OCT

Χημική ουσία στα φρούτα καθυστερεί τη γήρανση

Επιστήμονες νίκησαν τη γήρανση… με φρούτα και λαχανικά!

07 Oct 201810.00

Ουσία που «κρύβεται» στα φρούτα και τα λαχανικά μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να περισσότερα χρόνια με καλύτερη υγεία.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ερευνών Scripps και της κλινικής Mayo, μελέτησαν το fisetin, έναν χρωστικό παράγοντα, για να διαπιστώσουν εάν μπορεί χαρίσει μακροζωία. Η μελέτη αποκάλυψε ότι μπορεί η συγκεκριμένη ουσία μπορεί να επεκτείνει τις ζωές κατά περίπου 10%!

«Ψάχνουμε για φάρμακα που μπορούν να σκοτώσουν τα γηρασμένα κύτταρα, τα οποία είναι πολύ τοξικά για το σώμα μας, ειδικά όσο συσσωρεύονται καθώς μεγαλώνουμε», εξήγησε η Laura Niedernhofer, διευθύντρια του Ινστιτούτου για τη Βιολογία της Γήρανσης και Μεταβολισμού του Πανεπιστημίου της Μινεσότα και συγγραφέας της μελέτης, στο περιοδικό Newsweek. «Αποδεικνύεται ότι η ουσία fisetin είναι ένα φυσικό προϊόν, το οποίο διαλέγει πολύ επιλεκτικά και σκοτώνει αποτελεσματικά αυτά τα γηρασμένα κύτταρα ή τουλάχιστον φρενάρει τις επικίνδυνες πρωτεΐνες των συγκεκριμένων κυττάρων».

Τα κύτταρα γερνούν όταν σιγά σιγά καταστρέφονται καθώς ένα άτομο μεγαλώνει. Όταν ένα άτομο είναι νέο, το ανοσοποιητικό του σύστημα είναι σε θέση να ξεσκαρτάρει τα γηρασμένα κύτταρα, αλλά όσο μεγαλώνουμε, τόσο πιο δύσκολο γίνεται για το σώμα να καθαρίσει αυτά τα κύτταρα αποτελεσματικά. Καθώς τα γηρασμένα κύτταρα συσσωρεύονται, μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή και να απελευθερώσουν ένζυμα που μπορούν να «πληγώσουν» τον ιστό. Το Fisetin είναι μια ουσία, που μπορεί να λειτουργήσει σαν φάρμακο που θα μπορούσε να εξαλείψει τα γηρασμένα κύτταρα. Για να ελεγχθεί εάν το fisetin μπορεί να καταστρέψει τα κατεστραμμένα κύτταρα, οι ερευνητές έδωσαν την ουσία στα γηρασμένα ποντίκια για να τη μελετήσουν.

«Διαπιστώσαμε ότι τα ποντίκια βίωσαν παράταση της διάρκειας ζωής και καλυτέρευση υγείας πάνω από 10% και αυτό είναι ένα αποτέλεσμα αρκετά αξιοσημείωτο!», τόνισε ο Paul Robbins, ο άλλος κύριος συγγραφέας τη έρευνας και ο αναπληρωτής διευθυντής του Ινστιτούτου για τη Βιολογία της Γήρανσης και Μεταβολισμού του Πανεπιστημίου της Μινεσότα. Η υγιής ζωή είναι η περίοδος ζωής ενός ατόμου που είναι υγιής και ζωντανός, όχι απλά ζωντανός. «Μετά τη δόση που χρησιμοποιήσαμε, το ερώτημα είναι αν θα μπορούσαμε να τους χορηγήσουμε χαμηλότερη δόση ή και πιο σπάνια. Αυτό είναι ένα θεωρητικό πλεονέκτημα της χρήσης αυτών των τύπων φαρμάκων που μπορούν να καθαρίσουν τα κατεστραμμένα κύτταρα - μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε κατά διαστήματα».

Η ομάδα εξέτασε επίσης τον ανθρώπινο λιπώδη ιστό στο εργαστήριο, για να δει πώς το φάρμακο θα αλληλεπιδρά με τα ανθρώπινα κύτταρα και όχι μόνο με τα κύτταρα των ποντικών. Δεδομένου ότι ήταν σε θέση να μειώσουν τα γηρασμένα κύτταρα στον ανθρώπινο λιπώδη ιστό, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι είναι πιθανό η ίδια ουσία να έχει ανάλογη επίδραση στον άνθρωπο. Ωστόσο, η ποσότητα της ουσίας στα φρούτα και στα λαχανικά δεν αρκεί για να απολαύσουμε αυτά τα οφέλη - οι επιστήμονες πρέπει να συσσωρεύσουν μεγαλύτερη δόση της ουσίας.

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Medicine τον Ιούνιο, διαπίστωσε ότι συγκεκριμένη ουσία μπορεί να βελτιώσει τη σωματική λειτουργία σε μεγάλη ηλικία. Η ουσία Fisetin βρίσκεται σήμερα σε κλινικές δοκιμές στην κλινική Mayo, οπότε θα μπορούσε να είναι διαθέσιμο στους ανθρώπους για να θεραπεύσει τα γηρασμένα κύτταρα τα επόμενα δύο χρόνια.

Γιώργος Καλλίνης

Τα μοναδικά οφέλη του καφέ για το συκώτι – Πόσα φλιτζάνια να πίνουμε

Οφέλη για την καρδιά, τα νεφρά αλλά και τον εγκέφαλο

Ωμό κοτόπουλο: 8 λάθη που βάζουν σε κίνδυνο την υγεία μας

Γλυτώστε από αρκετούς κινδύνους για την υγεία σας

Πέντε τρόποι να χάσεις κιλά... χωρίς να μετράς θερμίδες!

Έξυπνες στρατηγικές για απώλεια βάρους