To…κρεμμύδι που μπορεί να νικήσει τη φυματίωση!

Ίσως δίνει λύσει στην καταπολέμηση της αντοχής στα αντιβιοτικά

Ένας τύπος κρεμμυδιού που χρησιμοποιούν στο Ιράν στο φαγητό τους, θα μπορούσε, σύμφωνα με νέα μελέτη, να βοηθήσει στην καταπολέμηση της αντοχής στα αντιβιοτικά, ειδικά σε περιπτώσεις φυματίωσης.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό Scientific Reports και όπως αναφέρουν οι επιστήμονες από το Birkbeck, University of London and University College London, οι αντιβακτηριδιακές ιδιότητες που εξάγονται από το περσικό αυτό κρεμμύδι θα μπορούσαν να αυξήσουν τις θετικές επιπτώσεις της υπάρχουσας θεραπείας με αντιβιοτικά.

Η ερευνητική ομάδα διεξήγαγε δοκιμές σε τέσσερα διαφορετικά μόρια από τα κρεμμύδια, τα οποία είναι βασικά συστατικά του ιρανικού μαγειρέματος. Όπως είπαν, στη μελέτη διαφάνηκε ότι τα συστατικά τους έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν στην αντιστροφή της ανθεκτικότητας στα φάρμακα φυματίωσης, ωστόσο, ανέφεραν ότι η έρευνα είναι ακόμα στα αρχικά της στάδια και ότι θα πρέπει να ακολουθήσουν και κλινικές δοκιμές.

Η ερευνητική ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτές οι χημικές ενώσεις που προέρχονται από το συγκεκριμένο κρεμμύδι, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν παράλληλα με τα ήδη υπάρχοντα αντιβιοτικά για την καταπολέμηση των στελεχών της φυματίωσης που έχουν αναπτύξει αντοχή στα αντιβακτηριακά φάρμακα.

Ο Δρ Sanjib Bhakta, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, από το τμήμα βιολογικών επιστημών του Birkbeck, τόνισε ότι παρά τη συντονισμένη παγκόσμια προσπάθεια για την πρόληψη της διάδοσης της φυματίωσης, το 2016 αναφέρθηκαν περίπου 10 εκατομμύρια νέες περιπτώσεις και δύο εκατομμύρια θάνατοι από τη νόσο. Γι' αυτό, όπως είπε, οι επιστήμονες είναι απαραίτητο να αναζητήσουν πιο ισχυρά μόρια ώστε να αναπτυχθούν νέα αντιβακτηριδιακά φάρμακα.

Η νέα μελέτη, σύμφωνα με το Δρ. Bhakta δείχνει ότι αναστέλλοντας τις βασικές ιδιότητες αντοχής της φυματίωσης, μπορούν να αυξήσουν τα αποτελέσματα της υπάρχουσας θεραπείας με αντιβιοτικά και να αντιστρέψουν την «παλίρροια» της ήδη υπάρχουσας αντοχής στα φάρμακα.

Ενώ, ο καθηγητής Simon Gibbons, ένας από τους συγγραφείς και επικεφαλής του τμήματος Φαρμακευτικής, Βιολογίας και Χημείας στο UCL, επεσήμανε ότι φυσικά προϊόντα που προέρχονται από φυτά και μικρόβια έχουν ένα τεράστιο δυναμικό, ως πηγή νέων αντιβιοτικών. Η φύση, όπως λέει, είναι ένας εκπληκτικά δημιουργικός χημικός και είναι πιθανό φυτά όπως το περσικό κρεμμύδι να παράγουν αυτά τα χημικά ως άμυνα κατά των μικροβίων στο περιβάλλον τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο του 2017 ο επικεφαλής ιατρικός σύμβουλος της Αγγλίας, Prof Dame Sally Davies, προέτρεψε τους παγκόσμιους ηγέτες να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη απειλή της αντίστασης στα αντιβιοτικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα φάρμακα αυτά χρησιμοποιούνται πάρα πολύ από τον κόσμο, με αποτέλεσμα να έχει αναπτυχθεί η αντοχή των μικροβίων στις αντιβιώσεις και ως εκ τούτου, 25.000 άνθρωποι πεθαίνουν σε ολόκληρη την Ευρώπη κάθε χρόνο εξαιτίας λοιμώξεων που είναι ανθεκτικές στα φάρμακα.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι ελπίζουν τα νέα μόρια που δοκιμάστηκαν στο εργαστήριο να μπορούν να συνδυαστούν με τα υπάρχοντα αντιβιοτικά έτσι ώστε να σχηματίσουν νέα φάρμακα κατά της φυματίωσης.

Κασσελάκης για Κυριαζίδη: Ο Μητσοτάκης δεν έχει την ηθική να αποβάλει έναν ομοφοβικό βουλευτή