OCT

Στόχος να εντοπίσει το 1% έως 10% των ανδρών που κινδυνεύουν περισσότερο

Το πρώτο DNA τεστ με σάλιο για τον καρκίνο του προστάτη

12 Jun 201819.49

Επιστήμονες από τη Βρετανία και άλλες χώρες ανέπτυξαν και άρχισαν να δοκιμάζουν το πρώτο τεστ DNA για τον καρκίνο του προστάτη. Η εξέταση βασίζεται στη λήψη δείγματος σάλιου από τους άνδρες και ελπίζεται ότι θα είναι σε θέση να εντοπίσει το 1% έως 10% των ανδρών που κινδυνεύουν περισσότερο.

Θα ακολουθήσει μια μεγαλύτερη κλινική δοκιμή, ώστε να εξαχθεί οριστικό συμπέρασμα κατά πόσο το τεστ μπορεί όντως να αποτελέσει αξιόπιστο εργαλείο για τους γιατρούς, παράλληλα με το τεστ αίματος PSA, τις βιοψίες και τη δακτυλική εξέταση που σήμερα χρησιμοποιούνται για τη διάγνωση. Το ευρέως χρησιμοποιούμενο τεστ PSA έχει αρκετές αδυναμίες, καθώς συχνά δίνει ψευδώς θετικά αποτελέσματα, ενώ αντίθετα μπορεί να «χάσει» μερικές περιπτώσεις επιθετικού καρκίνου.

Η ανάπτυξη του πειραματικού γενετικού τεστ κατέστη εφικτή, καθώς οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν 63 νέες γονιδιακές παραλλαγές που αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι, μετά και την ανακάλυψη των 63 νέων παραγόντων γενετικού κινδύνου, έχουν πλέον φέρει στο φως περισσότερα από 170 γονίδια κινδύνου, τα οποία εκτιμούν ότι αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% των γενετικών αιτιών του καρκίνου του προστάτη. Όπως είπαν, έχουν πια ανακαλυφθεί αρκετά πράγματα για το γενετικό υπόβαθρο της νόσου, ώστε να έχει ανοίξει ο δρόμος για να υπάρξει επιτέλους ένα τεστ DNA για τον καρκίνο του προστάτη.

Κάθε γονίδιο από μόνο του αυξάνει μόνο οριακά τον κίνδυνο, αλλά από κοινού η αύξηση του κινδύνου μπορεί να είναι δραματική. Αν συνδυασθούν μερικά από αυτά τα γονίδια, σχεδόν εξαπλασιάζουν τον κίνδυνο για το 1% περίπου των ανδρών, ενώ σχεδόν τον τριπλασιάζουν για το 10%.

Η νέα μεγάλη διεθνής γενετική έρευνα με τη συμμετοχή 200 ερευνητών από πολλές χώρες, η οποία έγινε σε περισσότερους από 140.000 άνδρες (από τους οποίους σχεδόν 80.000 είχαν καρκίνο του προστάτη), φωτίζει ακόμη περισσότερο το γενετικό υπόβαθρο του εν λόγω ανδρικού καρκίνου. Αυτό θα βοηθήσει ώστε στο μέλλον να εντοπίζονται οι άνδρες που ανήκουν στην ομάδα υψηλού κινδύνου για καρκίνο του προστάτη, ο οποίος είναι ο δεύτερος συχνότερος καρκίνος στους άνδρες παγκοσμίως (περίπου ένας στους δέκα θα διαγνωσθεί κάποια στιγμή στη ζωή του).

Δεν πάει ο νους σας... τα πιο βρώμικα πράγματα που ακουμπάτε κάθε μέρα (VIDEO)

Και ποιος είναι ο “βασιλιάς” των εστιών μικροβίων της καθημερινότητας

Βιταμίνη Β3: Πού βοηθά & ποιες είναι οι καλύτερες πηγές

Bοηθά στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος

Όλη η αλήθεια για τα εμβόλια: Οι πιο κρίσιμες ερωτήσεις

Απομυθοποίηση των κυριότερων επιχειρημάτων του αντιεμβολιαστικού κινήματος

ΚΕΕΛΠΝΟ: Στους 41 οι θάνατοι από τον ιό του Δυτικού Νείλου

Συνολικά 306 κρούσματα λοίμωξης έχουν καταγραφεί από την αρχή της περιόδου

Γλυκάνισος: 7 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία

Είναι γνωστός για τις θεραπευτικές του ιδιότητες

Ποιότητα ύπνου: Το φρούτο που πρέπει να αποφεύγετε το βράδυ

Ο επαρκής και καλός ύπνος είναι απαραίτητος

Νέα φάρμακα κατά της ημικρανίας, θα παρουσιαστούν στη Θεσσαλονίκη

Στο πλαίσιο του18ου PHARMA point που διοργανώνει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης στις 20 και 21 Οκτωβρίου

Χυμός καρότου: Τα οφέλη του για επιδερμίδα, μάτια και ανοσοποιητικό!

Μια απίστευτη τροφή σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά