21

OCT
2018

Οι τροφές που ενεργοποιούν το μυαλό και το προστατεύουν

Δέκα τροφές που προστατεύουν από την άνοια και το Αλτσχάιμερ

01 Oct 201820.08

Tα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες καταγράφουν σημαντική αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων άνοιας και νόσου Αλτσχάιμερ.

Στην Ελλάδα μόνο, οι πάσχοντες από τη νόσο  Άλτσχάιμερ και από άλλες μορφές άνοιας υπολογίζονται πάνω από 200.000, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο ο αριθμός φτάνει τα 36 εκατομμύρια. Πάντως σε σχέση με το παρελθόν η πρόληψη φαίνεται να είναι πολύ πιο αποτελεσματική.

Σημαντικό ρόλο, όπως και σε όλες τις ασθένειες, παίζει η διατροφή. Αν έχετε ιστορικό άνοιας στην οικογένειά σας και ανησυχείτε για την δική σας υγεία, ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε είναι να διαμορφώσετε σωστά τη διατροφή σας.

Δείτε μία μία τις τροφές που ενεργοποιούν το μυαλό και το προστατεύουν από κάθε μορφή άνοιας.

Τα φυλλώδη λαχανικά. Τέτοια είναι το λάχανο, το σπανάκι, τα χόρτα και οι λαχανίδες. Όλα αυτά τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β9), συστατικό που βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία και μειώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης.

Τα κραμβοειδή λαχανικά. Τέτοια είναι το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών. Τα λαχανικά αυτά περιέχουν φυλλικό οξύ και έχουν καρτενοειδή που μειώνουν την ομοκυστεΐνη (ένα αμινοξύ που συνδέεται με τη γνωστική εξασθένηση).

Φασόλια και όσπρια. Αυτά τα τρόφιμα περιέχουν φυλλικό οξύ, σίδηρο, μαγγάνιο και κάλιο, που μπορούν να βοηθήσουν στη γενική καλή λειτουργία του σώματος και των εγκεφαλικών νευρώνων. Περιέχουν επίσης χολίνη και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που ενισχύουν την ακετυλοχολίνη (νευροδιαβιβαστής κρίσιμος για τη λειτουργία του εγκεφάλου).

Τροφές ολικής άλεσης όπως η κινόα και η βρόμη χωρίς γλουτένη.

Μούρα και κεράσια. Τα φρούτα αυτά περιέχουν ανθοκυανίνη, η οποία προστατεύει τον εγκέφαλο από περαιτέρω βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Έχουν επίσης αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και περιέχουν αντιοξειδωτικά και πολλή βιταμίνη C και Ε.

H κολοκύθα, τα καρότα, οι ντομάτες, τα κολοκυθάκια, τα παντζάρια και τα σπαράγγια. Aυτά τα λαχανικά, αν δεν παραμαγειρευτούν, είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, φυλλικό οξύ και σίδηρο, συστατικά που ευνοούν τη γνωστική λειτουργία.

Τα άτομα που τρέφονται με τρόφιμα πλούσια σε Ω3 λιπαρά έχει αποδειχτεί πως έχουν 26% λιγότερες πιθανότητες να έχουν στο μέλλον εγκεφαλικές αλλοιώσεις που προκαλούν άνοια σε σύγκριση με άτομα που δεν καταναλώνουν τέτοια τρόφιμα. Τα λιπαρά οξέα βοηθούν τον εγκέφαλο να παραμένει δραστήριος και ενεργός. Τα Ω3 υπάρχουν στα ψάρια, στον λιναρόσπορο, στο ελαιόλαδο και σε συμπληρώματα διατροφής.

Αμύγδαλα, κάσιους, καρύδια, φουντούκια, φιστίκια και πεκάν. Οι ξηροί καρποί περιέχουν Ω3 και Ω6 λιπαρά, βιταμίνη Ε, φολικό οξύ, βιταμίνη B6 και μαγνήσιο.

Ηλιόσποροι και πασατέμπος. Αυτοί οι σπόροι περιέχουν ψευδάργυρο, χολίνη και βιταμίνη Ε.

Κανέλα, φασκόμηλο και κύμινο. Αυτά τα μπαχαρικά μπορούν να βοηθήσουν στη διάσπαση της πλάκας του εγκεφάλου και στη μείωση της φλεγμονής που προκαλεί προβλήματα μνήμης. Συμβάλλουν ακόμα κατά της παχυσαρκίας, των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη και της υπέρτασης.

Onmed.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Πίννα: Άλλο ένα προστατευόμενο θαλάσσιο είδος κοντά στον αφανισμό

Μια νέα σημαντική απειλή καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στις ελληνικές θάλασσες 

Τα μοναδικά οφέλη του καφέ για το συκώτι – Πόσα φλιτζάνια να πίνουμε

Οφέλη για την καρδιά, τα νεφρά αλλά και τον εγκέφαλο


Ωμό κοτόπουλο: 8 λάθη που βάζουν σε κίνδυνο την υγεία μας

Γλυτώστε από αρκετούς κινδύνους για την υγεία σας


Πέντε τρόποι να χάσεις κιλά... χωρίς να μετράς θερμίδες!

Έξυπνες στρατηγικές για απώλεια βάρους 


Δεν πάει ο νους σας... τα πιο βρώμικα πράγματα που ακουμπάτε κάθε μέρα (VIDEO)

Και ποιος είναι ο “βασιλιάς” των εστιών μικροβίων της καθημερινότητας

Βιταμίνη Β3: Πού βοηθά & ποιες είναι οι καλύτερες πηγές

Bοηθά στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος


Όλη η αλήθεια για τα εμβόλια: Οι πιο κρίσιμες ερωτήσεις

Απομυθοποίηση των κυριότερων επιχειρημάτων του αντιεμβολιαστικού κινήματος


ΚΕΕΛΠΝΟ: Στους 41 οι θάνατοι από τον ιό του Δυτικού Νείλου

Συνολικά 306 κρούσματα λοίμωξης έχουν καταγραφεί από την αρχή της περιόδου 




Μασούτης



Mollers




Typosthes.gr - Twitter


NLP



Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία