ΦΕΒ

Οι επιστήμονες βρήκαν τρόπο να «σβήσουν» γονίδιο που προκαλεί το 1/3 των καρκίνων

22 Νοε 201317.25

Η έρευνα μπορεί να οδηγήσει σε νέα φάρμακα και θεραπείες

Η ανακάλυψη αυτή παρομοιάστηκε από τους επιστήμονες με την κατάκτηση του Έβερεστ, εφόσον κατάφεραν να απενεργοποιήσουν το γονίδιο το οποίο προκαλεί το ένα τρίτο των καρκίνων, συμπεριλαμβανομένων και των πιο θανατηφόρων. Μάλιστα το συγκεκριμένο γονίδιο είχε διαφύγει από τους επιστήμονες εδώ και 30 χρόνια, οι οποίοι προσπαθούσαν μάταια να το εξουδετερώσουν. Η ανακάλυψη αυτή μπορεί να οδηγήσει σε νέα φάρμακα για τους πιο «δύσκολους» καρκίνους, με λιγότερες και πιο ήπιες παρενέργειες.

Το γόνίδιο K-ras είναι το πιο συχνά μεταλλαγμένο γονίδιο στους ανθρώπινους καρκίνους, αλλά παρά τις δεκαετίες έρευνας οι επιστήμονες δεν μπόρεσαν να σχεδιάσουν ένα φάρμακο το οποίο στοχεύει αποκλειστικά σε αυτό το γονίδιο. Τώρα το ενδεχόμενο νέων θεραπειών είναι στον ορίζοντα εφόσον οι ερευνητές εντόπισαν την «Αχίλλειος πτέρνα» του γονιδίου και μπορούν πλέον να το επηρεάσουν με φάρμακα, αφήνοντας μάλιστα και τις υγιείς πρωτεΐνες στο σώμα ανέπαφες.

Οι επιστήμονες, από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο ανακάλυψε μια προηγουμένως άγνωστη πλευρά του γονιδίου και ανέπτυξε μια χημική ένωση η οποία θα μπορούσε να παρέμβει με τη λειτουργία των πρωτεϊνών. Οι δοκιμές σε ανθρώπινα κύτταρα καρκίνου του πνεύμονα στο εργαστήριο έδειξαν ότι τα μόρια θα μπορούσαν γρήγορα και αποτελεσματικά να καταστρέψουν τα καρκινικά κύτταρα που ενεργοποιήθηκαν από το K-ras γονίδιο, σύμφωνα με δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό Nature.

Το συγκεκριμένο γονίδιο υπόκειται σε μεταλλάξεις σε περίπου τρεις στους δέκα ανθρώπινους καρκίνους συμπεριλαμβανομένων το 90% των καρκίνων του παγκρέατος, για το οποίο δεν υπάρχει επί του παρόντος αποτελεσματική θεραπεία, το 40% των καρκίνων του παχέος εντέρου και το 20% των καρκίνων του πνεύμονα.

«Το γονίδιο δεν είναι πλέον ανίκητο»

Ο καθηγητής Kevan Μ. Shokat, ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης δήλωσε: «Το K - Ras θεωρείται ότι είναι το πιο σημαντικό ογκογονίδιο στον καρκίνο και πιστευόταν ότι είναι ανίκητο. Μετά τη νέα μας έρευνα αναφέρουμε την ανακάλυψη ότι το K - Ras μπορεί να επηρεαστεί από τα φάρμακα».

«Είμαστε βέβαιοι ότι τα ευρήματά μας μπορούν να χρησιμεύσουν ως σημείο εκκίνησης για ανακάλυψη νέων φαρμάκων που στοχεύουν τη συγκεκριμένη μετάλλαξη και ενδεχομένως άλλες μεταλλάξεις», συμπλήρωσε ο καθηγητής.

Η δρ Emma Smith, υψηλά ιστάμενη στο Cancer Research στη Βρετανία δήλωσε: «Αυτή η μελέτη είναι ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός στην εξεύρεση τρόπων για να κλείσει ένα σημαντικό μόριο που ονομάζεται Ras, το οποίο αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη του καρκίνου. Και αυτό το μόριο ήταν ως τώρα εμφανώς δύσκολο να μπλοκαριστεί με τα φάρμακα».

«Το Ras είναι ένα από τα πιο σημαντικά μόρια στον καρκίνο και μπορεί να προκαλέσει επιθετικούς καρκίνους που είναι δύσκολο να θεραπευτούν, για αυτό η εύρεση χημικών ουσιών που σταματούν την λειτουργία του είναι ανακάλυψη ζωτικής σημασίας για τον τομέα της έρευνας που ψάχνει ισχυρά νέα φάρμακα», ολοκληρώνει η ειδικός.

Typosthes.gr Social Media Awards 2017

Απίστευτο εύρημα: Οι Έλληνες κάνουν πιο πολύ σεξ λόγω… Σκοπιανού!

Υγεία-Επιστήμη23 Φεβ 201813.06

Τι αναφέρουν ερευνητές από το Ανδρολογικό Ινστιτούτο

Ξηροφθαλμία τον χειμώνα: 8 συμβουλές για να την αντιμετωπίσετε

Υγεία-Επιστήμη22 Φεβ 201821.04

Η ξηροφθαλμία δεν είναι μία παροδική ενόχληση, αλλά ένα επίμονο πρόβλημα

Απώλεια κιλών: Οι 4 κανόνες για να διατηρήσετε το νέο βάρος σας

Υγεία-Επιστήμη22 Φεβ 201820.59

Πρέπει να έχετε μία σταθερή σχέση με το φαγητό

Προσοχή στα παιδιά: Σε έξαρση οι λοιμώξεις – Τι πρέπει να προσέξετε

Υγεία-Επιστήμη22 Φεβ 201820.56

Πότε χρειάζεται η άμεση παραπομπή από τον παιδίατρο στον ειδικό ωτορινολαρυγγολόγο

Ένα μήλο την ημέρα προστατεύει από 5 μορφές καρκίνου!

Υγεία-Επιστήμη20 Φεβ 201820.20