19

ΟΚΤ
2017

Τροφές που «πολεμούν» το χρόνο – Συμβουλές για λιγότερη κυτταρίτιδα και ρυτίδες

Νικήστε το χρόνο: Συμβουλές για «αιώνια» νεότητα!

09 Αυγ 201510.00

Της Μαρίας Αντίνου, Διαιτολόγου Διατροφολόγου

Το δέρμα μας είναι ο καθρέφτης της εμφάνισης και της υγείας μας. Η λαμπερή και υγιής επιδερμίδα είναι το ζητούμενο όλων μας, ιδιαίτερα των γυναικών, που προσπαθούν να σταματήσουν το χρόνο με κρέμες, μάσκες, μπότοξ ακόμη και με χειρουργικές επεμβάσεις.

Η διατροφή μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση. Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο πλούσιο σε φρούτα και λαχανικά λοιπόν μπορεί να μας βοηθήσει να διατηρήσουμε τη νιότη μας.

Υπάρχουν τροφές πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και αντιγηραντικές ουσίες που μπορούν να βοηθήσουν το δέρμα να αντιμετωπίσει τη φθορά του χρόνου. Σύμφωνα με έρευνες, υπάρχουν φρούτα και λαχανικά που μπορούν και προστατεύουν το δέρμα. Άρα μπορούμε να προστατεύσουμε την επιδερμίδα τρώγοντας σωστά. Αν μάλιστα συνδυάσουμε την ισορροπημένη διατροφή και με λίγη άσκηση, τότε τα αποτελέσματα που θα έχουμε θα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά. Ας δούμε κάποιες από τις τροφές που θεωρούνται «σύμμαχοί» μας απέναντι στο χρόνο.

Νερό: Θεωρείται το Νο1 αγαθό για μια υγιή και λαμπερή επιδερμίδα, αφού οι σημαντικότεροι εχθροί του δέρματος είναι η ξηρότητα και η αφυδάτωση. Το νερό έχει τη δυνατότητα να ενυδατώνει όχι μόνο το δέρμα, αλλά και ολόκληρο τον οργανισμό. Για να είναι αποτελεσματική η ενυδάτωσή του, θα πρέπει να πίνουμε τουλάχιστον 1,5 λίτρο νερό την ημέρα. Τους καλοκαιρινούς μήνες θα πρέπει να πίνουμε περισσότερο, ώστε να αναπληρώνονται τα υγρά που χάνονται από τον

ιδρώτα. Επιπλέον, το νερό βοηθάει στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.

Φρούτα και λαχανικά: Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που βοηθούν στην άμυνα του οργανισμού, χαρίζουν λάμψη, ελαστικότητα και ενυδατώνουν την επιδερμίδα. Σύμφωνα με διεθνείς επιστημονικές έρευνες, θα πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτα και λαχανικά. Καλό είναι να προτιμάμε φρούτα εποχής.

Καρότα: Είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, Β1, Β2 και C, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, νάτριο και ψευδάργυρο, δηλαδή όλες τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που συντελούν στην ελαστικότητα, τη λάμψη και την ενυδάτωση του δέρματος.

Ψάρια: Παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας και της ομορφιάς του δέρματος, αφού είναι πλούσια σε πρωτεϊνες, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (Ω-3), ιώδιο, κάλιο και ψευδάργυρο. Τα λιπαρά ψάρια μάλιστα, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, οι

σαρδέλες, είναι επιπλέον καλές πηγές βιταμίνης Α και D. Πρέπει λοιπόν να περιλαμβάνουμε στο διαιτολόγιό μας απαραίτητα 300 γραμμ. ψάρι την εβδομάδα.

 

Διατροφικά tips για μείωση της κυτταρίτιδας

  • Αποφύγετε τις λιπαρές τροφές και τα τηγανητά φαγητά.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος (το πολύ μια φορά

την εβδομάδα και όσο το δυνατό άπαχο), καθώς και την κατανάλωση ζωικών λιπών.

  • Καταναλώνετε άφθονα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
  • Αποφύγετε τις σάλτσες (ιδιαίτερα βαριές σάλτσες όπως μπεσαμέλ -κόκκινες σάλτσες), την μαγιονέζα και την κρέμα γάλακτος.
  • Περιορίστε όσο το δυνατόν την κατανάλωση αλατιού και ζάχαρης.
  • Αποφύγετε τα αναψυκτικά και την κατανάλωση καφεΐνης (αποτελούν

«ροφήματα-πρωταγωνιστές» που συμβάλλουν κατά κόρον στην εκδήλωση της κυτταρίτιδας).

  • Περιορίστε τη συχνή κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.
  • Αν καπνίζετε, περιορίστε το κάπνισμα και αν είναι δυνατόν διακόψτε το.
  • Καταναλώστε αρκετή ποσότητα νερού παράλληλα με τα γεύματα και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας (τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό ημερησίως).
  • Αποφύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο τα γεύματα

μετά τις 8 το βράδυ.

  • Κάντε ένα καλό ορμονικό έλεγχο, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας και αν είναι δυνατόν αποφύγετε φάρμακα που μεγιστοποιούν την κατακράτηση υγρών (π.χ. αντισυλληπτικά).
  • Αυξήστε την φυσική σας δραστηριότητα (π.χ. Με το απλό περπάτημα,

ανεβείτε τις σκάλες με τα πόδια, μη χρησιμοποιείτε μεταφορικό μέσο για

κοντινές διαδρομές)

 

Για πιο λίγες ρυτίδες

H καθημερινή έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία και στο νέφος, το στρες, το κάπνισμα και φυσικά το πέρασμα του χρόνου αναπόφευκτα αφήνουν τα σημάδια τους στο δέρμα σας. Oι δομές της επιδερμίδας αλλοιώνονται, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ανάγκες για φυσική προστασία των κυττάρων του δέρματος. Tα καλλυντικά προϊόντα που μπορεί να χρησιμοποιείτε σίγουρα βοηθούν, αλλά δρουν μόνο τοπικά, σε αντίθεση με τα θρεπτικά συστατικά ορισμένων τροφών, που δρουν σε βάθος και συντελούν στην ομαλή λειτουργία του δέρματος σε όλα του τα στρώματα. Tι να κάνω;

Tο μυστικό, σύμφωνα με μελέτες, βρίσκεται στα καροτενοειδή, τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ω-3, ω-6) και τα φλαβονοειδή (αντιοξειδωτικές ουσίες). Tα πολύτιμα αυτά θρεπτικά συστατικά φαίνεται να έχουν φωτοπροστατευτική δράση.

Eνισχύστε, λοιπόν, τη διατροφή σας με τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες (A, C, E). H βιταμίνη C αποτελεί, άλλωστε, και ένα φυσικό αναγεννητή του κολλαγόνου, η διαταραχή του οποίου οδηγεί στην εμφάνιση ρυτίδων. Oι κυριότερες πηγές αντιοξειδωτικών ουσιών αναφέρονται συνοπτικά στο διπλανό πίνακα.

• Mια επίσης σημαντική κατηγορία θρεπτικών συστατικών για το δέρμα είναι τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία ρυθμίζουν τη δομή του δέρματος, την ελαστικότητά του, τη λειτουργικότητα των κυτταρικών μεμβρανών και τη βιοσύνθεση των λιπιδίων της κεράτινης στιβάδας του δέρματος. Kαλές πηγές πολυακόρεστων λιπαρών οξέων είναι το ελαιόλαδο, τα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλες, σκουμπρί), τα καρύδια, οι ηλιόσποροι, τα αμύγδαλα.

 

Aντιοξειδωτικά πηγές

Βιταμίνη B - καροτένιο και Kαροτενοειδή, Πορτοκάλι, κολοκύθα, καρότο, σπανάκι, μάνγκο, πορτοκάλια, βατόμουρα, μούρα,σταφύλια

Bιταμίνη C - Aκτινίδια, εσπεριδοειδή, φραγκοστάφυλα, φράουλες, μπρόκολο, σπανάκι

Bιταμίνη E - Eλαιόλαδο, Φλαβονοειδή, Kόκκινο κρασί, ελαιόλαδο, σταφύλι, πράσινο τσάι, ρόδι.

 

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(1)

Η Ελλάδα θα πληγεί σημαντικά από το φαινόμενο της διάβρωσης των ακτών

Υγεία-Επιστήμη18 Οκτ 201717.50

Το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί – Τι τονίστηκε σε ημερίδα του ΤΕΕ 

Φάλαινες και δελφίνια έχουν… τοπικές διαλέκτους!

Υγεία-Επιστήμη17 Οκτ 201722.10

Εξαιρετικά πολύπλοκες οι σχέσεις μεταξύ των κητωδών

Γιατί ο αυτισμός είναι πιο συχνός στα αγόρια;

Υγεία-Επιστήμη17 Οκτ 201721.50

Επιστήμονες προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τον αυτισμό

Ανακαλύφθηκε το «μοριακό μονοπάτι» της μακροζωίας

Υγεία-Επιστήμη17 Οκτ 201721.40

Κατάφεραν να ελέγξουν τη γήρανση σε πειραματόζωα

Κακή μνήμη: 5 σημάδια ότι αποτελεί προάγγελο Αλτσχάιμερ

Υγεία-Επιστήμη17 Οκτ 201721.30

Οι ειδικοί τονίζουν ότι η νόσος επηρεάζει κυρίως τους ηλικιωμένους

Κίνδυνος ουρολοίμωξης από κοτόπουλο και γαλοπούλα – Τι πρέπει να προσέχετε

Υγεία-Επιστήμη17 Οκτ 201721.20

Κίνδυνος από την κατανάλωση πουλερικών που δεν έχουν μαγειρευτεί επαρκώς

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία