Ποια θανατηφόρο ασθένεια «εξοντώνει» συστατικό του κουρκουμά;

Οι επιστήμονες στοχεύουν στη χρήση νανοσωματιδίων για την κουρκουμίνη

Η κουρκουμίνη, το βασικό συστατικό του κουρκουμά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξόντωση των ανθεκτικών στη θεραπεία κυττάρων του νευροβλαστώματος, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Nanoscale.

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου Παίδων Nemours και του Πανεπιστημίου της Κεντρικής Φλόριντα, υποστηρίζουν ότι τα εμπλουτισμένα με νανοσωματίδια που δημιούργησαν μπορούν να αποτελέσουν μια καινοτόμο θεραπεία του νευροβλαστώματος, ενός από τους συχνότερους βρεφικούς καρκίνους.

«Το υψηλού κινδύνου νευροβλάστωμα μπορεί να είναι ανθεκτικό στην κλασσική αντικαρκινική θεραπεία και έτσι η επιβίωση των ασθενών είναι κακή. Η μελέτη μας αναδεικνύει μια καινοτόμο μέθοδο αντιμετώπισης αυτού του καρκινικού όγκου χωρίς την τοξικότητα της επιθετικής αγωγής που μπορεί να έχει επιπτώσεις διαρκείας στην υγεία των μικρών ασθενών», εξηγεί η Δρ Ταμαρα Γουεστμορλαντ, χειρουργός Παιδιατρικής στο Νοσοκομείο Παίδων Nemours.

Και προσθέτει ότι «η στόχευση των καρκινικών κυττάρων μέσω συστημάτων διοχέτευσης νανοσωματιδίων αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη τακτική για τους ανθεκτικούς καρκινικούς όγκους, όπως το υψηλού κινδύνου νευροβλάστωμα. Ελπίζουμε στο μέλλον τα νανοσωματίδια να μπορούν να εξατομικεύσουν τη φροντίδα των ασθενών και να μειώσουν τις μακροχρόνιες επιπτώσεις της αντικαρκινικής αγωγής».

Τα νευροβλαστώματα είναι καρκίνοι που πηγάζουν από τα πρώιμα νευρικά κύτταρα και συνήθως σχηματίζονται στους ιστούς των επινεφριδίων, κοντά στους νεφρούς. Τα υψηλού κινδύνου νευροβλαστώματα είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν και είναι πιθανότερο να είναι ανθεκτικά στη θεραπεία και να υποτροπιάζουν. Οι καρκίνοι αυτοί σχετίζονται με παρενέργειες για καιρό μετά το τέλος της θεραπείας, περιλαμβανομένης της καθυστερημένης ανάπτυξης, της απώλειας ακοής ή άλλων αναπηριών.

Η κουρκουμίνη έχει ήδη διαπιστωθεί ότι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες, αλλά η χαμηλή διαλυτότητα και σταθερότητά της, αποτελεί πρόκληση για τους επιστήμονες. Στην παρούσα μελέτη οι αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν νανοσωματίδια για να διοχετεύσουν την κουρκουμίνη στα σημεία του σώματος που εντοπίζονται οι όγκοι.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι επιστήμονες «φόρτωσαν» νανοσωματίδια οξειδίου του δημητρίου με κουρκουμίνη και τα κάλυψαν με δεξτράνη και στη συνέχεια τα δοκίμασαν σε κυτταρικές σειρές υψηλού κινδύνου νευροβλαστώματος. Τα νανοσωματίδια προκάλεσαν σημαντικό κυτταρικό θάνατο στα κύτταρα του νευροβλαστώματος, χωρίς τοξικότητα στα υγιή κύτταρα.