OCT

Ο Π. Δελούκας είναι ανάμεσα στους 48 κορυφαίους επιστήμονες που επελέγησαν μεταξύ 410 υποψηφίων

Έλληνας εξελέγη μέλος της βρετανικής Ακαδημίας Ιατρικών Επιστημών

10 May 201815.40
Ένας διακεκριμένος Έλληνας επιστήμονας της διασποράς, ο καθηγητής καρδιαγγειακής γονιδιωματικής Παναγιώτης Δελούκας του Ινστιτούτου Ερευνών William Harvey και της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Queen Mary του Λονδίνου, εξελέγη μέλος (εταίρος) της διεθνούς φήμης Ακαδημίας Ιατρικών Επιστημών του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο Π. Δελούκας είναι ανάμεσα στους 48 κορυφαίους επιστήμονες (οι 16 γυναίκες), οι περισσότεροι Βρετανοί, που επελέγησαν ως νέα μέλη της Ιατρικής Ακαδημίας ανάμεσα σε 410 υποψήφιους, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Μετά την εκλογή τους, ο συνολικός αριθμός των μελών της Ακαδημίας φθάνει πλέον τα 1.262. Η τελετή υποδοχής των νέων μελών θα γίνει στην Ακαδημία στις 27 Ιουνίου.

Ο Π. Δελούκας αποφοίτησε από το Τμήμα Χημείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1986, έκανε μεταπτυχιακά στην μικροβιολογία στο Πανεπιστήμιο 7 του Παρισιού και πήρε το διδακτορικό του από το ελβετικό Πανεπιστήμιο Biozentrum της Βασιλείας το 1991.

Έπειτα από διετή μεταδιδακτορική έρευνα στην ελβετική φαρμακευτική εταιρεία Hoffmann-La Roche, εργάσθηκε από το 1994 έως το 2013 ως βασικός ερευνητής στο βρετανικό Ινστιτούτο Γενετικής Wellcome Trust Sanger, με έμφαση στη γενετική προδιάθεση των καρδιαγγειακών παθήσεων. Από το 2013 διδάσκει και διεξάγει έρευνα στο Ινστιτούτο Ερευνών William Harvey και στο Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου, όπου από το 2017 είναι κοσμήτορας του Τομέα Επιστημών της Ζωής.

Μεταξύ άλλων, υπήρξε ενεργό μέλος της ερευνητικής κοινοπραξίας του Προγράμματος Ανθρωπίνου Γονιδιώματος, συντονίζοντας την «ανάγνωση» (αλληλούχιση) και ανάλυση των χρωμοσωμάτων 10 και 20. Όλα αυτά τα χρόνια, έχει πραγματοποιήσει σημαντικές ανακαλύψεις για το γενετικό υπόβαθρο διαφόρων παθήσεων, όπως της στεφανιαίας νόσου.

Έχει κάνει περισσότερες από 400 επιστημονικές δημοσιεύσεις και κάθε χρόνο μετά το 2012, σύμφωνα με τον οργανισμό Thomson Reuters, περιλαμβάνεται στο κορυφαίο 1% των επιστημόνων του τομέα μοριακής βιολογίας και γενετικής διεθνώς, με βάση τις ετεροαναφορές άλλων επιστημόνων στο έργο του.

Στην Ακαδημία Ιατρικών Επιστημών του Ηνωμένου Βασιλείου υπάρχει ήδη ελληνική παρουσία. Μέλη της είναι δύο Έλληνες, από το 2000 ο μοριακός νευροβιολόγος δρ Βασίλης Πάχνης του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ (συνεργάτης επίσης του ΙΤΕ στην Κρήτη) και από το 2002 ο μοριακός ανοσολόγος δρ Δημήτρης Κιούσης του Εργαστηρίου Μιλ Χιλ του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ.

Ακόμη, μέλη είναι οι ελληνο-κυπριακής καταγωγής καθηγητές Τόνι Κουζαρίδης, Χαράλαμπος Κυριάκου, Τζον Νεοπτόλεμος και Κρίστοφερ Τουμάζου, καθώς επίσης ο ελληνο-βρετανός νευροεπιστήμων Μ.Πάγκαλος (αντιπρόεδρος της φαρμακευτικής εταιρείας Astra Zeneca).

Οι ελιές είναι ο... πιο γευστικός «εχθρός» της χοληστερίνης!

Μελέτη από ελληνικό πανεπιστήμιο για τη διατροφή

Βότανα από την Κρήτη νικούν γρίπη και ιώσεις!

Αποτελέσματα ιατρικής έρευνας για την αντιμετώπιση συνήθων ιών

Κανένας κίνδυνος για την υγεία των κατοίκων στις πυρόπληκτες περιοχές

Σύμφωνα με τις συγκεντρωτικές μετρήσεις για την ποιότητα του αέρα, υπόγειων υδάτων και εδάφους, από τρία εξειδικευμένα εργαστήρια

Δίαιτα: 5 φρούτα που πρέπει να αποφεύγετε – Ποια να προτιμήσετε!

Πλούσια σε βιταμίνες αλλά και φυτικές ίνες

Θεσσαλονίκη: Οριστική λύση σε δύσκολο περιστατικό 43χρονου ασθενή

Επιτυχής χειρουργική αντιμετώπιση πολύ βαριάς άπνοιας ασθενούς στο Διαβαλκανικό

Από τα Πόζαρ στη Χαλκιδική – Όσα πρέπει να ξέρεις για τα ιαματικά λουτρά

Μία χρηστική ανάλυση των ιαματικών πηγών στην Ελλάδα

Μαίες Θεσσαλονίκης: Να αλλάξει το μοντέλο εγκυμοσύνης και τοκετού

Γράφει στο typosthes.gr η Πρόεδρος Συλλόγου Μαιών Θεσσαλονίκης Βικτωρία Μοσχάκη

Β. Βαΐτση: Δαιμονοποίηση των καισαρικών και των γυναικολόγων

Άρθρο της γυναικολόγου Βιολέττα Βαΐτση* για τον «Τ.Θ.»

Mediterranean Cosmos