21

OCT
2018

Το λυκοπένιο έχει συνδεθεί με πολλαπλά οφέλη για την ανθρώπινη υγεία

Λυκοπένιο: Τα σημαντικά οφέλη του & οι κορυφαίες διατροφικές πηγές

10 Oct 201822.11

Το λυκοπένιο είναι ένα φυτικό συστατικό με αντιοξειδωτική δράση. Είναι η χρωστική ουσία που δίνει στα κόκκινα και πορτοκαλί φρούτα, όπως η ντομάτα, το καρπούζι και το γκρέιπφρουτ, το χαρακτηριστικό χρώμα τους.

Το λυκοπένιο έχει συνδεθεί με πολλαπλά οφέλη για την ανθρώπινη υγεία, από την προστασία ενάντια στο έγκαυμα μέχρι τον μειωμένο κίνδυνο καρκίνου. Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα οφέλη του, καθώς και σε ποια προϊόντα βρίσκεται.

1. Ισχυρή αντιοξειδωτική δράση

Το λυκοπένιο ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία αντιοξειδωτικών ουσιών που ονομάζονται καροτενοειδή. Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν το σώμα από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Όταν τα επίπεδα ελεύθερων ριζών είναι υψηλότερα από τα επίπεδα αντιοξειδωτικών στον οργανισμό, τότε προκαλείται το λεγόμενο οξειδωτικό στρες, το οποίο με τη σειρά του συμβάλλει σε χρόνιες ασθένειες όπως ο διαβήτης, η καρδιοπάθεια, ο καρκίνος και το Αλτσχάιμερ.


2. Αντικαρκινική προστασία

Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του λυκοπενίου προλαμβάνουν ή επιβραδύνουν την εξέλιξη ορισμένων μορφών καρκίνου, ιδίως του μαστού και του προστάτη. Μελέτες σε πειραματόζωα έχουν υποδείξει επίσης ότι το λυκοπένιο αποτρέπει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στα νεφρά.


3. Βελτιωμένη υγεία της καρδιάς

Σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition, το λυκοπένιο μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εκδήλωσης καρδιοπάθειας ή πρόωρου θανάτου λόγω καρδιοπάθειας. Η ιδιότητά του αυτή οφείλεται εν μέρει στην προστασία που παρέχει ενάντια σε καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου, όπως η άνοδος της ολικής και της «κακής» (LDL) χοληστερόλης.


4. Προστασία από το ηλιακό έγκαυμα

Μελέτες έχουν δείξει ότι το λυκοπένιο μπορεί επίσης να εξουδετερώσει ως έναν βαθμό τις επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου στο δέρμα. Στο πλαίσιο μελέτης που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση British Journal of Dermatology, οι ερευνητές χορήγησαν στους συμμετέχοντες για διάστημα 12 εβδομάδων είτε 16 mg λυκοπενίου είτε εικονικό φάρμακο (placebo). Πριν και μετά τη λήψη του λυκοπενίου ή του εικονικού φαρμάκου οι συμμετέχοντες εκτέθηκαν σε υπεριώδη ακτινοβολία. Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, στην ομάδα του λυκοπενίου οι δερματικές αντιδράσεις στην υπεριώδη ακτινοβολία ήταν πολύ ηπιότερες. Παρόμοια δοκιμή στην οποία οι συμμετέχοντες λάμβαναν 8-16 mg λυκοπενίου καθημερινά για 12 εβδομάδες κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αντιοξειδωτική ουσία μπορεί να μειώσει αισθητά (κατά 40-50%) το κοκκίνισμα του δέρματος έπειτα από την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία.


Πηγές λυκοπένιου

Αν και δεν υπάρχει επίσημη σύσταση για την ημερήσια πρόσληψη λυκοπενίου, τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα υποδεικνύουν ότι τα μεγαλύτερα οφέλη προκύπτουν από μια δόση 8-21 mg.

Δείτε με ποιες θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας σε λυκοπένιο. Οι ποσότητες λυκοπενίου που αναφέρονται αφορούν μερίδα 100 γραμμαρίων.

1. Λιαστές ντομάτες: 45,9 mg

2. Πολτός ντομάτας: 21,8 mg

3. Γκουάβα: 5,2 mg

4. Καρπούζι: 4,5 mg

5. Φρέσκες ντομάτες: 3 mg

6. Παπάγια: 1,8 mg

7. Γκρέιπφρουτ: 1,1 mg

8. Γλυκές κόκκινες πιπεριές (μαγειρεμένες): 0,5 mg

Πηγή: Healthline

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)


Τα μοναδικά οφέλη του καφέ για το συκώτι – Πόσα φλιτζάνια να πίνουμε

Οφέλη για την καρδιά, τα νεφρά αλλά και τον εγκέφαλο


Ωμό κοτόπουλο: 8 λάθη που βάζουν σε κίνδυνο την υγεία μας

Γλυτώστε από αρκετούς κινδύνους για την υγεία σας


Πέντε τρόποι να χάσεις κιλά... χωρίς να μετράς θερμίδες!

Έξυπνες στρατηγικές για απώλεια βάρους 


Δεν πάει ο νους σας... τα πιο βρώμικα πράγματα που ακουμπάτε κάθε μέρα (VIDEO)

Και ποιος είναι ο “βασιλιάς” των εστιών μικροβίων της καθημερινότητας

Βιταμίνη Β3: Πού βοηθά & ποιες είναι οι καλύτερες πηγές

Bοηθά στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος


Όλη η αλήθεια για τα εμβόλια: Οι πιο κρίσιμες ερωτήσεις

Απομυθοποίηση των κυριότερων επιχειρημάτων του αντιεμβολιαστικού κινήματος


ΚΕΕΛΠΝΟ: Στους 41 οι θάνατοι από τον ιό του Δυτικού Νείλου

Συνολικά 306 κρούσματα λοίμωξης έχουν καταγραφεί από την αρχή της περιόδου 

Γλυκάνισος: 7 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία

Είναι γνωστός για τις θεραπευτικές του ιδιότητες





Μασούτης



Mollers




Typosthes.gr - Twitter


NLP



Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία