ΦΕΒ

Νέα μέθοδος σταματάει την γλουταμίνη

«Στοπ» στην ανάπτυξη των καρκινικών όγκων, βάζουν επιστήμονες

22 Ιαν 201822.32

Αμερικανοί ερευνητές βρήκαν έναν νέο τρόπο να στερήσουν στον καρκινικό όγκο τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται για να αναπτυχθεί και έτσι να αναχαιτίσουν την εξέλιξή του, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Nature Medicine.

Επιστημονική ομάδα του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Vanderbilt απέδειξαν ότι ένα νεο-ανακαλυφθέν συστατικό μπορεί να μπλοκάρει την απορρόφηση της γλουταμίνης από τον καρκινικό όγκο. Η παρατήρηση αυτή βάζει τις βάσεις για την ανάπτυξη νέων θεραπειών κατά του καρκίνου που θα στοχεύουν στον κυτταρικό μεταβολισμό και θα μπορούν να αξιολογούνται μέσω τομογραφίας εκπομπής ποζιτρονίων (PET).

«Τα καρκινικά κύτταρα έχουν μοναδικές μεταβολικές απαιτήσεις που τα κάνουν να ξεχωρίζουν βιολογικά από τα υγιή κύτταρα. Η μεταβολική εξειδίκευση των καρκινικών κυττάρων μας δίνει μοναδικές ευκαιρίες να συνδυάσουμε την χημεία, την ακτινοχημεία και τη μοριακή απεικόνιση για να ανακαλύψουμε νέες διαγνωστικές τεχνικές για τον καρκίνο, καθώς και νέες θεραπείες», εξηγεί ο Δρ Τσαρλς, Μαννινγκ, επιστημονικός διευθυντής το Κέντρο Μοριακής Ανίχνευσης του Vanderbilt.

Η γλουταμίνη είναι ένα σημαντικό αμινοξύ για πολλές κυτταρικές λειτουργίες, περιλαμβανομένης της βιοσύνθεσης, της κυτταρικής σηματοδότησης και της προστασίας από την οξειδωτική βλάβη. Επειδή τα καρκινικά κύτταρα πολλαπλασιάζονται πολύ γρηγορότερα από τα φυσιολογικά, χρειάζονται και περισσότερη γλουταμίνη.

Η πρωτεΐνη ACST2 είναι ο κύριος μεταφορέας της γλουταμίνης στα καρκινικά κύτταρα. Τα αυξημένα επίπεδα της ACST2 έχουν σχετιστεί με την πτωχή επιβίωση σε πολλές μορφές καρκίνου, περιλαμβανομένου του πνεύμονα, του μαστού και του παχέος εντέρου. Γενετικές μελέτες που έχουν πετύχει τη σίγαση του γονιδίου ACST2 στα καρκινικά κύτταρα έχουν παράγει σημαντικά αντικαρκινικά αποτελέσματα.

Οι αμερικανοί ερευνητές προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα και ανέπτυξαν το V-9302, τον πρώτο πολύ ισχυρό αναστολέα του μεταφορέα της γλουταμίνης. Στα καρκινικά κύτταρα που αναπτύχθηκαν in vitro και σε ζωικά μοντέλα η φαρμακολογική αναστολή του ACST2 με τον V-9302 είχε ως αποτέλεσμα τη μειωμένη ανάπτυξη και των πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων, την αύξηση της οξειδωτικής βλάβης και τον αυξημένο κυτταρικό θάνατο.

«Η στόχευση του μεταβολισμού της γλουταμίνης στο επίπεδο της μεταφοράς της αντιπροσωπεύει μια βιώσιμη προσέγγιση στην αντικαρκινική θεραπεία», σημειώνουν οι επιστήμονες. Επισημαίνουν ωστόσο, ότι η ταύτιση των ασθενών με εξαρτώμενους από τη γλουταμίνη όγκους και αυτή τη νέα κατηγορία αναστολέων θα απαιτήσει αξιόπιστους βιοδείκτες. Και αυτό διότι η ανταπόκριση στον V-9302 εξαρτάται περισσότερο από τη δραστηριότητα του μεταφορά του ACST2 παρά από την έκφραση του γονιδίου του μεταφορέα.

Ευτυχώς, μπορούν να αναπτυχθούν ανιχνευτές PET για τον εντοπισμό των όγκων βάσει των αυξημένων επιπέδων του μεταβολισμού της γλουταμίνης. Ήδη είναι σε εξέλιξη πέντε κλινικές μελέτες στο Πανεπιστήμιο Vanderbilt για να αξιολογηθεί ο ανιχνευτής 18F-FSPG στην οπτικοποίηση των όγκων του πνεύμονα, του ήπατος, των ωοθηκών και του παχέος εντέρου.

Ακόμα, οι ερευνητές δια της πρόσδεσης ενός απεικονιστικού ισότοπου στο V-9302 επιχειρούν να δουν αν το συστατικό φτάνει στον στόχο του, δηλαδή του όγκους με υψηλά ποσοστά μεταβολισμού της γλουταμίνης.

Typosthes.gr Social Media Awards 2017

Απίστευτο εύρημα: Οι Έλληνες κάνουν πιο πολύ σεξ λόγω… Σκοπιανού!

Υγεία-Επιστήμη23 Φεβ 201813.06

Τι αναφέρουν ερευνητές από το Ανδρολογικό Ινστιτούτο

Ξηροφθαλμία τον χειμώνα: 8 συμβουλές για να την αντιμετωπίσετε

Υγεία-Επιστήμη22 Φεβ 201821.04

Η ξηροφθαλμία δεν είναι μία παροδική ενόχληση, αλλά ένα επίμονο πρόβλημα

Απώλεια κιλών: Οι 4 κανόνες για να διατηρήσετε το νέο βάρος σας

Υγεία-Επιστήμη22 Φεβ 201820.59

Πρέπει να έχετε μία σταθερή σχέση με το φαγητό

Προσοχή στα παιδιά: Σε έξαρση οι λοιμώξεις – Τι πρέπει να προσέξετε

Υγεία-Επιστήμη22 Φεβ 201820.56

Πότε χρειάζεται η άμεση παραπομπή από τον παιδίατρο στον ειδικό ωτορινολαρυγγολόγο

Ένα μήλο την ημέρα προστατεύει από 5 μορφές καρκίνου!

Υγεία-Επιστήμη20 Φεβ 201820.20