18

ΝΟΕ
2017

Συγκεκριμένη δίαιτα και λιγότερο αλάτι βοηθούν την υγεία

Ένα απλό διατροφικό «κόλπο» για να ρίξετε την υπέρταση

13 Νοε 201719.10

Μειώνοντας το αλάτι και ακολουθώντας την δίαιτα DASH μπορείτε αποτελεσματικά να προλάβετε ή να διαχειριστείτε την υπέρταση, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σε άρθρο που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο JACC: Cardiovascular Interventions.

Επιστημονική ομάδα του Ιατρικού Κέντρου Beth Israel Deaconess στη Βοστόνη, με επκεφαλής τον Δρ Στεφεν Τζουρασεκ, ζήτησε από 412 άτομα με υπέρταση ή που κινδύνευαν να εκδηλώσουν υψηλή αρτηριακή πίεση να ακολουθήσουν ένα από τρία διατροφικά σχήματα με έμφαση στη διαχείριση του αλατιού. Μερικοί έπρεπε να περιοριστούν σε μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι την ημέρα, άλλοι σε ένα κουταλάκι και οι υπόλοιποι σε 1,5 κουταλάκι αλατιού την ημέρα. Σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις το ημερήσιο όριο είναι περίπου ένα κουταλάκι αλάτι (2,300 mg νατρίου) ανά ημέρα.

Οι συμμετέχοντες που ήταν κατά μέσο όρο 48 ετών έκαναν είτε μια κανονική διατροφή, είτε δίαιτα DASH, ένα ειδικό διατροφικό σχήμα για την αναχαίτιση της υπέρτασης, με έμφαση στα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά, τα πουλερικά, τα φασόλια και τους ξηρούς καρπούς. Η μέση αρτηριακή πίεση των εθελοντων ήταν 135/86 mm/Hg στην αρχή της μελέτης, που διήρκεσε τέσσερις εβδομάδες.

Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης οι ερευνητές παρατήρησαν ότι, τα άτομα που είχαν συνεχίσει να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλατιού και είχαν ακολουθήσει τη δίαιτα DASH είχαν μειώσει την συστολική αρτηριακή πίεσή τους από 4,5 έως σχεδόν 11 μονάδες, με το όφελος να είναι μεγαλύτερο για εκείνους που στην αρχή της μελέτης είχαν την υψηλότερη αρτηριακή πίεση.

Όμως, το όφελος ήταν ακόμα σημαντικότερο για τα άτομα που είχαν κάνει την ειδική διατροφή και είχαν μειώσει επίσης την ημερήσια πρόσληψη νατρίου. Για παράδειγμα όσοι είχαν ξεκινήσει με συστολική αρτηριακή πίεση στα 150 mm/Hg ή και ανώτερα, εμφάνισαν μείωση κατά μέσο όρο 21 μονάδες, αν έκαναν υγιεινότερη διατροφή και μείωναν το αλάτι που έτρωγαν.

Αλλά ακόμα και τα άτομα που βρίσκονταν σε ενδιάμεση κλίμακα υπέρτασης έχασαν κατά μέσο όρο επτά με δέκα μονάδες συστολικής αρτηριακής πίεσης, αν είχαν μειώσει το αλάτι που έτρωγαν και ακολουθούσαν το υγιεινότερο μοντέλο διατροφής.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Typosthes.gr Social Media Awards 2017

Θέλετε να ζήσετε περισσότερα χρόνια: Πάρτε ένα σκύλο!

Υγεία-Επιστήμη17 Νοε 201722.20

Μειωμένος κίνδυνος θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο

Ενδορφίνες: 8 τροφές που απελευθερώνουν τις ορμόνες της ευτυχίας

Υγεία-Επιστήμη17 Νοε 201722.10

Θεωρούνται τα φυσικά παυσίπονα του οργανισμού

Τα 5 tips των ειδικών για καλύτερο ύπνο

Υγεία-Επιστήμη17 Νοε 201722.00

Eξασφαλίζει υψηλά επίπεδα ενέργειας και καθαρό μυαλό

Τέσσερις λόγοι που πονάει το στομάχι μετά το φαγητό

Υγεία-Επιστήμη17 Νοε 201721.50

Η συνηθέστερη αιτία των ενοχλήσεων μετά το φαγητό είναι η δυσπεψία

Απαραίτητο το μουρουνέλαιο στην εγκυμοσύνη

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201723.04

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι διατροφικές απαιτήσεις στην περίοδο της εγκυμόσυνης είναι ιδιαίτερα αυξημένες

«Ζητήστε συμβουλές από το γιατρό σας πριν πάρετε αντιοβιοτικά»

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201721.42

Μήνυμα της Παγκόσμια Ημέρας κατά των Αντιβιοτικών

Διεθνής απήχηση για ελληνική έρευνα καρδιαγγειακής υγείας

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201721.32

Ελληνική έρευνα για την καρδιά παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ

Θεσσαλονίκη: Διάκριση και έπαθλο 100.000 ευρώ σε ερευνητή του ΑΠΘ!

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201721.20

Μεγάλη διάκριση για τον νέο Έλληνα επιστήμονα, Σπύρο Καρακίτσιο

Γονίδιο «μυστήριο» σε οικογένειες Άμις στις ΗΠΑ - Μυστικό μακροζωίας

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201721.09

Γονιδιακή μετάλλαξη δίνει προστασία από το διαβήτη και προσφέρει μακροζωία 

Όραση: 10 πράγματα που ΠΡΕΠΕΙ να ξέρετε για τα μάτια σας

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201720.56

Mερικά δεδομένα για τα μάτια που πιθανώς δεν γνωρίζετε

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία