδυνατίσετε

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201722.40

Πολλοί είναι οι «πειρασμοί» που υπάρχουν γύρω μας

Πώς θα μάθω τα παιδιά μου να κάνουν υγιεινές διατροφικές επιλογές;

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201722.30

Οι διατροφικές συνήθειες υιοθετούνται από πολύ μικρή ηλικία 

Πως βοηθάει την εγκυμοσύνη η ασπιρίνη πριν τον ύπνο;

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201722.20

Τα οφέλη της χαμηλής δοσολογίας ασπιρίνης κατόπιν συνεννόησης με το γιατρό

Το κάπνισμα είναι η κύρια αιτία του καρκίνου της ουροδόχου κύστης

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201722.10

Μεγάλη αύξηση στα κρούσματα στις γυναίκες τα τελευταία χρόνια

Άνδρες: Το τακτικό σεξ προστατεύει την καρδιά

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201721.12

Δυστυχώς το ίδιο δεν ισχύει για τις γυναίκες 

Γιατί η ηχορύπανση «δυσκολεύει» τα ζευγάρια να κάνουν παιδιά;

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201721.01

Αρνητική επίδραση στις προσπάθειες για τεκνοποίηση

Ποιο συστατικό σε καλλυντικά προστατεύει το δέρμα μας;

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201720.52

Ουσία σε πολλά καλλυντικά προϊόντα καθαρισμού

HELLAS SAT 3: Εκτοξεύεται δορυφόρος με τις σημαίες της Ελλάδος και της Κύπρου

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201720.43

Ένα λεπτό πριν τα μεσάνυχτα εκτοξεύεται ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος

Επιτυχής δοκιμή «τσιρότου» εμβολιασμού που μπορεί να αντικαταστήσει τις ενέσεις

Υγεία-Επιστήμη28 Ιουν 201714.10

Από ομάδα επιστημόνων στις ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων και μια Ελληνίδα

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία