19

SEP
2018

Αναπόσπαστο στοιχείο της υγιεινής διατροφής το γιαούρτι

Γιατί το γιαούρτι μας σώζει από τις χρόνιες φλεγμονές;

15 May 201821.40

Το γιαούρτι είναι ήδη γνωστό ότι πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της υγιεινής διατροφής. Τώρα μια νέα μελέτη μόλις που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of Nutrition, δείχνει ότι το γιαούρτι καταστέλλει τη χρόνια φλεγμονή.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Γουισκόνσιν στο Μάντισον, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Επιστήμης της Διατροφής Μπραντ Μπολινγκ, θέλησαν να ελέγξουν κατά πόσο το γιαούρτι μπορεί να μειώσει την φλεγμονή βελτιώνοντας την ακεραιότητα του εντερικού τοιχώματος, άρα να εμποδίσει τις ενδοτοξίνες (προ-φλεγμονώδη μόρια που παράγονται από τα μικρόβια του εντέρου) να περάσουν στην αιματική κυκλοφορία.

Αν τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα μπορούν να μετριάσουν την επίδραση της χρόνιας φλεγμονής στο σώμα, έχουν και τις παρενέργειες τους. Έτσι, οι γιατροί πάντα αναζητούν ασφαλέστερες λύσεις. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν μπει εδώ και 20 χρόνια στο στόχαστρο της Επιστήμης αλλά μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα ήταν αντικρουόμενα.

Προς αποσαφήνιση του θέματος, Δρ Μπολινγκ και οι συνεργάτες του έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 120 προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, εκ των οποίων οι μισές ήταν παχύσαρκες. Οι εθελόντριες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: η μια έπρεπε να τρώει 340 γραμμάρια γιαούρτι με λίγα λιπαρά καθημερινά για εννέα εβδομάδες και η άλλη αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου χωρίς κατανάλωση γιαουρτιού το ίδιο διάστημα.

Σε διάφορα στάδια της έρευνας, οι ερευνητές μετρούσαν διάφορους βιοδείκτες μέσω δειγμάτων αίματος ώστε να μετρούν την έκθεση του οργανισμού στις ενδοτοξίνες και τη φλεγμονή.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, ενώ μερικοί βιοδείκτες έμειναν σταθεροί, στα άτομα που έτρωγαν γιαούρτι παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση σε συγκεκριμένους δείκτες, όπως ο παράγοντας νέκρωσης του όγκου (TNF), που θεωρείται σημαντική πρωτεΐνη ενεργοποίησης της φλεγμονής.

Επίσης, προέκυψε ότι όταν οι συμμετέχουσες υποβλήθηκαν σε μια δοκιμασία με υψηλά θερμιδικά γεύματα (ώστε να προκληθεί στρες στον μεταβολισμό τους), η κατανάλωση γιαουρτιού ως «επιδόρπιο» συντελούσε επίσης σε βελτίωση των βιοδεικτών έκθεσης στις ενδοτοξίνες και τη φλεγμονή καθώς γινόταν η πέψη του γεύματος. Ακόμα το γιαούρτι βοηθούσε στον μεταβολισμό της γλυκόζης στα παχύσαρκα άτομα, επιταχύνοντας τη μείωση των μεταγευματικών επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα.

«Τρώγοντας μια μερίδα γιαούρτι πριν από κάθε γεύμα μπορούμε να βελτιώσουμε τον μεταγευματικό μεταβολισμό και άρα να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών και μεταβολικών παθήσεων», αναφέρεται στα συμπεράσματα της μελέτης.

Σε κάθε περίπτωση, η έρευνα προσφέρει νέες αποδείξεις για την αντιφλεγμονώδη δράση του γιαουρτιού και δίνει το έναυσμα για περαιτέρω ανάλυση των δομικών συστατικών του ώστε να αποσαφηνιστεί ποια εξ αυτών ευθύνονται για την καταστολή της φλεγμονής ώστε κάποτε να εμπλουτίσουν και άλλες τροφές.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Έρευνα: Η ρύπανση του αέρα μπορεί να αυξάνει τον κίνδυνο και για άνοια

Τι ανακάλυψαν βρετανοί επιστήμονες έπειτα από μελέτη που αφορούσε σχεδόν 131.000 άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών

Βρετανική έρευνα: Μόνο τα ελληνικά γιαούρτια πέρασαν το «τεστ χαμηλής ζάχαρης»

Τι έδειξε μελέτη ερευνητών των πανεπιστημίων του Λιντς και του Σάρεϊ

Γιατροί χωρίς Σύνορα: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ο καταυλισμός στη Μόρια

Zητούν άμεση μετεγκατάσταση των ευάλωτων πληθυσμών σε άλλες χώρες της ΕΕ


Ποιες τροφές αυξάνουν την δυσοσμία από τον ιδρώτα

Υπάρχουν μερικές τροφές που συμβάλλουν εξίσου στην δυσοσμία του ιδρώτα

Οι 3 κανόνες για να κοπούν οι… λιγούρες για κάτι γλυκό το βράδυ

Σύμφωνα με έρευνα, περισσότερο από το 60% των ανθρώπων αντιμετωπίζει τέτοιου είδους επιθυμίες τις νυκτερινές ώρες

Φάε το γλυκό σου... κάνοντας δίαιτα!

Γλυκό! Η λέξη ταμπού στο διαιτολόγιο

Γυναίκες: Χημικές ουσίες σε καλλυντικά «αναστατώνουν» τις ορμόνες

Η πρώτη μελέτη που εξετάζει ουσίες σε προϊόντα προσωπικής υγιεινής


Θεραπεία της νόσου Αλτσχάιμερ με… 30λεπτά άσκηση

Επιστήμονες στις ΗΠΑ κατάφεραν να ανατρέψουν τη νόσο σε ποντίκια


9 φρούτα και λαχανικά με… περισσότερη βιταμίνη C από το πορτοκάλι!

Η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης C είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού


Χρόνιες παθήσεις: 10 αντιφλεγμονώδεις τροφές για να μην πονάτε!

Βεβαιωθείτε ότι τις έχετε βάλει στη διατροφή σας





Mediterranean Cosmos



Μασούτης







Huawei Y series




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία