16

AUG
2018

Συγκεκριμένη δίαιτα και λιγότερο αλάτι βοηθούν την υγεία

Ένα απλό διατροφικό «κόλπο» για να ρίξετε την υπέρταση

13 Nov 201719.10

Μειώνοντας το αλάτι και ακολουθώντας την δίαιτα DASH μπορείτε αποτελεσματικά να προλάβετε ή να διαχειριστείτε την υπέρταση, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σε άρθρο που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο JACC: Cardiovascular Interventions.

Επιστημονική ομάδα του Ιατρικού Κέντρου Beth Israel Deaconess στη Βοστόνη, με επκεφαλής τον Δρ Στεφεν Τζουρασεκ, ζήτησε από 412 άτομα με υπέρταση ή που κινδύνευαν να εκδηλώσουν υψηλή αρτηριακή πίεση να ακολουθήσουν ένα από τρία διατροφικά σχήματα με έμφαση στη διαχείριση του αλατιού. Μερικοί έπρεπε να περιοριστούν σε μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι την ημέρα, άλλοι σε ένα κουταλάκι και οι υπόλοιποι σε 1,5 κουταλάκι αλατιού την ημέρα. Σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις το ημερήσιο όριο είναι περίπου ένα κουταλάκι αλάτι (2,300 mg νατρίου) ανά ημέρα.

Οι συμμετέχοντες που ήταν κατά μέσο όρο 48 ετών έκαναν είτε μια κανονική διατροφή, είτε δίαιτα DASH, ένα ειδικό διατροφικό σχήμα για την αναχαίτιση της υπέρτασης, με έμφαση στα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά, τα πουλερικά, τα φασόλια και τους ξηρούς καρπούς. Η μέση αρτηριακή πίεση των εθελοντων ήταν 135/86 mm/Hg στην αρχή της μελέτης, που διήρκεσε τέσσερις εβδομάδες.

Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης οι ερευνητές παρατήρησαν ότι, τα άτομα που είχαν συνεχίσει να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλατιού και είχαν ακολουθήσει τη δίαιτα DASH είχαν μειώσει την συστολική αρτηριακή πίεσή τους από 4,5 έως σχεδόν 11 μονάδες, με το όφελος να είναι μεγαλύτερο για εκείνους που στην αρχή της μελέτης είχαν την υψηλότερη αρτηριακή πίεση.

Όμως, το όφελος ήταν ακόμα σημαντικότερο για τα άτομα που είχαν κάνει την ειδική διατροφή και είχαν μειώσει επίσης την ημερήσια πρόσληψη νατρίου. Για παράδειγμα όσοι είχαν ξεκινήσει με συστολική αρτηριακή πίεση στα 150 mm/Hg ή και ανώτερα, εμφάνισαν μείωση κατά μέσο όρο 21 μονάδες, αν έκαναν υγιεινότερη διατροφή και μείωναν το αλάτι που έτρωγαν.

Αλλά ακόμα και τα άτομα που βρίσκονταν σε ενδιάμεση κλίμακα υπέρτασης έχασαν κατά μέσο όρο επτά με δέκα μονάδες συστολικής αρτηριακής πίεσης, αν είχαν μειώσει το αλάτι που έτρωγαν και ακολουθούσαν το υγιεινότερο μοντέλο διατροφής.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Έλληνας επιστήμονας: Κίνδυνος για καταστροφικές παράκτιες πλημμύρες

Καμπανάκι για νέα αναχώματα ύψους μισού μέτρου και στην Ελλάδα


Πέντε τρόποι να μειώσετε τους μυϊκούς πόνους μετά τη γυμναστική

Απλοί τρόποι να περιορίσετε τις ενοχλήσεις


12 τροφές γεμάτες σίδηρο – Πόσο περιέχει η καθεμία!

Η έλλειψή του είναι εξαιρετικά συχνή παγκοσμίως


Μηλόξιδο: Γιατί είναι το καλύτερο «φάρμακο» για τα μαλλιά σας!

Ένα φυσικό καλλυντικό για τα ταλαιπωρημένα μαλλιά


"Ανώμαλα θερμή" θα είναι η περίοδος μέχρι το 2022

Όπως προβλέπουν Ευρωπαίοι επιστήμονες

Νέα μέθοδος από Ελληνοκύπριο ερευνητή για τη διάγνωση σπάνιου καρκίνου

Επιστήμονες στη Βρετανία ανέπτυξαν νέα απλή αιματολογική μέθοδο έγκαιρης διάγνωσης του μυελώματος

Βήχας: Οι 6 τύποι του και τι δείχνει ο καθένας

Ανακαλύψτε την αιτία του κάθε διαφορετικού τύπου βήχα


Αισθάνεστε φούσκωμα; 5 τροφές που κάνουν την κοιλιά σας επίπεδη!

Διατροφή για διώξετε την αίσθηση πληρότητας


Πόνος στη φτέρνα: Τι μπορεί να σημαίνει για την υγεία μας

Πώς να ξεχωρίσετε τον ύποπτο πόνο στη φτέρνα σας


Σχεδόν 103.000 κεραυνοί έπεσαν στην Ελλάδα τον Ιούλιο

Οι περισσότεροι των τελευταίων 14 ετών, από το 2005, όταν άρχισε η σχετική καταγραφή


Mediterranean Cosmos



Μασούτης





ΠΟΥ



Blue Lagoon



ΕΛΠΕ



ΔΕΘ




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία