AUG

Ο Π. Δελούκας είναι ανάμεσα στους 48 κορυφαίους επιστήμονες που επελέγησαν μεταξύ 410 υποψηφίων

Έλληνας εξελέγη μέλος της βρετανικής Ακαδημίας Ιατρικών Επιστημών

10 May 201815.40
Ένας διακεκριμένος Έλληνας επιστήμονας της διασποράς, ο καθηγητής καρδιαγγειακής γονιδιωματικής Παναγιώτης Δελούκας του Ινστιτούτου Ερευνών William Harvey και της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Queen Mary του Λονδίνου, εξελέγη μέλος (εταίρος) της διεθνούς φήμης Ακαδημίας Ιατρικών Επιστημών του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο Π. Δελούκας είναι ανάμεσα στους 48 κορυφαίους επιστήμονες (οι 16 γυναίκες), οι περισσότεροι Βρετανοί, που επελέγησαν ως νέα μέλη της Ιατρικής Ακαδημίας ανάμεσα σε 410 υποψήφιους, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Μετά την εκλογή τους, ο συνολικός αριθμός των μελών της Ακαδημίας φθάνει πλέον τα 1.262. Η τελετή υποδοχής των νέων μελών θα γίνει στην Ακαδημία στις 27 Ιουνίου.

Ο Π. Δελούκας αποφοίτησε από το Τμήμα Χημείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1986, έκανε μεταπτυχιακά στην μικροβιολογία στο Πανεπιστήμιο 7 του Παρισιού και πήρε το διδακτορικό του από το ελβετικό Πανεπιστήμιο Biozentrum της Βασιλείας το 1991.

Έπειτα από διετή μεταδιδακτορική έρευνα στην ελβετική φαρμακευτική εταιρεία Hoffmann-La Roche, εργάσθηκε από το 1994 έως το 2013 ως βασικός ερευνητής στο βρετανικό Ινστιτούτο Γενετικής Wellcome Trust Sanger, με έμφαση στη γενετική προδιάθεση των καρδιαγγειακών παθήσεων. Από το 2013 διδάσκει και διεξάγει έρευνα στο Ινστιτούτο Ερευνών William Harvey και στο Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου, όπου από το 2017 είναι κοσμήτορας του Τομέα Επιστημών της Ζωής.

Μεταξύ άλλων, υπήρξε ενεργό μέλος της ερευνητικής κοινοπραξίας του Προγράμματος Ανθρωπίνου Γονιδιώματος, συντονίζοντας την «ανάγνωση» (αλληλούχιση) και ανάλυση των χρωμοσωμάτων 10 και 20. Όλα αυτά τα χρόνια, έχει πραγματοποιήσει σημαντικές ανακαλύψεις για το γενετικό υπόβαθρο διαφόρων παθήσεων, όπως της στεφανιαίας νόσου.

Έχει κάνει περισσότερες από 400 επιστημονικές δημοσιεύσεις και κάθε χρόνο μετά το 2012, σύμφωνα με τον οργανισμό Thomson Reuters, περιλαμβάνεται στο κορυφαίο 1% των επιστημόνων του τομέα μοριακής βιολογίας και γενετικής διεθνώς, με βάση τις ετεροαναφορές άλλων επιστημόνων στο έργο του.

Στην Ακαδημία Ιατρικών Επιστημών του Ηνωμένου Βασιλείου υπάρχει ήδη ελληνική παρουσία. Μέλη της είναι δύο Έλληνες, από το 2000 ο μοριακός νευροβιολόγος δρ Βασίλης Πάχνης του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ (συνεργάτης επίσης του ΙΤΕ στην Κρήτη) και από το 2002 ο μοριακός ανοσολόγος δρ Δημήτρης Κιούσης του Εργαστηρίου Μιλ Χιλ του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ.

Ακόμη, μέλη είναι οι ελληνο-κυπριακής καταγωγής καθηγητές Τόνι Κουζαρίδης, Χαράλαμπος Κυριάκου, Τζον Νεοπτόλεμος και Κρίστοφερ Τουμάζου, καθώς επίσης ο ελληνο-βρετανός νευροεπιστήμων Μ.Πάγκαλος (αντιπρόεδρος της φαρμακευτικής εταιρείας Astra Zeneca).

Πέντε τρόποι να μειώσετε τους μυϊκούς πόνους μετά τη γυμναστική

Απλοί τρόποι να περιορίσετε τις ενοχλήσεις

12 τροφές γεμάτες σίδηρο – Πόσο περιέχει η καθεμία!

Η έλλειψή του είναι εξαιρετικά συχνή παγκοσμίως

Μηλόξιδο: Γιατί είναι το καλύτερο «φάρμακο» για τα μαλλιά σας!

Ένα φυσικό καλλυντικό για τα ταλαιπωρημένα μαλλιά

"Ανώμαλα θερμή" θα είναι η περίοδος μέχρι το 2022

Όπως προβλέπουν Ευρωπαίοι επιστήμονες

Νέα μέθοδος από Ελληνοκύπριο ερευνητή για τη διάγνωση σπάνιου καρκίνου

Επιστήμονες στη Βρετανία ανέπτυξαν νέα απλή αιματολογική μέθοδο έγκαιρης διάγνωσης του μυελώματος

Βήχας: Οι 6 τύποι του και τι δείχνει ο καθένας

Ανακαλύψτε την αιτία του κάθε διαφορετικού τύπου βήχα

Αισθάνεστε φούσκωμα; 5 τροφές που κάνουν την κοιλιά σας επίπεδη!

Διατροφή για διώξετε την αίσθηση πληρότητας