21

JUL
2018

H απώλεια βάρους είναι δυνατή χωρίς περιορισμό στην πρόσληψη θερμίδων

Χάστε κιλά και ρίξτε την πίεσή σας με τη δίαιτα 16:8

19 Jun 201821.30

Πώς θα σας φαινόταν να κάνετε δίαιτα αλλά να μπορείτε να τρώτε ό,τι θέλετε και όσο θέλετε; Και αν σε αυτό προσθέσουμε ότι τη συγκεκριμένη στρατηγική την υποστηρίζουν οι επιστήμονες;

Σίγουρα ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, όμως η «παγίδα» που κρύβει η συγκεκριμένη δίαιτα δεν είναι τόσο μεγάλη όσο θα περίμενε κανείς.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόι στο Σικάγο (UIC), η απώλεια βάρους είναι δυνατή χωρίς περιορισμό στην πρόσληψη θερμίδων ή αποκλεισμό διατροφικών ομάδων, αρκεί η κατανάλωση φαγητού να περιορίζεται σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.


Δίαιτα 16:8 για απώλεια βάρους και χαμηλότερη πίεση

Στο πλαίσιο της μελέτης τους, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Nutrition and Healthy Aging, οι Αμερικανοί ερευνητές εξέτασαν τα πιθανά οφέλη της δίαιτας 16:8, η οποία αποτελεί ένα είδος διαλειμματικής νηστείας (intermittent fasting). Στη συγκεκριμένη δίαιτα η πρόσληψη τροφής επιτρέπεται για 8 ώρες, ενώ τις υπόλοιπες 16 ώρες νηστείας επιτρέπεται μόνο η κατανάλωση νερού και ποτών χωρίς θερμίδες (π.χ. σκέτο τσάι).

Στη μελέτη συμμετείχαν συνολικά 23 παχύσαρκοι εθελοντές, με δείκτη μάζας σώματος 35 κατά μέσο όρο, και μέση ηλικία 45 έτη. Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν τη δίαιτα 16:8 για 12 εβδομάδες και στο διάστημα αυτό οι ερευνητές παρακολουθούσαν το βάρος τους και ποικίλες παραμέτρους της υγείας τους, όπως η πίεση, το ποσοστό σωματικού λίπους και η χοληστερόλη τους. Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που εξέτασε την επίδραση της διαλειμματικής νηστείας στην απώλεια βάρους σε παχύσαρκα άτομα.

Μεταξύ 10 π.μ. και 6 μ.μ. οι συμμετέχοντες μπορούσαν να τρώνε ό,τι ήθελαν και όσο ήθελαν, ωστόσο τις υπόλοιπες 16 ώρες της ημέρας δεν επιτρεπόταν να λαμβάνουν καθόλου θερμίδες.

Κατά την ολοκλήρωση των 12 εβδομάδων, τα αποτελέσματα των διάφορων μετρήσεων που έκαναν οι ερευνητές συγκρίθηκαν με αυτά άλλων αντίστοιχων μελετών που είχαν εξετάσει την επίδραση άλλων τύπων νηστείας (ομάδες ελέγχου). Όπως διαπιστώθηκε, στην ομάδα της δίαιτας 16:8 ήταν χαμηλότερη η συνολική πρόσληψη θερμίδων και μεγαλύτερη η απώλεια βάρους και παράλληλα παρατηρήθηκε μια βελτίωση στις τιμές της αρτηριακής πίεσης. Συγκεκριμένα, χάρη στη δίαιτα 16:8 οι συμμετέχοντες κατάφεραν να χάσουν περίπου 3% του σωματικού τους βάρους, ενώ η συστολική πίεσή τους μειώθηκε περίπου κατά 7 mm Hg. Δεν παρατηρήθηκαν, ωστόσο, βελτιώσεις σε άλλες παραμέτρους υγείας, όπως το σωματικό λίπος ή οι τιμές της χοληστερόλης, συγκριτικά με τις ομάδες ελέγχου.

«Το βασικό μήνυμα της μελέτης» σχολιάζει η Κρίστα Βαράντι, καθηγήτρια στο Κολέγιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Υγείας του UIC «είναι ότι υπάρχουν στρατηγικές για την απώλεια των περιττών κιλών που δεν περιλαμβάνουν περιορισμό των θερμίδων ή αποκλεισμό συγκεκριμένων τροφών».

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της δίαιτας 16:8 συγκριτικά με άλλους τύπους διαλειμματικής νηστείας, σύμφωνα με την Βαράντι, είναι πως αποτελεί ένα «βιώσιμο» διατροφικό πλάνο, καθώς, όπως η ίδια αναφέρει, ήταν λίγοι οι συμμετέχοντες που εγκατέλειψαν τη δίαιτα σε σχέση με άλλες αντίστοιχες δοκιμές στο παρελθόν.

Δεν έχετε λοιπόν παρά να δοκιμάσετε την… πολλά υποσχόμενη δίαιτα 16:8, η οποία άλλωστε φέρει τη «σφραγίδα» των επιστημόνων!

Πηγή: onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Βάλτε σωστά το αντηλιακό σας στην παραλία – Τι πρέπει να ξέρετε

Η μέγιστη προστασία επιτυγχάνεται μόνο όταν τα χρησιμοποιούμε σωστά


12 τα επιβεβαιωμένα κρούσματα από τον ιό του Δυτικού Νείλου

Ενισχύονται οι δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του πληθυσμού


Καμπάνια του ΚΕΕΛΠΝΟ για την ιλαρά

Έχουν καταγραφεί 3.220 κρούσματα ιλαράς στη χώρα μας από τον Μάιο του 2017


ΕΟΦ: Stop στη διάθεση συμπληρωμάτων διατροφής

Τι αποφάσισε ο ΕΟΦ για δύο προϊόντα


Έτοιμη η 1η εξέταση αίματος για διάγνωση μελανώματος

Μπορεί να σώσει πολλές ζωές αναφέρουν Αυστραλοί επιστήμονες


Πέντε σημεία που δεν βάζουμε ποτέ αντηλιακό... αλλά θα έπρεπε

Η χρήση αντηλιακού συνιστάται όλο τον χρόνο, αλλά το καλοκαίρι επιβάλλεται

Έρευνα: Πώς κρίνουν τη δημόσια και την ιδιωτική Υγεία οι Θεσσαλονικείς

Τι αναφέρει η μεγάλη έρευνα του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης


Αρχαία μαύρη σαρκοφάγος 2.000 ετών ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο!

Οι επιστήμονες δεν έχουν ιδέα για την ταυτότητα της σαρκοφάγου


Tα πορτοκάλια «ασπίδα προστασίας» για τα μάτια – Πόσο πρέπει να τρώτε

Πάνω από 60% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν εκφύλιση ωχράς κηλίδας



Coca-Cola το σχολείο



Mediterranean Cosmos



Μασούτης



Blue Lagoon



Mollers



ΕΛΠΕ



ΔΕΘ




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία