Ουσία… «έκπληξη» νίκησε και τον καρκίνο και τα υπερβακτήρια!

Συντηρητικό για τρόφιμα μείωσε τους καρκινικούς όγκους κατά 80% σε λίγες εβδομάδες...

Το πιστεύατε ποτέ ότι ένα απλό, κοινό συντηρητικό για τρόφιμα μπορεί να θεραπεύει τον καρκίνο ή να αποτελεί την απάντηση για τα -άτρωτα στα αντιβιοτικά- υπερ-βακτήρια; Και όμως! Το συντηρητικό νισίνη φάνηκε πως σκοτώνει καρκινικά κύτταρα και ανθεκτικά στα αντιβιοτικά βακτήρια, αναφέρει νέα έρευνα του University of Michigan.

Στα πειράματα, ερευνητές ανακάλυψαν ότι το συντηρητικό που περιέχεται στα τρόφιμα, σταμάτησε ή επιβράδυνε την ανάπτυξη καρκίνου εκ πλακωδών κυττάρων της κεφαλής και του τραχήλου. Η Dr. Yvonne Kapila, του University of Michigan, εργάζεται στην επίδραση της νισίνης στον καρκίνο και άλλες λοιμώξεις για αρκετά χρόνια. Το 2012 ανέφερε τη δυνητική επίπτωση του συντηρητικού στον καρκίνο.

Η Kapila δήλωσε ότι η εφαρμογή της νισίνης έχει προχωρήσει πέρα από το ρόλο της ως συντηρητικό τροφίμων. Πρόσθεσε, ότι τα νέα ευρήματα και άλλα δημοσιευμένα στοιχεία αποδεικνύουν ότι η νισίνη ίσως αποδειχθεί «χρυσή λύση» ενάντια στις ανθεκτικές λοιμώξεις, στη περιοδοντίτιδα και στον καρκίνο.

Μείωσε το μέγεθος των όγκων ως και 80%!

Στη νέα έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Antimicrobial Chemotherapy, η Kapila ανακάλυψε ότι δόση 800 mg νισίνης που δόθηκε σε ποντικούς για 9 εβδομάδες μείωσε το μέγεθος των όγκων των πειραματόζωων κατά 70 έως 80%.

Η Kapila επίσης έχει πραγματοποιήσει πειράματα με τη νισίνη σε 30 διαφορετικά είδη καρκίνου και λοιμώξεις του δέρματος, του αναπνευστικού και της κοιλιάς, καθώς και στη στοματική υγεία. Η Kapila δήλωσε ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν η επίδραση της νισίνης στον καρκίνο, που παρατηρήθηκε στους ποντικούς, μεταφράζεται και στους ανθρώπους.

Η νισίνη έχει αποδειχθεί χρήσιμη απέναντι σε φονικά βακτήρια όπως το MRSA. «Μέχρι σήμερα, κανείς δεν έχει βρει κάποιο βακτήριο σε ανθρώπους ή ζώα που έχει αντίσταση στη νισίνη», ολοκληρώνει η επιστήμονας.

Τι είναι η νισίνη;

Η νισίνη, γνωστή στο χώρο των τροφίμων σαν Ε234, είναι ένα επιτρεπόμενο από τη νομοθεσία της Ε.Ε. συντηρητικό, το οποίο χρησιμοποιείται σε μια γκάμα προϊόντων όπως ανακατεργασμένα τυριά, ωριμασμένα τυριά και Clotted cream.

Είναι μια βακτηριοσίνη που παράγεται από τον Lactococcus lactis που είναι δραστικός ενάντια στα Gram+ βακτηρίδια (Staphylococcus spp., Listeria spp., Lactobacillus spp., Leuconoctoc spp., Pediococcus spp., Micrococcus spp., Streptococcus spp., Lactococcus spp., Bacillus spp., Clostridium spp.) και των σπόρων τους αλλά δεν είναι καθόλου δραστικός ενάντια σε ζύμες και μούχλες.

Αντίθετα η ναταμυσίνη (E235) είναι ένα αντιβιοτικό που παράγεται από τον streptomices natalensis και είναι δραστική ενάντια σε ζύμες και μούχλες.

Γιώργος Καλλίνης