18

ΝΟΕ
2017

Τα οφέλη της γυμναστικής στην εγκεφαλική λειτουργία

Γιατί η αερόβια γυμναστική βοηθάει τον… εγκέφαλο μας;

14 Νοε 201718.40

Η αερόβια γυμναστική μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία της μνήμης και να διατηρήσει τον εγκέφαλο υγιή καθώς μεγαλώνουμε, σύμφωνα με διεθνή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο NeuroImage.

Στο πλαίσιο διεθνούς συνεργασίας, οι ερευνητές από το Εθνικό Ινστιτούτο Συμπληρωματικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Δυτικού Σίδνεϊ και το Τμήμα Ψυχολογίας και Ψυχικής Υγείας του Πανεπιστημίου του Μαντσεστερ, μελέτησαν τις επιπτώσεις της αερόβιας γυμναστικής στον ιππόκαμπο, περιοχή του εγκεφάλου που παίζει καίριο ρόλο στην μνήμη και άλλες εγκεφαλικές λειτουργίες. Η εγκεφαλική υγεία φθίνει με την πάροδο της ηλικίας, με 5% εγκεφαλική συρρίκνωση ανά δεκαετία μετά την ηλικία των 40 ετών.

Μελέτες σε ποντίκια και αρουραίους έχουν δείξει ότι η σωματική άσκηση αυξάνει το μέγεθος του ιππόκαμπου, αλλά τα αντίστοιχα δεδομένα για τους ανθρώπους μέχρι σήμερα ήταν αντικρουόμενα.

Η διεθνής επιστημονική ομάδα αξιολόγησε στοιχεία από 14 κλινικές μελέτες στις οποίες είχαν αναλυθεί εγκεφαλικές απεικονίσεις 737 ατόμων πριν και μετά από προγράμματα αερόβιας άσκησης ή σε ελεγχόμενες συνθήκες.

Το δείγμα αποτελούνταν από υγιή άτομα, ανθρώπους με γνωστική εξασθένηση, όπως η νόσος Αλτσχάιμερ και άτομα με κλινική διάγνωση ψυχικής νόσου, περιλαμβανομένης της κατάθλιψης και της σχιζοφρένειας. Η ηλικία τους κυμαινόταν από 24 έως 76 ετών, με μέσο όρο τα 66 έτη.

Οι ερευνητές εξέτασαν τις επιδράσεις της αερόβιας άσκησης, περιλαμβανομένου του στατικού ποδηλάτου, του βαδίσματος και του τρεξίματος σε διάδρομο. Η διάρκεια των παρεμβάσεων κυμαινόταν από από τρεις έως 24 μήνες, με 2-5 συνεδρίες ανά εβδομάδα. Από την ανάλυση των στοιχείων προέκυψε ότι, ενώ η γυμναστική δεν είχε καμιά επίπτωση στον συνολικό όγκο του ιππόκαμπου, ωστόσο αύξανε το μέγεθος της αριστερής περιοχής του.

«Όταν αθλούμαστε παράγουμε την χημική ουσία που ονομάζεται εγκεφαλικός νευροτροφικός παράγοντας (BDNF), ο οποίος ενδεχομένως να βοηθά στην πρόληψη της επαγόμενης από την ηλικία φθοράς μειώνοντας την εκφύλιση του εγκεφάλου», εξηγεί ο κύριος συγγραφέας της μελέτης Τζόζεφ Φιρθ.

Και προσθέτει ότι, «η μελέτη δείχνει ότι αντί να αυξάνεται ο όγκος του ιππόκαμπου η γυμναστική βοηθά να επιβραδύνεται η μείωση του μεγέθους του εγκεφάλου. Με άλλα λόγια, η άθληση μπορεί να θεωρηθεί ένα πρόγραμμα συντήρησης του εγκέφαλου».

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Typosthes.gr Social Media Awards 2017

Θέλετε να ζήσετε περισσότερα χρόνια: Πάρτε ένα σκύλο!

Υγεία-Επιστήμη17 Νοε 201722.20

Μειωμένος κίνδυνος θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο

Ενδορφίνες: 8 τροφές που απελευθερώνουν τις ορμόνες της ευτυχίας

Υγεία-Επιστήμη17 Νοε 201722.10

Θεωρούνται τα φυσικά παυσίπονα του οργανισμού

Τα 5 tips των ειδικών για καλύτερο ύπνο

Υγεία-Επιστήμη17 Νοε 201722.00

Eξασφαλίζει υψηλά επίπεδα ενέργειας και καθαρό μυαλό

Τέσσερις λόγοι που πονάει το στομάχι μετά το φαγητό

Υγεία-Επιστήμη17 Νοε 201721.50

Η συνηθέστερη αιτία των ενοχλήσεων μετά το φαγητό είναι η δυσπεψία

Απαραίτητο το μουρουνέλαιο στην εγκυμοσύνη

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201723.04

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι διατροφικές απαιτήσεις στην περίοδο της εγκυμόσυνης είναι ιδιαίτερα αυξημένες

«Ζητήστε συμβουλές από το γιατρό σας πριν πάρετε αντιοβιοτικά»

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201721.42

Μήνυμα της Παγκόσμια Ημέρας κατά των Αντιβιοτικών

Διεθνής απήχηση για ελληνική έρευνα καρδιαγγειακής υγείας

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201721.32

Ελληνική έρευνα για την καρδιά παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ

Θεσσαλονίκη: Διάκριση και έπαθλο 100.000 ευρώ σε ερευνητή του ΑΠΘ!

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201721.20

Μεγάλη διάκριση για τον νέο Έλληνα επιστήμονα, Σπύρο Καρακίτσιο

Γονίδιο «μυστήριο» σε οικογένειες Άμις στις ΗΠΑ - Μυστικό μακροζωίας

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201721.09

Γονιδιακή μετάλλαξη δίνει προστασία από το διαβήτη και προσφέρει μακροζωία 

Όραση: 10 πράγματα που ΠΡΕΠΕΙ να ξέρετε για τα μάτια σας

Υγεία-Επιστήμη16 Νοε 201720.56

Mερικά δεδομένα για τα μάτια που πιθανώς δεν γνωρίζετε

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία