ΑΥΓ
2017

Οι επιστήμονες βρήκαν τρόπο να «σβήσουν» γονίδιο που προκαλεί το 1/3 των καρκίνων

22 Νοε 201317.25

Η έρευνα μπορεί να οδηγήσει σε νέα φάρμακα και θεραπείες

Η ανακάλυψη αυτή παρομοιάστηκε από τους επιστήμονες με την κατάκτηση του Έβερεστ, εφόσον κατάφεραν να απενεργοποιήσουν το γονίδιο το οποίο προκαλεί το ένα τρίτο των καρκίνων, συμπεριλαμβανομένων και των πιο θανατηφόρων. Μάλιστα το συγκεκριμένο γονίδιο είχε διαφύγει από τους επιστήμονες εδώ και 30 χρόνια, οι οποίοι προσπαθούσαν μάταια να το εξουδετερώσουν. Η ανακάλυψη αυτή μπορεί να οδηγήσει σε νέα φάρμακα για τους πιο «δύσκολους» καρκίνους, με λιγότερες και πιο ήπιες παρενέργειες.

Το γόνίδιο K-ras είναι το πιο συχνά μεταλλαγμένο γονίδιο στους ανθρώπινους καρκίνους, αλλά παρά τις δεκαετίες έρευνας οι επιστήμονες δεν μπόρεσαν να σχεδιάσουν ένα φάρμακο το οποίο στοχεύει αποκλειστικά σε αυτό το γονίδιο. Τώρα το ενδεχόμενο νέων θεραπειών είναι στον ορίζοντα εφόσον οι ερευνητές εντόπισαν την «Αχίλλειος πτέρνα» του γονιδίου και μπορούν πλέον να το επηρεάσουν με φάρμακα, αφήνοντας μάλιστα και τις υγιείς πρωτεΐνες στο σώμα ανέπαφες.

Οι επιστήμονες, από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο ανακάλυψε μια προηγουμένως άγνωστη πλευρά του γονιδίου και ανέπτυξε μια χημική ένωση η οποία θα μπορούσε να παρέμβει με τη λειτουργία των πρωτεϊνών. Οι δοκιμές σε ανθρώπινα κύτταρα καρκίνου του πνεύμονα στο εργαστήριο έδειξαν ότι τα μόρια θα μπορούσαν γρήγορα και αποτελεσματικά να καταστρέψουν τα καρκινικά κύτταρα που ενεργοποιήθηκαν από το K-ras γονίδιο, σύμφωνα με δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό Nature.

Το συγκεκριμένο γονίδιο υπόκειται σε μεταλλάξεις σε περίπου τρεις στους δέκα ανθρώπινους καρκίνους συμπεριλαμβανομένων το 90% των καρκίνων του παγκρέατος, για το οποίο δεν υπάρχει επί του παρόντος αποτελεσματική θεραπεία, το 40% των καρκίνων του παχέος εντέρου και το 20% των καρκίνων του πνεύμονα.

«Το γονίδιο δεν είναι πλέον ανίκητο»

Ο καθηγητής Kevan Μ. Shokat, ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης δήλωσε: «Το K - Ras θεωρείται ότι είναι το πιο σημαντικό ογκογονίδιο στον καρκίνο και πιστευόταν ότι είναι ανίκητο. Μετά τη νέα μας έρευνα αναφέρουμε την ανακάλυψη ότι το K - Ras μπορεί να επηρεαστεί από τα φάρμακα».

«Είμαστε βέβαιοι ότι τα ευρήματά μας μπορούν να χρησιμεύσουν ως σημείο εκκίνησης για ανακάλυψη νέων φαρμάκων που στοχεύουν τη συγκεκριμένη μετάλλαξη και ενδεχομένως άλλες μεταλλάξεις», συμπλήρωσε ο καθηγητής.

Η δρ Emma Smith, υψηλά ιστάμενη στο Cancer Research στη Βρετανία δήλωσε: «Αυτή η μελέτη είναι ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός στην εξεύρεση τρόπων για να κλείσει ένα σημαντικό μόριο που ονομάζεται Ras, το οποίο αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη του καρκίνου. Και αυτό το μόριο ήταν ως τώρα εμφανώς δύσκολο να μπλοκαριστεί με τα φάρμακα».

«Το Ras είναι ένα από τα πιο σημαντικά μόρια στον καρκίνο και μπορεί να προκαλέσει επιθετικούς καρκίνους που είναι δύσκολο να θεραπευτούν, για αυτό η εύρεση χημικών ουσιών που σταματούν την λειτουργία του είναι ανακάλυψη ζωτικής σημασίας για τον τομέα της έρευνας που ψάχνει ισχυρά νέα φάρμακα», ολοκληρώνει η ειδικός.

Επικίνδυνες οι εναλλακτικές θεραπείες για τον καρκίνο

Υγεία-Επιστήμη16 Αυγ 201721.40

Τουλάχιστον διπλάσια πιθανότητα να κινδυνέψει η ζωή τους

Ο ήλιος προκαλεί φακίδες… μέσα στα μάτια μας!

Υγεία-Επιστήμη16 Αυγ 201721.30

Βγαίνουν μέσα στο έγχρωμο τμήμα της ίριδας του ματιού

Πως επηρεάζει την υγεία μας ένα ποτηράκι κρασί;

Υγεία-Επιστήμη16 Αυγ 201721.20

Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ επιβαρύνει τον οργανισμό

Μπορούν τα αρνητικά συναισθήματα να μας φέρουν… ευτυχία;

Υγεία-Επιστήμη16 Αυγ 201721.10

Χρειάζονται και τα αρνητικά συναισθήματα στην ψυχολογία μας

Εμβόλια από… φυτά φέρνουν επανάσταση στην Υγεία

Υγεία-Επιστήμη16 Αυγ 201721.00

Το πρώτο φυτικό εμβόλιο για την πολιομυελίτιδα αλλάζει τα πάντα

Το καλοκαιρινό φρούτο που αδυνατίζει και βελτιώνει τις ερωτικές επιδόσεις!

Υγεία-Επιστήμη16 Αυγ 201720.50