23

SEP
2018

O καφές προστατεύει το συκώτι και μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη

Πόσο αυξάνει τον μεταβολισμό ο καφές;

15 Feb 201820.30

Ο καφές είναι χωρίς αμφιβολία το πιο αγαπημένο ρόφημα στον κόσμο και μάλιστα είναι από τα λίγα πράγματα που απολαμβάνουμε και κάνουν και καλό στην υγεία μας!

Μεταξύ άλλων, ο καφές προστατεύει το συκώτι, μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη και προλαμβάνει διάφορες μορφές άνοιας. Ποια είναι η συμβολή του όμως στη διαχείριση του βάρους και στην απώλεια των περιττών κιλών;

Ο καφές μοναδικό μείγμα ενεργών συστατικών

Τα κυριότερα βιολογικά ενεργά συστατικά τού καφέ που επηρεάζουν τον μεταβολισμό είναι τα εξής:

Καφεΐνη, η οποία διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα και προωθεί την καύση του λίπους

Θεοβρωμίνη και θεοφυλλίνη, ουσίες παρόμοιες με την καφεΐνη που έχουν επίσης διεγερτική δράση

Χλωρογενικό οξύ, το οποίο επιβραδύνει την απορρόφηση των υδατανθράκων από τον οργανισμό

Από αυτά τα συστατικά, την ισχυρότερη επίδραση στον μεταβολισμό έχει η καφεΐνη.

Καφές & λιποδιάλυση

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η καφεΐνη ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα, με αποτέλεσμα αυτό να «δίνει εντολή» στα λιποκύτταρα να διασπάσουν το συσσωρευμένο λίπος. Ταυτόχρονα, η καφεΐνη αυξάνει τα επίπεδα της επινεφρίνης (κοινώς γνωστή ως αδρεναλίνη) στο αίμα. Η επινεφρίνη ταξιδεύει μέσω του αίματος και φτάνει στον λιπώδη ιστό, όπου βοηθά να διασπαστεί το συσσωρευμένο λίπος και να απελευθερωθεί στη συνέχεια στο αίμα.

Με αυτούς τους δύο μηχανισμούς η καφεΐνη βοηθά να απομακρυνθεί το λίπος από τους ιστούς και να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ενέργειας.

Καφές & μεταβολισμός

Οι διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες (ενδεικτικά εδώ και εδώ) δείχνουν ότι ο καφές μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό σε ποσοστό 3-11%. Μάλιστα, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η παρατήρηση ότι η τόνωση του μεταβολισμού προκύπτει κυρίως από τον αυξημένο ρυθμό καύσης του λίπους, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition.

Βέβαια, ο βαθμός στον οποίο θα ωφελήσει ο καφές τον μεταβολισμό εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το σωματικό βάρος και η ηλικία. Για παράδειγμα, στους ανθρώπους με χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος η αύξηση του μεταβολικού ρυθμό χάρη στον καφέ μπορεί να φτάσει και το 29%, ενώ σε ένα υπέρβαρο ή παχύσαρκο άτομο μπορεί να είναι μόλις 10%. Επίσης, στα νεαρά άτομα η επίδραση του καφέ είναι ισχυρότερη σε σύγκριση με τους μεσήλικες ή τους ηλικιωμένους.

Μια αύξηση του μεταβολισμού κατά 4% υπολογίζεται ότι μπορεί να οδηγήσει στην καύση έως και 100 επιπλέον θερμίδων την ημέρα.

Για να επωφεληθείτε στον μέγιστο βαθμό από τον καφέ, ιδανικά πρέπει να τον καταναλώνετε χωρίς ζάχαρη, γάλα ή άλλα πρόσθετα, καθώς έτσι θα πάρετε σχεδόν μηδενικές θερμίδες.

Πηγή: onmed.gr


ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


ΠΟΥ: Από το αλκοόλ ένας στους 20 θανάτους παγκοσμίως

Η κατάχρησή του σκοτώνει 3 εκατομμύρια ανθρώπους τον χρόνο


Επικίνδυνο το μαγείρεμα με κάρβουνα ή ξύλα – Δείτε τι προκαλεί

Κίνδυνος για σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα


Κακοσμία στόματος στα παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τη κακή αναπνοή μερικές φορές μπορούν να τη βιώσουν και τα υγιή παιδιά


Φρούτα και λαχανικά που πρέπει να τρώτε... με τη φλούδα!

Στο σκούρο περίβλημα συγκεντρώνονται οι περισσότερες βιταμίνες


Ανησυχία για την αύξηση των ασθενειών που οφείλονται στα κουνούπια

Ειδικοί επισημαίνουν ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην καταπολέμηση των κουνουπιών στον αστικό ιστό

Φθινοπωρινή ισημερία: Πότε ξεκινάει «επισήμως» το φθινόπωρο

Ο Ήλιος θα λάμπει κάθετα πάνω από τον Ισημερινό της Γης, με τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας να είναι περίπου ίδια

Στέρηση ύπνου: Οι 7 θανάσιμοι κίνδυνοι για την υγεία

Η χρόνια στέρηση ύπνου συμβάλλει στην αύξηση του κινδύνου δυνητικά θανατηφόρων παθήσεων





Mediterranean Cosmos



Μασούτης







Huawei Y series




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία