JUL

Νέα φάρμακα σε κορυφαία κλινική των ΗΠΑ σταμάτησαν τη γήρανση

Ε, ρε γλέντια δεν θα γερνάμε!

11 Mar 201517.33

Το ελιξίριο της νιότης μπορεί να βρίσκεται πιο κοντά πλέον εφόσον επιστήμονες ανακάλυψαν νέα φάρμακα που καθυστερούν δραματικά τη γήρανση. Τα νέα φάρμακα, τα «senolytics», βοηθούν την καρδιά, γιατρεύουν ασθένειες των γηρατειών και φέρνουν μακροζωία.

Τα εντυπωσιακά αποτελέσματα του πειράματος δείχνουν ότι «ίσως μια μέρα γίνει εφικτό το να επιβραδύνουμε, να προλαμβάνουμε, να μετριάζουμε, ή ακόμα και να αντιστρέφουμε πολλαπλές χρόνιες παθήσεις, αντί για μία κάθε φορά» δηλώνει ο Τζέιμς Κέρκλαντ, ερευνητής της διάσημης κλινικής και επικεφαλής της μελέτης που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Aging Cell.

Πως νίκησαν τη γήρανση σε ποντίκια!

Τα κύτταρα που έχουν ολοκληρώσει το μέγιστο αριθμό διαιρέσεων συσσωρεύονται στον οργανισμό με την πάροδο του χρόνου και πιστεύεται ότι επιταχύνουν τις διαδικασίες της γήρανσης. Η έρευνα διαπιστώνει ότι, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του καρκίνου, τα γερασμένα αυτά κύτταρα εκφράζουν γονίδια που τους επιτρέπουν να αντιστέκονται στη διαδικασία προγραμματισμένου κυτταρικού θανάτου, γνωστή ως απόπτωση.

Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι η εισαγωγή ενός γονιδίου που αναγκάζει τα γερασμένα κύτταρα να αυτοκτονήσουν αυξάνει τη διάρκεια υγιούς ζωής στα ποντίκια. Ωστόσο η μέθοδος αυτή δεν μπορεί να εφαρμοστεί στον άνθρωπο, κυρίως για λόγους ηθικής, οπότε η ερευνητική ομάδα αναζήτησε φάρμακα που θα προσέφεραν τα ίδια οφέλη.

Το πρώτο από τα φάρμακα που χρησιμοποίησαν ήταν το αντικαρκινικό φάρμακο ντασατινίμπη (dasatinib), ενώ η δεύτερη ουσία είναι η κερκετίνη ή βαλανοκετόνη, μια φυσική ουσία με αντιισταμινική και αντιφλεγμονώδη δράση. Εργαστηριακές δοκιμές έδειξαν ότι η ντασατινίμπη στοχεύει επιλεκτικά τα γερασμένα πρόδρομα κύτταρα του λιπώδους ιστού, ενώ η βαλανοκετόνη τα γερασμένα κύτταρα του ενδοθηλίου και τα βλαστικά κύτταρα του μυελού των οστών.

Σε συνδυασμό, τα δύο φάρμακα προσέφεραν τη μεγαλύτερη παράταση της υγιούς ζωής σε ποντίκια που γερνούν ταχύτερα από το κανονικό λόγω εσκεμμένης ακτινοβόλησης. Μία μόνο δόση ήταν αρκετή για να βελτιώσει την καρδιαγγειακή λειτουργία και την αντοχή στην άσκηση, ενώ παράλληλα περιόρισε την οστεοπόρωση και τη γεροντική αδυναμία, αναφέρουν οι ερευνητές. Τα οφέλη διήρκεσαν τουλάχιστον επτά μήνες, ενώ η επαναλαμβανόμενη χορήγηση του κοκτέιλ έδειξε να επιβραδύνει ακόμα περισσότερο τη γήρανση.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι απαιτούνται περαιτέρω μελέτες προτού εφαρμοστεί στον άνθρωπο αυτή η αντιγηραντική θεραπεία. Επισημαίνουν ακόμα ότι και τα δύο φάρμακα ενδέχεται να έχουν παρενέργειες. Δεδομένου όμως ότι ακόμα και μία μόνο δόση δείχνει να προσφέρει αποτέλεσμα, τα ευρήματα της μελέτης θα μπορούσαν ενδεχομένως να αξιοποιηθούν στην καταπολέμηση μιας ποικιλίας ασθενειών που σχετίζονται με το γήρας.

Πέντε σημεία που δεν βάζουμε ποτέ αντηλιακό... αλλά θα έπρεπε

Η χρήση αντηλιακού συνιστάται όλο τον χρόνο, αλλά το καλοκαίρι επιβάλλεται

Έρευνα: Πώς κρίνουν τη δημόσια και την ιδιωτική Υγεία οι Θεσσαλονικείς

Τι αναφέρει η μεγάλη έρευνα του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης

Αρχαία μαύρη σαρκοφάγος 2.000 ετών ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο!

Οι επιστήμονες δεν έχουν ιδέα για την ταυτότητα της σαρκοφάγου

Tα πορτοκάλια «ασπίδα προστασίας» για τα μάτια – Πόσο πρέπει να τρώτε

Πάνω από 60% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν εκφύλιση ωχράς κηλίδας

Γιατί δεν μπορούμε να κόψουμε εύκολα το κάπνισμα;

Ψυχολογικός ο λόγος που επιμένει αυτή η συνήθεια

Βαλεριάνα: Οι μοναδικές ιδιότητες της θαυματουργής ρίζας

Πάντα όμως παίρνουμε την άδεια του γιατρού για τη χρήση της

Ποιες είναι οι 5 καλύτερες πόλεις να πάτε ταξίδια με φίλους;

Πέντε πολύ φιλόξενοι προορισμοί για εσάς και την παρέα σας

Αν φοράτε γραβάτες… προσοχή – Δείτε από τι μπορεί να κινδυνεύετε!

Προσπαθήστε να τη δένετε όσο το δυνατόν πιο χαλαρά γύρω από τον λαιμό