22

OCT
2018

Οποιαδήποτε μορφή άσκησης είχε οφέλη για τη μνήμη στους ηλικιωμένους

Πόση και τι είδους άθληση κρατά τον εγκέφαλο υγιή

01 Jun 201821.54

Είναι ήδη γνωστό ότι η γυμναστική ωφελεί το σώμα αλλά και το πνεύμα. Αλλά μια νέα αμερικανική μελέτη αναδεικνύει πόση και τι είδους άθληση προάγει τις πνευματικές δεξιότητες καθώς μεγαλώνουμε.

Όπως προκύπτει από άρθρο που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Neurology: Clinical Practice, ερευνητές της Ιατρικής Σχολής Miller του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι επανεξέτασαν 98 ήδη δημοσιευμένες μελέτες για πάνω από 11.000 ηλικιωμένα άτομα (κατά μέσο όρο 73 ετών) και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι γυμνάζονταν κατά μέσο όρο τουλάχιστον 52 ώρες σε ορίζοντα εξαμήνου (δηλαδή περίπου μια ώρα ανά συνεδρία) είχαν βελτιώσεις στις πνευματικές τους δεξιότητες.

Οι συμμετέχοντες παρουσίαζαν συγκεκριμένες, σημαντικές αλλαγές ως προς την πνευματική οξυδέρκεια, όπως βελτιώσεις στην ταχύτητα επεξεργασίας των πληροφοριών ή την ποσότητα του χρόνου που χρειάζονταν για να φέρουν εις πέρας μια δουλειά, ως προς την ανώτερη εκτελεστική λειτουργία ή την ικανότητα διαχείρισης του χρόνου, εστίασης της προσοχής και επίτευξης στόχων.

Να σημειωθεί ότι, επί του συνόλου του δείγματος το 59% ήταν υγιείς, το 26% είχε ήπια γνωστική εξασθένηση που μπορούσε να θεωρηθεί πρόδρομη φάση για την εκδήλωση νόσου Αλτσχάιμερ. Ένα 15% ήταν διαγνωσμένο με άνοια και το 58% του συνόλου δεν αθλούνταν τακτικά πριν την έγγραφή τους στο δείγμα της μελέτης.

Εξ αυτών που γυμνάζονταν, η συχνότερη μορφή ήταν η αερόβια άθληση, όπως το περπάτημα. Σε μερικές μελέτες είχε γίνει συνδυασμός αερόβιας άσκησης με πρόγραμμα ενδυνάμωσης ή αντίστασης, ενώ ένας μικρός αριθμός εθελοντών έκανε γιόγκα ή τάι-τσι. Τελικά, οποιαδήποτε μορφή άσκησης είχε οφέλη για τη μνήμη στους ηλικιωμένους, με τις επιδράσεις της να εκτείνονται ακόμα και στα άτομα που είχαν ήδη εδραιωμένη άνοια.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές, «η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα, περιλαμβανομένου του εγκεφάλου. Επιπλέον, παράγονται ενδορφίνες, φυσικές χημικές ουσίες που αυξάνουν την ευχαρίστηση και την κινητοποίηση. Αυτό γενικότερα συμβάλλει σε βελτίωση της ζωής του ατόμου και της οπτικής του για τα πράγματα».



ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Γαλλική έρευνα: Η άσκηση είναι «φάρμακο» για τους καρκινοπαθείς

Σύμφωνα με αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ιατρικής Ογκολογίας 

Πίννα: Άλλο ένα προστατευόμενο θαλάσσιο είδος κοντά στον αφανισμό

Μια νέα σημαντική απειλή καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στις ελληνικές θάλασσες 

Τα μοναδικά οφέλη του καφέ για το συκώτι – Πόσα φλιτζάνια να πίνουμε

Οφέλη για την καρδιά, τα νεφρά αλλά και τον εγκέφαλο


Ωμό κοτόπουλο: 8 λάθη που βάζουν σε κίνδυνο την υγεία μας

Γλυτώστε από αρκετούς κινδύνους για την υγεία σας


Πέντε τρόποι να χάσεις κιλά... χωρίς να μετράς θερμίδες!

Έξυπνες στρατηγικές για απώλεια βάρους 


Δεν πάει ο νους σας... τα πιο βρώμικα πράγματα που ακουμπάτε κάθε μέρα (VIDEO)

Και ποιος είναι ο “βασιλιάς” των εστιών μικροβίων της καθημερινότητας

Βιταμίνη Β3: Πού βοηθά & ποιες είναι οι καλύτερες πηγές

Bοηθά στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος


Όλη η αλήθεια για τα εμβόλια: Οι πιο κρίσιμες ερωτήσεις

Απομυθοποίηση των κυριότερων επιχειρημάτων του αντιεμβολιαστικού κινήματος





Μασούτης



Mollers




Typosthes.gr - Twitter


NLP



Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία