Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Στον «αέρα» η λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία» - Στη Βουλή το θέμα

Ερώτηση για τη λειτουργία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης

Τις τεράστιες οικονομικές απώλειες στον τομέα του τουρισμού για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα την επόμενη σεζόν από την ενδεχόμενη μείωση της κίνησης σε ποσοστό από 30% - 50% του αεροδρομίου Μακεδονία, λόγω έργων στο διάδρομο προσ-απογείωσης επισημαίνει η ανεξάρτητη βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Κατερίνα Μάρκου, με ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Τουρισμού.

Τα έργα αυτά ναι μεν αναμένεται να αναβαθμίσουν τη λειτουργία του αεροδρομίου, γίνονται όμως με καθυστέρηση πολλών ετών και σε μία περίοδο όπου η κίνηση στο αεροδρόμιο είναι αυξημένη ενώ συμπίπτει με τους μήνες όπου κλείνονται τα τουριστικά πακέτα. Ήδη, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν αναστείλει ή μειώσει τα δρομολόγιά τους προς το ‘Μακεδονία’ για το 2017.

Η βουλευτής θέτει ερωτήματα και σχετικά με την ασφάλεια της προτεινόμενης εναλλακτικής για χρησιμοποίηση του βοηθητικού διαδρόμου τροχοδρόμησης αφού, πέρα από τα προβλήματα χωρητικότητας, δεν διαθέτει  σύστημα ILS (τυφλής προσγείωσης) ούτε και φώτα προσέγγισης, ζητώντας διαβεβαιώσεις σχετικά με την τήρηση των διεθνών κανονισμών για την ασφάλεια των πτήσεων και τη σχετική ενημέρωση των αρμόδιων διεθνών οργανισμών.

Παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ότι δεν θα υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις στην κίνηση του αεροδρομίου από την εκτέλεση των έργων, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο μετάθεσης των έργων για τον επόμενο Σεπτέμβριο, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάποια ενέργεια.

Η βουλευτής ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς σχετικά με το ενδεχόμενο μετάθεσης των έργων μετά την τουριστική σεζόν του 2017, καθώς και την τήρηση, κατ’ ελάχιστον, του χρονοδιαγράμματος. Επιπλέον ζητά να μάθει με ποιόν τρόπο θα αντισταθμιστούν οι δυσμενείς συνέπειες στην τουριστική κίνηση  και ποιες ενέργειες έχουν γίνει ώστε να καθησυχαστούν οι αεροπορικές εταιρείες και οι τουριστικοί πράκτορες.

Τέλος, δεδομένου ότι το αεροδρόμιο Μακεδονία ανήκει στα αεροδρόμια που έχουν παραχωρηθεί προς τη Fraport, ρωτά αν η εν λόγω εξέλιξη αναμένεται να επηρεάσει τη συμφωνία παραχώρησης και με ποιόν τρόπο.

Διαβάστε ολόκληρη την ερώτηση προς τη Βουλή

Προς: α) τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και β) την Υπουργό Τουρισμού

ΘΕΜΑ: Στον ‘αέρα’ η λειτουργία του αεροδρομίου Μακεδονία για την επόμενη τουριστική σεζόν

Με μείωση της κίνησης σε ποσοστό από 30% ως και 50% απειλείται το αεροδρόμιο Μακεδονία, λόγω της απόφασης να παραμείνει κλειστός ο διάδρομος προς-απογειώσεων 16/34 για το διάστημα από 16/1 ως 31/5 του 2016 για την ολοκλήρωση του νέου διαδρόμου 10/28. Μια τέτοια εξέλιξη θα σημάνει τεράστιες οικονομικές απώλειες στον τομέα του τουρισμού για την επόμενη σεζόν που θα πλήξουν όχι μόνο τη Θεσσαλονίκη αλλά ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα.

Τα έργα αυτά ναι μεν αναμένεται να αναβαθμίσουν τη λειτουργία του αεροδρομίου, γίνονται όμως με καθυστέρηση πολλών ετών (είχαν δρομολογηθεί από το 2005 και η υλοποίησή τους εκκρεμεί περίπου 6 χρόνια) και σε μία περίοδο όπου η κίνηση στο αεροδρόμιο είναι αυξημένη ενώ συμπίπτει και με τους μήνες όπου κλείνονται τα τουριστικά πακέτα. Εξάλλου, σύμφωνα με δημοσιεύματα, πηγές της αεροπορικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι κανένας από τους δύο διαδρόμους δεν θα είναι έτοιμος για χρήση πριν τα μέσα του καλοκαιριού του 2017, με αποτέλεσμα να χαθεί ολόκληρη η επόμενη σεζόν.

Ήδη, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν αναστείλει ή μειώσει τα δρομολόγιά τους προς το ‘Μακεδονία’ για το 2017 ενώ, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το ίδιο εξετάζουν να πράξουν και άλλες εταιρείες.

Η προτεινόμενη εναλλακτική για χρησιμοποίηση του βοηθητικού διαδρόμου τροχοδρόμησης ως κυρίου διαδρόμου από-προσγείωσης παρουσιάζει προβλήματα χωρητικότητας αλλά και ασφάλειας, αφού δεν διαθέτει  σύστημα ILS (σύστημα τυφλής προσγείωσης) ούτε και φώτα προσέγγισης, τη στιγμή που στη Θεσσαλονίκη οι καιρικές συνθήκες είναι συχνά κακές και παρατηρείται ομίχλη.

Την ανάγκη χρονικής μετάθεσης των έργων έχουν επισημάνει εγκαίρως οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας, οι φορείς του τουρισμού αλλά και η αεροπορική βιομηχανία.

Παρά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ότι δεν θα υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις στην κίνηση του αεροδρομίου από την εκτέλεση των έργων, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο μετάθεσης των έργων για τον επόμενο Σεπτέμβριο, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάποια ενέργεια.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάστε:

1)            Τϊ προτίθεστε να κάνετε τελικά σε σχέση με τα έργα στο αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’; Εξετάζετε το ενδεχόμενο μετάθεσης της εκτέλεσης των έργων μετά την τουριστική σεζόν του 2017; Σε διαφορετική περίπτωση, με ποιόν τρόπο θα διασφαλίσετε ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος;

2)            Με ποιον τρόπο θα αντισταθμίσετε τις δυσμενείς συνέπειες στην τουριστική κίνηση από τη μείωση της δυναμικότητας του αεροδρομίου ‘Μακεδονία’; Ποιες ενέργειες έχουν γίνει ώστε να καθησυχαστούν οι αεροπορικές εταιρείες και οι τουριστικοί πράκτορες για τη λειτουργία του αεροδρομίου και να ανακοπεί το κύμα μείωσης δρομολογίων;

3)            Σε περίπτωση που τα έργα προχωρήσουν κανονικά, ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε ούτως ώστε ο διάδρομος τροχοδρόμησης να πληρεί όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας πτήσεων σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς; Έχουν ενημερωθεί οι αρμόδιοι για την ασφάλεια των πτήσεων διεθνείς και ευρωπαϊκοί οργανισμοί για τη χρήση του διαδρόμου αυτού;

4)            Η εν λόγω εξέλιξη αναμένεται να επηρεάσει τη συμφωνία για παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προς τη Fraport και με ποιόν τρόπο;

Η ερωτώσα βουλευτής

Κατερίνα Μάρκου – Β’ Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ