22

SEP
2018

Η ενυδάτωση έχει να κάνει με την ποσότητα καφέ που καταναλώνετε

Κρύος ή ζεστός καφές το καλοκαίρι;

08 Jul 201821.55

Η κατανάλωση καφέ αποτελεί καθημερινή συνήθεια των περισσοτέρων ανθρώπων. Το χειμώνα τον προτιμούν καυτό, το καλοκαίρι όμως οι περισσότεροι απολαμβάνουν παγωμένους καφέδες. Η πλειονότητα άλλωστε των Ελλήνων ονειρεύεται τις διακοπές τους σε μια παραλία, με το αγαπημένο του φραπέ ανά χείρας. Αλλά και τις άλλες ημέρες του καλοκαιριού πολλοί είναι αυτοί που καταναλώνουν καθημερινά παγωμένο καφέ, είτε στον χώρο εργασίας είτε σε στιγμές χαλάρωσης στο σπίτι.

Από την άλλη πλευρά, το καλοκαίρι είναι και η εποχή που λόγω υψηλών θερμοκρασιών πρέπει να φροντίζουμε περισσότερο για την ενυδάτωση μας. Ο καφές έρχεται και αυτός να παίξει τον δικό του ρόλο για αυτό το σκοπό και αυτό γιατί αποτελεί ένα ακόμη ρόφημα που καταναλώνουμε καθημερινά.

Μια πιθανή παραπάνω διούρηση στην περίπτωση κατανάλωσης υπερβολικής ποσότητας καφεΐνης, σχετίζεται με την ούτως ή άλλως αυξημένη πρόσληψη υγρών όταν καταναλώνονται πολλοί καφέδες, όπως και αν καταναλώνονταν οποιαδήποτε άλλα ροφήματα ή νερό, και όχι με την καφεΐνη. Η ποσότητα καφεΐνης που μπορεί να επιδείξει μια τέτοια δράση είναι πολύ δύσκολο να τη φτάσει κανείς. Η ενδεικτική ποσότητα καφεΐνης που έχουν οι καφέδες φαίνονται στον παρακάτω πίνακα.

ΕΙΔΟΣ ΚΑΦΕ                             ΑΝΑ ΜΕΡΙΔΑ           ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΦΕΪΝΗ
Γαλλικός καφές                            (200 ml)                                   115-175 mg
Στιγμιαίος καφές                           (200 ml)                                    65-100 mg 
Ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος καφές      (200 ml)                                       2-3 mg 
Εσπρέσο                                         (30 ml)                                      30-40 mg
Ελληνικός καφές                            (50 ml)                                        40 mg 
Ντεκαφεϊνέ ελληνικός καφές        (50 ml)                                          1 mg

Εξετάζοντας σχετικές μελέτες φαίνεται ότι, η κατανάλωση μιας μέτριας ποσότητας καφεΐνης, μικρότερης από 450 mg περίπου, δεν φαίνεται να σχετίζεται με σημαντική αφυδάτωση. Είναι σημαντικό όμως να καταλάβει κανείς ότι η διούρηση δεν αποτελεί δείκτη αφυδάτωσης.

Μια σημαντική παρατήρηση λοιπόν είναι ότι, αυτό που καταναλώνουμε δεν είναι καφεΐνη αλλά ρόφημα καφέ που περιέχει επίσης και νερό. Έτσι τα άτομα που καταναλώνουν καθημερινά καφέ, αποφεύγοντας την κατανάλωσή του μπορεί να αφυδατωθούν περισσότερο, ιδιαίτερα εάν δεν τα αντικαταστήσουν με άλλες πηγές υγρών.

Επιπλέον, σε έρευνα που έγινε σε αθλητές όπου η ενυδάτωση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, βρέθηκε ότι ο καφές μπορεί να ενυδατώσει το ίδιο καλά με άλλα ροφήματα.

Κρύος ή ζεστός καφές το καλοκαίρι;

Η απάντηση που θα δώσουν οι περισσότεροι είναι κρύος. Αλλά και η επιστημονική άποψη είναι η ίδια, καθώς φαίνεται ότι υγρά σε χαμηλότερες θερμοκρασίες από τη θερμοκρασία δωματίου (μικρότερες των 22°C) είναι πιο ευχάριστα στην κατανάλωση τους, ειδικά κατά τη διάρκεια άσκησης ή έντονης εργασιακής δραστηριότητας, με αποτέλεσμα να πίνουμε περισσότερα και να έχουμε έτσι καλύτερη ενυδάτωση.

Έτσι, η ενυδάτωση έχει να κάνει με την ποσότητα καφέ που καταναλώνεται ανεξάρτητα αν είναι ζεστός ή κρύος, απλώς ο κρύος κυριαρχεί την καλοκαιρινή περίοδο.

Επιπρόσθετα, η κατανάλωση υγρών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση είναι μέσα στις βασικές οδηγίες μεγάλων αθλητιατρικών οργανισμών όπως του Αμερικανικού Κολλεγίου Αθλητιατρικής (American College of Sports Medicine) προς τους αθλητές.

Επομένως, αν είστε λάτρης των θαλάσσιων σπορ ή όταν παίζετε ρακέτες ή άλλα παιχνίδια στην παραλία, ένας κρύος καφές, εκτός από άφθονο νερό, θα σας ενυδατώσει, ενώ ταυτόχρονα θα σας τονώσει. Οι λάτρεις του καφέ λοιπόν μπορούν να συνεχίσουν να καταναλώνουν άφοβα καφέ και το καλοκαίρι χωρίς να υπάρχει ανησυχία αφυδάτωσης εξαιτίας της καφεΐνης.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Κακοσμία στόματος στα παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τη κακή αναπνοή μερικές φορές μπορούν να τη βιώσουν και τα υγιή παιδιά


Φρούτα και λαχανικά που πρέπει να τρώτε... με τη φλούδα!

Στο σκούρο περίβλημα συγκεντρώνονται οι περισσότερες βιταμίνες


Ανησυχία για την αύξηση των ασθενειών που οφείλονται στα κουνούπια

Ειδικοί επισημαίνουν ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην καταπολέμηση των κουνουπιών στον αστικό ιστό

Φθινοπωρινή ισημερία: Πότε ξεκινάει «επισήμως» το φθινόπωρο

Ο Ήλιος θα λάμπει κάθετα πάνω από τον Ισημερινό της Γης, με τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας να είναι περίπου ίδια

Στέρηση ύπνου: Οι 7 θανάσιμοι κίνδυνοι για την υγεία

Η χρόνια στέρηση ύπνου συμβάλλει στην αύξηση του κινδύνου δυνητικά θανατηφόρων παθήσεων


Θεσσαλονίκη: Πρωτιά και βραβείο για το νοσοκομείο Παπανικολάου!

Εισάγει υπηρεσίες ηλεκτρονικής υγείας απομακρυσμένης διασύνδεσης


Νέες οδηγίες για τις στέρεες τροφές στα βρέφη – Όλες οι αλλαγές

Αποκλειστικός θηλασμός τους πρώτους 6 μήνες, στέρεες τροφές αργότερα


Γήρανση εγκεφάλου: Με ποιες τροφές θα την καθυστερήσετε

Ρόλο-κλειδί στην υγεία του εγκεφάλου παίζει η διατροφή





Mediterranean Cosmos



Μασούτης







Huawei Y series




Typosthes.gr - Twitter


Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία