Έρευνα «Άγιο Δισκοπότηρο» ενάντια στον καρκίνο!

Οι επιστήμονες βρήκαν το κλειδί για να σταματήσουν τον καρκίνο – Νέο φάρμακο δοκιμάζεται σε πρωτοποριακές κλινικές μελέτες – Μία μόνο πρωτεΐνη φταίει για τις μεταστάσεις!

Οι επιστήμονες είναι αισιόδοξοι μετά νέα έρευνα ότι μπορούν επιτέλους να σταματήσουν τον καρκίνο, εφόσον διαπίστωσαν πως η νόσος μετατρέπεται από καλοήθη ασθένεια σε μάστιγα - δολοφόνο. Οι ειδικοί πιστεύουν πως μια «αδίστακτη» πρωτεΐνη προκαλεί τα κύτταρα να πολλαπλασιαστούν και να εξαπλωθούν, να επιτεθούν στο σώμα και στα ζωτικά όργανα με καταστροφικές συνέπειες.

Μια πιθανή θεραπεία - το Άγιο Δισκοπότηρο της ιατρικής – βασίζεται πλέον στην ανάπτυξη φαρμάκων που μπορούν να εξαλείψουν αυτήν την πρωτεΐνη. Οι περισσότεροι όγκοι γίνονται θανατηφόροι μόλις εξαπλωθούν, μια διαδικασία γνωστή ως μετάσταση. Όμως η νέα έρευνα για τον καρκίνο του προστάτη, δείχνει ότι η θεραπεία της ασθένειας θα μπορούσε να συμβεί απλά «σβήνοντας» ένα μόριο, γνωστό ως DNA-PKcs.

Η δρ Karen Knudsen, καθηγήτρια βιολογίας του καρκίνου στο πανεπιστήμιο Τόμας Τζέφερσον, Φιλαδέλφεια, όπου η έρευνα διεξήχθη, δήλωσε: «Η εύρεση ενός τρόπου να σταματήσουμε ή να αποτρέψουμε τη μετάσταση του καρκίνου έχει αποδειχθεί σχεδόν πάρα πολύ δύσκολο. Ανακαλύψαμε ότι ένα μόριο που ονομάζεται DNA-PKcs, θα μπορούσε να μας δώσει ένα τρόπο για να σταματήσουμε τη μετάσταση πριν αρχίσει».

Η πρωτεΐνη δολοφόνος!

Η μετάσταση πιστεύεται ότι είναι το τελευταίο στάδιο του καρκίνου, όπου τα καρκινικά κύτταρα γίνονται πιο κινητικά, μπορούν να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος και μπορούν να προσκολληθούν κάτω για τα οστά, τους πνεύμονες, το ήπαρ και άλλα όργανα. Η νέα έρευνα δείχνει μόνο ένα μόριο, DNA-PKcs, μπορεί να είναι υπεύθυνο για όλα αυτά!

Ο δρ. Knudsen και η ομάδα έχουν δείξει ότι το μόριο DNA - PKcs είναι κεντρικής σημασίας για πολλές από τις διαδικασίες που απαιτούνται για την εξάπλωση του καρκίνου. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μόριο διαμορφώνει ένα ένζυμο (Rho/Rac), το οποίο επιτρέπει σε πολλούς τύπους καρκινικών κυττάρων να μετακινηθούν στον οργανισμό. Χρησιμοποιώντας παράγοντες που καταστέλλουν τη δράση του, οι ερευνητές θα μπορούσαν να εμποδίσουν την ανάπτυξη των μεταστάσεων.

Πειράματα σε ποντίκια και μελέτες σε ανθρώπους έχουν δείξει ότι ένας αναστολέας του εν λόγω μορίου μπορεί, επίσης, να μειώσει το συνολικό φορτίο του όγκου σε περιοχές πέραν εκείνης όπου είχε αρχικά δημιουργηθεί όγκος. Ο δρ Knudsen ανακοίνωσε ότι έχει ήδη αναπτυχθεί ένα φάρμακο, το οποίο αναστέλλει τη δράση του μορίου DNA-PKcs και δοκιμάζεται σε πρώιμες κλινικές μελέτες. Παρά το γεγονός ότι ο δρόμος για την έγκριση του φαρμάκου μπορεί να διαρκέσει πολλά χρόνια, η εξέλιξη είναι σημαντική. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό 'Cancer Cell.

ΗΠΑ: Κύμα διαδηλώσεων σε πανεπιστήμια για την Παλαιστίνη - Από Κολούμπια μέχρι Χάρβαρντ