Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Ρομπότ» που συζητάει για μπάσκετ… γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη!

Ο Dr Hoops είναι ένας χαρακτήρας τεχνητής νοημοσύνης

Από μια ιδέα που σχεδιάστηκε σε χαρτοπετσέτα, σε ένα τάπας-μπαρ, έφτασαν στο Final Four της Euroleague, δημιουργώντας ένα chatbot, τον Dr Hoops, δηλαδή ένα χαρακτήρα τεχνητής νοημοσύνης που απαντούσε στο messenger της διοργάνωσης, σε ιδιαίτερα σύνθετες ερωτήσεις, κάνοντας ολοκληρωμένο διάλογο.

Ένα μεγάλο βήμα στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων, με τη δημιουργία ενός εξελιγμένου chatbot, ρομπότ που κάνει chat δηλαδή, έκανε η εταιρεία Baresquare, με έδρα στη Θεσσαλονίκη, η οποία συνεργάζεται με την Euroleague.

«Το δικό μας chatbot εμφανίστηκε μόλις έναν χρόνο μετά την πρώτη εμφάνιση chatbot σε αθλητική διοργάνωση και συγκεκριμένα στο ΝΒΑ που έγινε το 2016. "Βγήκαμε" επίσημα λοιπόν στο περασμένο Final Four της Εuroleague, στην Κωνσταντινούπολη» αναφέρει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ), ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Γιώργος Γρηγοριάδης, με αφορμή την παρουσίαση του chatbot στην ημερίδα που διοργάνωσε σήμερα το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), στο πλαίσιο του 4ου Διεθνούς Συνεδρίου στην Επιστήμη του Διαδικτύου.

Όπως εξηγεί ο κ. Γρηγοριάδης, το chatbot της εταιρείας του είχε περισσότερο βάθος, μπορούσε δηλαδή να απαντήσει σε πιο σύνθετες ερωτήσεις και να κάνει διάλογο.

«Για παράδειγμα, όταν ο χρήστης ρωτούσε "πότε παίζει η τάδε ομάδα" και απαντούσε και στη συνέχεια ο χρήστης ξαναρωτούσε για την ώρα του παιχνιδιού ή κάτι άλλο σχετικό, το chatbot "κρατούσε"” το περιεχόμενο της συζήτησης και μπορούσε να κάνει διάλογο».

«Παράλληλα», συνεχίζει ο κ. Γρηγοριάδης, «μπορούσε να κάνει σύνθετους υπολογισμούς και να απαντήσει μετά σε μια ερώτηση που αφορούσε, ας πούμε, τον αριθμό των ριμπάουντ που πήρε ένας παίκτης».

Ο Dr Hoops, που αναπτύχθηκε γραφιστικά από την Euroleague και βασίστηκε στην τεχνολογία και το λογισμικό της ελληνικής εταιρείας, φαίνεται ότι κέρδισε με την αμεσότητά του τους χρήστες, αφού, σύμφωνα με τον κ. Γρηγοριάδη, όταν τους «ρωτούσε» αν θέλουν να τους κρατά σε επαφή με πράγματα που έχουν σχέση με την αναζήτησή τους στην κουβέντα που έκαναν, οι 2 στους 3 απαντούσαν καταφατικά.

«Πρόκειται για ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό που δεν συναντάται εύκολα, ενώ υψηλό -ένας στους 3- είναι και το ποσοστό αυτών που κατά τη διάρκεια του chat απαντούσαν σε ερωτήσεις για τα ενδιαφέροντά τους» συμπληρώνει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ