Βρίσκουν τον καρκίνο στο DNA... πριν αρχίσουν τα συμπτώματα!

Νέο τεστ αίματος για τον καρκίνο σε πολύ αρχικό στάδιο

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανέπτυξαν ένα νέο τεστ αίματος που μπορεί να διαγνώσει τον καρκίνο σε πολύ αρχικό στάδιο, ανιχνεύοντας μικροσκοπικές ποσότητες του καρκινικού DNA που κυκλοφορούν στον οργανισμό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ρουμανικής καταγωγής καθηγητή ογκολογίας Βίκτορ Βελκουλέσκου του Αντικαρκινικού Κέντρου Κίμελ του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό Science Translational Medicine. O Βελκουλέσκου είναι σύζυγος της οικονομολόγου Ντέλιας Βελκουλέσκου, επικεφαλής της αποστολής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) στην Ελλάδα, η οποία είναι επίσης απόφοιτος του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς.

Οι δοκιμές του τεστ «υγρής βιοψίας» σε 200 άτομα στις ΗΠΑ, την Ολλανδία και τη Δανία έδειξαν ότι είναι σε θέση να εντοπίσει πάνω από τους μισούς ανθρώπους σε σχετικά πρώιμο στάδιο διαφόρων ειδών καρκίνου (παχέος εντέρου, μαστού, πνευμόνων, ωοθηκών). Το τεστ ανίχνευσε σχεδόν δύο στους τρεις καρκίνους πρώτου και δευτέρου σταδίου (το 62%).

«Η μελέτη μας δείχνει ότι είναι εφικτός ο έγκαιρος εντοπισμός του καρκίνου χρησιμοποιώντας τις μεταβολές του DNA στο αίμα. Η μέθοδός μας είναι πολλά υποσχόμενη για την επίτευξη αυτού του στόχου», δήλωσε ο Βίκτορ Βλεκουλέσκου. «Η πρόκληση ήταν να αναπτύξουμε ένα τεστ αίματος που να μπορεί να προβλέψει την πιθανή παρουσία του καρκίνου, χωρίς να είναι γνωστές οι γενετικές μεταλλάξεις που υπάρχουν στον όγκο ενός ανθρώπου», πρόσθεσε.

Όλο και περισσότερα αιματολογικά τεστ αίματος για την διάγνωση του καρκίνου εμφανίζονται στο πεδίο της κλινικής ογκολογίας, αν και προς το παρόν βρίσκονται στα αρχικά στάδια της ανάπτυξής τους. Στόχος είναι ένα τεστ που θα κάνουν φαινομενικά υγιείς άνθρωποι και το οποίο θα μπορεί να «πιάνει» το γενετικό υλικό του καρκίνου που έχει ήδη αρχίσει να κυκλοφορεί στο αίμα.