23

MAY
2018

Αλλά και με προδιαβήτη

Είναι επικίνδυνη η κατανάλωση αυγών στα άτομα με διαβήτη;

07 May 201818.40

Τα αβγά δεν αυξάνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο στα άτομα με προδιαβήτη και διαβήτη τύπου 2, αποφαίνεται νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Δρ Νικ Φουλερ από το Ινστιτούτο Παχυσαρκίας, Διατροφής, Άθλησης και Διατροφικών Διαταραχών Boden, είχαν σε προηγούμενη μελέτη εξετάσει κατά πόσο οι συμμετέχοντες είχαν πετύχει να διατηρήσουν το σωματικό τους βάρος, είτε έκαναν διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε αβγά (12 την εβδομάδα), είτε με χαμηλή περιεκτικότητα (λιγότερα από δύο). Τότε δεν είχε προκύψει διαφορά ως προς τους δείκτες καρδιαγγειακού κινδύνου, μετά από τρεις μήνες.

Οι ίδιοι εθελοντές κλήθηκαν στην παρούσα μελέτη να ακολουθήσουν πρόγραμμα διατροφής με στόχο την απώλεια βάρους για επιπλέον τρεις μήνες, κάνοντας υψηλή ή χαμηλή κατανάλωση αβγών. Ωστόσο, στη συνέχεια για ακόμα έξι μήνες οι συμμετέχοντες υπό ιατρική παρακολούθηση πάντα, συνέχισαν την υψηλή ή χαμηλή κατανάλωση αβγών.

Σε όλες τις φάσεις, και οι δύο ομάδες δεν εμφάνισαν ανεπιθύμητες αλλαγές στους δείκτες καρδιαγγειακού κινδύνου (όπως η χοληστερόλη, το σάκχαρο και η αρτηριακή πίεση του αίματος) και πέτυχαν ίση απώλεια βάρους ανεξαρτήτως κατανάλωσης αβγών.

«Παρά τις διαφορετικές συμβουλές για το ασφαλές επίπεδο κατανάλωσης αβγών από τα άτομα με προδιαβήτη και διαβήτη τύπου 2, η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να στερούνται τα αβγά στο πλαίσιο μια υγιεινής διατροφής», εξηγεί ο Δρ Φουλερ.

Και προσθέτει ότι «η διατροφή που έκαναν οι συμμετέχοντες στη μελέτη είχε υποκαταστήσει τα κορεσμένα λιπαρά, όπως το βούτυρο, με μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, όπως το ελαιόλαδο».

Ενώ τα αβγά είναι πηγή διατροφικής χοληστερόλης και οι πάσχοντες από διαβήτη τύπου 2 τείνουν να έχουν υψηλότερα επίπεδα της LDL («κακής») χοληστερόλης, η νέα μελέτη δείχνει ότι η κατανάλωση αβγών έχει μικρή επίπτωση στα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα.

Τα αβγά είναι καλή πηγή πρωτεΐνης και μικροθρεπτικών συστατικών και μπορούν μεταξύ άλλων να βοηθήσουν στη ρύθμιση της πρόσληψης λιπαρών και υδατανθράκων, ενώ έχει αποδειχθεί ότι κάνουν καλό στην υγεία των ματιών και της καρδιάς, των αγγείων, ενώ είναι επωφελή και κατά την κύηση.


ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Ο συνδυασμός τροφών που εξουδετερώνει τη βιταμίνη Β1

Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας βιταμίνης Β περιλαμβάνουν κόπωση, λαχάνιασμα και μυϊκή αδυναμία

Φτιάξε την πιο νόστιμη σπιτική μπεσαμέλ με 4 υλικά

Η σπιτική μπεσαμέλ με τέσσερα υλικά είναι γρήγορη και εύκολη


Ξεπάγωμα κρέατος: Πώς γίνεται σωστά και με ασφάλεια;

Ποιο είναι το πιο συχνό λάθος στο ξεπάγωμα


Οι τροφές που βάζουν «φρένο» στη συρρίκνωση του εγκεφάλου

H συρρίκνωση του εγκεφάλου φέρνει μια επιδείνωση των νοητικών λειτουργιών


Πλαστικά στον φούρνο μικροκυμάτων: Οι 3 κίνδυνοι για την υγεία

Τι πρέπει να προσέχετε όταν ζεσταίνετε το φαγητό σας


Δύο έργα από την Ελλάδα ανάμεσα στους νικητές των βραβείων Natura για το 2018

Επιβράβευση επιτυχημένων παραδειγμάτων προστασίας της φύσης


Η γυμναστική ακυρώνει τα «γονίδια της παχυσαρκίας»

Δεν μπορείτε πλέον να κατηγορείτε το DNA σας


«Όπλο» τα ψάρια ενάντια στην καρδιακή ανεπάρκεια

Ωφέλιμη η κατανάλωση ψαριών 2 φορές την εβδομάδα


Διάγνωση του καρκίνου του μαστού με… ένα χάπι!

Πρωτότυπη έρευνα για διάγνωση με υπέρυθρο φως


ΚΕΕΛΠΝΟ: Καταγράφηκαν 2.916 κρούσματα ιλαράς – Αύξηση στη Β. Ελλάδα

Η μόνη αποτελεσματική προστασία είναι ο πλήρης εμβολιασμός



Μασούτης



hemaplex



ΕΛΠΕ




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία