24

OCT
2018

Μια διατροφή γεμάτη με ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς είναι ο καλύτερος τρόπος να προφυλαχτούμε από τη νόσο...

Η θεραπεία της άνοιας βρίσκεται στη Μεσόγειο!

13 May 201510.00
"Αυτό που είναι σαφές για μένα είναι ότι η μεσογειακή διατροφή μας οδηγεί να είμαστε σωματικά πιο δραστήριοι και να διατηρήσουμε το σωστό βάρος."

Όταν συνδυάσουμε την μεσογειακού τύπου διατροφή με τους πλούσιους σε αντιοξειδωτικά ξηρούς καρπούς και το λάδι, τότε έχουμε ένα διατροφικό μυστικό «όπλο» στα χέρια μας. Με αυτό προστατευόμαστε από την άνοια και ενισχύουμε τη μνήμη μας. Άλλωστε, ο πιο σίγουρος τρόπος για να νικήσετε την πνευματική εξασθένηση που σχετίζεται με την ηλικία είναι να καταναλώνετε περίπου ένα λίτρο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο με 210 γραμμάρια ξηρούς καρπούς κάθε εβδομάδα, λένε οι επιστήμονες.

Το οξειδωτικό στρες, δηλαδή η αδυναμία του σώματος να κάνει αποτοξίνωση, παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση των πνευματικών ικανοτήτων. Ο δρ Emilio Ros, μέλος της ερευνητικής ομάδας στην κλινική της Βαρκελώνης, δήλωσε: «Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι στον γερασμένο πληθυσμό η μεσογειακή διατροφή που συμπληρώνεται με ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς μπορεί να εξουδετερώσει την εξασθένηση των γνωστικών λειτουργιών. Η έλλειψη αποτελεσματικών θεραπειών για τη γνωστική εξασθένηση και την άνοια επισημαίνει την ανάγκη προληπτικών στρατηγικών για την καθυστέρηση της εμφάνισης της νόσου ή έστω την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων αυτών των καταστροφικών συνθηκών».

 

Η σημασία της διατροφής

Η κατανάλωση λαχανικών, ξηρών καρπών, ψαριών και ελαιόλαδου – μαζί με μικρές ποσότητες κόκκινου κρέατος και αλκοόλ - προστατεύουν κατά της σωματικής και της ψυχικής ασθένειας. Από την άλλη, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η κακή διατροφή αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και άνοιας.

Υιοθετώντας ένα υγιεινό και ισορροπημένο σύστημα διατροφής, πλούσιο σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά μπορεί να προσθέσει χρόνια στη ζωή σας και να λειτουργήσει για την καταπολέμηση της άνοιας. Οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση της δίαιτας και της γνωστικής απόδοσης σε 447 υγιείς άνδρες και γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας 67 έτη και υψηλό κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Μία ομάδα 155 συμπλήρωσε τη μεσογειακή διατροφή τους με ένα λίτρο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο την εβδομάδα, 147 πρόσθεσαν 30g καρυδιών, φουντουκιών και αμυγδάλων, ενώ 145 έκαναν δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Η γνωστική αλλαγή μετρήθηκε σε μια σειρά δοκιμών μετά από τέσσερα χρόνια.

Καταγράφηκαν 37 περιπτώσεις ήπιας γνωστικής εξασθένησης, 17 με μεσογειακή διατροφή συν ελαιόλαδο, οκτώ στη μεσογειακή διατροφή μαζί με ξηρούς καρπούς και 12 στην ομάδα με δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Η ομάδα με τη δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά είχε σημαντική μείωση σε όλα τα επίπεδα της γνωστικής λειτουργίας. Αυτό αποδεικνύει ότι η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή είναι ο απλούστερος και ευκολότερος τρόπος για να κρατήσετε το μυαλό και το σώμα υγιές.

Ο σύμβουλος καρδιολόγος Aseem Malhotra, δήλωσε: «Αυτή η μελέτη προσθέτει περαιτέρω αποδείξεις ότι η μεσογειακή διατροφή δεν μειώνει μόνο σημαντικά τον κίνδυνο της άνοιας, αλλά μπορεί ενδεχομένως να επιβραδύνει την εξέλιξη της νόσου. Τα οφέλη έρχονται από τις αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, των ξηρών καρπών και τα λιπαρών ψαριών, που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής μέσα σε λίγους μήνες, ανεξάρτητα από τη χοληστερόλη και ανεξάρτητα από το βάρος».

 

Τι να τρώμε!

Οι υποστηρικτές της μεσογειακού τύπου διατροφής λένε ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να τρώνε τουλάχιστον τρεις μερίδες δημητριακών ολικής αλέσεως, μια σαλάτα και ένα άλλο λαχανικό καθημερινά, ξηρούς καρπούς με κέλυφος 3-4 μέρες την εβδομάδα, πουλερικά και μούρα τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα και ψάρια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα για να πάρουν τα μέγιστα οφέλη για την υγεία.

Επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι η μεσογειακή δίαιτα πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες C και Ε, φολικό οξύ και άλλα καροτενοειδή, μειώνει τον κίνδυνο υπέρτασης, καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου, ενώ προστατεύει και από την απώλεια μνήμης.

Ο Δρ Ian Campbell εξήγησε: «Αυτό που είναι σαφές για μένα είναι ότι η μεσογειακή διατροφή μας οδηγεί να είμαστε σωματικά πιο δραστήριοι και να διατηρήσουμε το σωστό βάρος. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, με ένα μικρό ποσό ακόρεστων λιπών, όπως το ελαιόλαδο, προάγει την καλή υγεία και προστατεύει από την χαμηλή γνωστική εξασθένηση». Η μελέτη δημοσιεύτηκε από το JAMA Internal Medicine.

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(2)


Τα 5 σημεία που ΔΕΝ πρέπει να πιάσεις ποτέ στη δουλειά!

Αυτά είναι τα πιο «μολυσμένα» σημεία στα γραφεία


Τρίβετε τα μάτια σας; 7 σοβαροί κίνδυνοι για την όραση

Μπορεί όμως να προκαλέσει σοβαρή βλάβη


Πόνος στον λαιμό: Tι μπορεί να κρύβει;

Τι πρέπει να προσέχετε όταν σας πονάει ο λαιμός


Από 6% έως 7% το χρόνο αυξάνονται τα περιστατικά καρκίνου του εντέρου

Ανησυχητικά στοιχεία από έρευνα που αφορά τους νέους ενήλικες της Ευρώπης

Οδηγίες για την εποχική γρίπη και τον αντιγριπικό εμβολιασμό

Τι συμβουλεύει η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Ταχίνι: 7+1 λόγοι για να το βάλεις στην καθημερινή διατροφή σου

Φυτικό τρόφιμο με ευεργετικά χαρακτηριστικά


5 τροφές που μας «γιατρεύουν» το άγχος!

Τα οφέλη της σωστής διατροφής


Γαλλική έρευνα: Η άσκηση είναι «φάρμακο» για τους καρκινοπαθείς

Σύμφωνα με αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ιατρικής Ογκολογίας 

Πίννα: Άλλο ένα προστατευόμενο θαλάσσιο είδος κοντά στον αφανισμό

Μια νέα σημαντική απειλή καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στις ελληνικές θάλασσες 

Τα μοναδικά οφέλη του καφέ για το συκώτι – Πόσα φλιτζάνια να πίνουμε

Οφέλη για την καρδιά, τα νεφρά αλλά και τον εγκέφαλο





Μασούτης



Mollers




Typosthes.gr - Twitter


NLP



Typosthes.gr - Facebook

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία