22

ΟΚΤ
2017

Αποτελεσματικά μέτρα για τη γρίπη και το κρυολόγημα

Γρίπη και κρυολόγημα: Πώς να προστατευτείτε με απλούς τρόπους

05 Οκτ 201719.32

Η γρίπη και το κρυολόγημα είναι από τις σοβαρότερες απειλές για την υγεία μας και για την ποιότητα της ζωής μας κάθε φθινόπωρο και χειμώνα.

Σίγουρα ο εμβολιασμός κατά της γρίπης μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμος για την πρόληψη. Επίσης για ευάλωτους ασθενείς που κινδυνεύουν περισσότερο από τη γρίπη, ο εμβολιασμός μπορεί να αποδειχθεί σωτήριος.

Όμως εκτός από τον εμβολιασμό υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να προστατευτούμε όχι μόνο από τη γρίπη αλλά και από το κρυολόγημα. Εφαρμόζοντας κάποια απλά αλλά αποτελεσματικά μέτρα μπορούμε να αποφύγουμε πολλές δυσάρεστες εμπειρίες που μας προκαλούν οι ιοί της γρίπης και του κρυολογήματος.

Αρχικά πρέπει να θυμούμαστε ότι οι ιοί της γρίπης και του κρυολογήματος μεταδίδονται από άνθρωπο σε άνθρωπο κυρίως δια μέσου του βήχα και του φταρνίσματος. Ο ιός θα μπορέσει να εισβάλει στον οργανισμό μας και να μας αρρωστήσει μόνο εάν εισέλθει στη μύτη μας.

Αφού εισέλθει στη μύτη μας και κατευθυνθεί στο ρινοφάρυγγα, εκεί δηλαδή που ενώνεται η μύτη με το πάνω μέρος του λαιμού μας, αρχίζει το καταστροφικό του έργο. Είναι σε εκείνη την περιοχή που όταν αρχίζει ένα κρυολόγημα νιώθουμε τις χαρακτηριστικές ενοχλήσεις σαν ένα γρατσούνισμα ή ένα αγκάθι στο λαιμό.

Είναι πολύ σημαντικό να κρατάτε τα χέρια σας μακριά από τη μύτη και τα μάτια σας.Κάθε φορά που τρίβετε ή αγγίζετε τη μύτη ή τα μάτια σας, κινδυνεύετε να μεταφέρετε τον ιό της γρίπης ή του κρυολογήματος στα σημεία εισόδου του στον οργανισμό σας.

Όταν τρίβετε τα μάτια σας και έχετε στα δάκτυλα σας τους ιούς αυτούς, μπορούν να εισέλθουν στο ρινοφάρυγγα δια μέσου των δακρυϊκών πόρων. Επίσης είναι δυνατόν να τους εισπνεύσετε διευκολύνοντας έτσι την εισβολή τους στο σώμα σας.

Ο πρώτος κανόνας είναι λοιπόν να κρατάτε μακριά τα χέρια από το στόμα τη μύτη και τα μάτια. Ήδη αυτός ο κανόνας από μόνος του, είναι σε θέση να μειώνει δραστικά τον αριθμό επεισοδίων κρυολογήματος και γρίπης που θα παθαίνετε κάθε χρόνο.

Ο δεύτερος κανόνας είναι να πλένετε τα χέρια σας συχνά. Φυσικά ο κανόνας αυτός μπορεί να σας προστατεύει ολόχρονα αλλά κατά την εποχή των κρυολογημάτων και της γρίπης, θα σας προσφέρει μεγάλες υπηρεσίες.

Εάν είστε κοντά σε άτομα που πάσχουν από κρυολόγημα και γρίπη, πρέπει να πλένετε πιο συχνά τα χέρια σας και όπως είπαμε να αποφεύγετε να αγγίζετε το πρόσωπο σας. Επίσης το καλό πλύσιμο των χεριών, θα σας απαλλάξει από τους ιούς όταν βρεθείτε σε περιβάλλον με πολλούς ανθρώπους και όταν αγγίζετε αντικείμενα που τα χρησιμοποιούν πολλά άτομα.

Ένας τρίτος χρήσιμος κανόνας, είναι να πίνετε άφθονα υγρά. Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού σας προστατεύει. Πράγματι όταν είμαστε καλά ενυδατωμένοι, οι βλεννογόνοι της μύτης και του ρινοφάρυγγα που είναι οι στόχοι και τα σημεία εισόδου των ιών, παγιδεύουν καλύτερα τους εν λόγω ιούς και τους εξουδετερώνουν.

Βλέπουμε λοιπόν ότι εκτός από τον εμβολιασμό, με το να κρατούμε μακριά τα χέρια και δάκτυλα μας από το πρόσωπο, με το να πλένουμε τακτικά τα χέρια και τέλος με το να πίνουμε άφθονα υγρά, ιδιαίτερα κατά το χειμώνα και το φθινόπωρο, μπορούμε να μειώνουμε σημαντικά τον κίνδυνο να προσβληθούμε από γρίπη και κρυολόγημα.

Τέλος θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι πρέπει να εμβολιάζονται κατά της γρίπης τα άτομα που κινδυνεύουν περισσότερο από την ασθένεια αυτή και που είναι:

1. Βρέφη από 6 έως 23 μηνών

2. Άτομα 65 ετών και άνω

3. Έγκυες γυναίκες

4. Άτομα που διαμένουν σε ιδρύματα

5. Επαγγελματίες της υγείας που έρχονται σε άμεση επαφή με ασθενείς

6. Ασθενείς με χρόνια νοσήματα

7. Άτομα 18 ετών και κάτω που παίρνουν χρόνια θεραπεία με ασπιρίνη

8. Άτομα, που φροντίζουν ή που έρχονται σε τακτική επαφή με βρέφη κάτω των 6 μηνών.

Πηγή: medlook.net

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

ΑΒ Βασιλόπουλος

Οι 7 βιταμίνες που χρειάζονται οι γυναίκες μετά τα 40

Υγεία-Επιστήμη21 Οκτ 201700.40

Ασπίδα ενάντια στις φθορές και τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία

Το λαχανικό που προστατεύει από τις παθήσεις του εντέρου

Υγεία-Επιστήμη21 Οκτ 201700.30

Βοηθάει στη διατήρηση μιας υγιούς ισορροπίας στην εντερική χλωρίδα

Πέντε πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις μετά το τρέξιμο

Υγεία-Επιστήμη21 Οκτ 201700.20

Tι πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε όταν έχετε μόλις ολοκληρώσει την άσκηση

Σεμινάριο για την ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη του ανθρώπου

Υγεία-Επιστήμη19 Οκτ 201722.13

Το Πηγή Παιδείας διοργανώνει  σεμινάριο με θέμα «Η Ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη του ανθρώπου μέχρι τα δυο πρώτα χρόνια»

Ακόμη και 2 ώρες περπάτημα την εβδομάδα μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Υγεία-Επιστήμη19 Οκτ 201714.40

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο της οποίας μετελήθηκαν στοιχεία για περίπου 140.000 ανθρώπους

Στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ τα ωράρια λειτουργίας των συμβεβλημένων ιατρείων

Υγεία-Επιστήμη19 Οκτ 201712.20

Τι απαντά η διοίκηση του οργανισμού στους γιατρούς σχετικά με τον αριθμό και τη διάρκεια των επισκέψεων ανά μέρα

Θεσσαλονίκη: Πλαστά φάρμακα και στα ράφια των φαρμακείων

Υγεία-Επιστήμη19 Οκτ 201710.40

Αποκαλυπτικά στοιχεία παρουσιάστηκαν στο συνέδριο PHARMA point που διοργάνωσε ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης

Ωριωνίδες: Βράδυ Παρασκευής με θεαματική βροχή από πεφταστέρια

Υγεία-Επιστήμη19 Οκτ 201710.20

Θα είναι ορατές και από την Ελλάδα - Ποιες είναι οι καλύτερες ώρες για παρακολούθηση

Η Ελλάδα θα πληγεί σημαντικά από το φαινόμενο της διάβρωσης των ακτών

Υγεία-Επιστήμη18 Οκτ 201717.50

Το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί – Τι τονίστηκε σε ημερίδα του ΤΕΕ 

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία