Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Επενδύσεις στη Χαλκιδική από δυνατούς «παίκτες» – Τα νέα project

Πόσα ξενοδοχεία θα ανοίξουν το Πάσχα και τι δείχνουν τα στοιχεία για τη φετινή σεζόν ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Από δυνατούς παίκτες  της αγοράς -όχι μόνο ξένους αλλά και Έλληνες- επιλέγεται ο προορισμός Χαλκιδική για επενδύσεις.

 «Μόνο ο όμιλος Ikos Sani επενδύει στο νομό 50 εκατ. ευρώ το 2017 για κατασκευή νέου ξενοδοχείου (Sani Dunes) και ανακαινίσεις», όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής κ. Γρηγόρης Τάσιος στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη.

Επίσης, ανέφερε ότι σε μελετητικό στάδιο για το 2019 βρίσκεται και επένδυση από  τον όμιλο Cronwell στο Ξηροποτάμι στην περιοχή της Ιερισσού.

Ακόμη στο λιμάνι της Ιερισσού, βουλγαρική εταιρία ανακαινίζει το 2018, σε 5αστερο, το παλιό ξενοδοχείο Αθως που ήταν κλειστό για 10 χρόνια, ενώ στα σκαριά βρίσκονται για το 2018 εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση κατηγορίας τουλάχιστον πέντε μονάδων, αλλά και μελέτη για μεγάλη 5αστερη μονάδα στον Άγιο Μάμα.

«Ο συνδυασμός της παραχώρησης του αεροδρομίου Μακεδονία με τον προορισμό δίνει μεγαλύτερη υπεραξία σε οποιαδήποτε άλλη επένδυση», τόνισε ο κ. Τάσιος ενώ πρόσθεσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα του νομού αφορά τις υποδομές. «Δυστυχώς, λειτουργούμε τουριστικά με κανόνες 2017 και έχουμε υποδομές του ’70. Έγινε ο δρόμος στη Κασσάνδρα που δίνει μια λύση στο πρώτο πόδι αλλά οι υπόλοιποι είμαστε τριτοκοσμικοί όσον αφορά το οδικό κύκλωμα. Θα γίνει μια μεγάλη προσπάθεια συντήρησής του αλλά αντιλαμβάνεστε ότι με τόσο μεγάλο όγκο αυτοκινήτων είναι κάτι λίγο», είπε χαρακτηριστικά.

Πόσα ξενοδοχεία θα ανοίξουν το Πάσχα

Περίπου 10 ξενοδοχεία, κυρίως μεγάλα, και 7.000 κλίνες θα ανοίξουν το Πάσχα στη Χαλκιδική. Θα ανοίξουν και ορισμένα αγροτουριστικά καταλύματα στον ορεινό όγκο του νομού. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, σε όσα ανοίξουν, η μέση πληρότητα αυτήν τη στιγμή αγγίζει το 60% ωστόσο οι ξενοδόχοι εκτιμούν ότι θα πάνε καλύτερα. Ουσιαστικά η σεζόν στη Χαλκιδική θα αρχίσει από 28 Απριλίου, αν και τα περισσότερα ξενοδοχεία θα ανοίξουν από τις 10 Μαΐου. «Δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με πέρυσι για τον δικό μας νομό σε σχέση με τη σεζόν», τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής.

Οι εκτιμήσεις για τη σεζόν 2017

Αυτήν τη στιγμή από τις κρατήσεις που υπάρχουν, προκύπτει μια αύξηση της τάξης του 15% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Καλύτερα από πέρυσι είναι και οι μέσες πληρότητες. Υπάρχουν όπως είπε ο κ. Τάσιος ξενοδοχεία που θα δουλέψουν σεζόν από 10 Μαΐου έως 10 Οκτωβρίου και που έχουν αυτή τη στιγμή μέση πληρότητα 60% (έναντι 40-45% πέρυσι). Ωστόσο το ποσοστό ποικίλει ανάλογα με την κατηγορία του ξενοδοχείου αλλά και την περιοχή. Σε ότι αφορά τα έσοδα από αυτό το κομμάτι των κρατήσεων, το αποκαλούμενο early booking είναι κατά 20% χαμηλότερα σε σύγκριση με το κανονικό τιμολόγιο της σεζόν.

Αναφορικά με τις εθνικότητες, παρατηρείται επαναφορά της κεντροδυτικής Ευρώπης στον προορισμό, κυρίως από τις παραδοσιακές αγορές της Αγγλίας και της Γερμανίας, ενώ πάρα πολύ καλά πηγαίνουν και Ολλανδία και Βέλγιο. Οι δυο τελευταίες αγορές, που είναι νέες αγορές από την κεντροδυτική Ευρώπη για τη Χαλκιδική, σημείωσαν μεγάλη αύξηση τα τελευταία χρόνια με τις αφίξεις να ξεπερνούν τις 10-12.000 (έκαστη), όταν 3 χρόνια πριν ήταν στις 2.000 περίπου. Σε αυτό επηρέασε σύμφωνα με τον κ. Τάσιο και η μετακίνηση συμβολαίων από το βορειοανατολικό Αιγαίο λόγω του προσφυγικού. Δειλά-δειλά προχωρά και η Ιταλία καθώς η συγκεκριμένη εθνικότητα ξεκινά αργά να κάνει κρατήσεις. Σε ότι αφορά τα Βαλκάνια, «παραδοσιακή αγορά που ενισχύει τη Χαλκιδική», η Ρουμανία σημειώνει καλύτερους ρυθμούς, ενώ ακολουθούν Σερβία, Βουλγαρία και Σκόπια. Καλά πάνε και οι κρατήσεις από Ρωσία. «Πέρυσι είχαμε 75.000 αφίξεις και εκτιμούμε ότι θα είναι λίγο παραπάνω φέτος», σημείωσε ο κ. Τάσιος, σημειώνοντας ότι η έκδοση βίζας πολλαπλών χρήσεων από πέρυσι έχει βοηθήσει το νομό καθώς έχουν αρχίσει να έρχονται και μεμονωμένοι Ρώσοι τουρίστες και όχι μόνο καλοκαίρι. Για την αγορά της Τουρκίας υπάρχει προβληματισμός κυρίως εξαιτίας της κατάστασης στη χώρα, «αλλά δεν το βάζουμε κάτω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τάσιος, αναφέροντας ότι η τουριστική προβολή δίνει έμφαση κυρίως στην Κωνσταντινούπολη και την Ανατολική Θράκη.  

Αξιολόγηση και φόρος διαμονής

Ζητούμενο για τους ξενοδόχους της Χαλκιδικής είναι να κλείσει γρήγορα η αξιολόγηση ενώ ζητούν και την κατάργηση του φόρου διαμονής ή τον περιορισμό εφαρμογής του μόνο για τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο.

Πάντως, όπως είπε ο κ. Τάσιος, η αξιολόγηση δεν επηρεάζει απόλυτα τις κρατήσεις γιατί δεν υπάρχει η Τουρκία. Μίλησε χαρακτηριστικά για μια «ισορροπία τρόμου η οποία είναι υπέρ μας για αυτό το καλοκαίρι».

Ήδη tour operators έχουν αρχίσει να κάνουν συζητήσεις και για το 2018 -πολύ πιο νωρίς- και γίνεται κατά συνέπεια συζήτηση για τις τιμές και για το τι θα γίνει με το φόρο διαμονής που θα τεθεί σε ισχύ από 1.1.2018. Οι tour operators δεν θέλουν να τον ενσωματώσουν στο πακέτο όπως είπε ο κ. Τάσιος ενώ είπε ότι και η οδηγία που δίνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, ενόψει των νέων συμβάσεων, είναι να προβλεφθεί σε ξεχωριστό άρθρο, ότι θα εισπραχθεί έξτρα, με άλλο τρόπο (κατά βάση από τον πελάτη).

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Χαλκιδικής, ο νόμος δεν ορίζει αυτήν τη στιγμή πώς θα εισπραχθεί ο φόρος.  Σημειώνεται ότι ο φόρος είναι ανά δωματοδιανυκτέρευση και είναι 1,5 ευρώ για τα 3αστερα, 3 ευρώ για τα 4αστερα και 4 ευρώ για τα 5αστερα. «Είναι πολύ υψηλός, δεν μπορεί ο Έλληνας ξενοδόχος να το βάλει στο πακέτο», είπε ο κ. Τάσιος.

Το ζήτημα του φόρου τέθηκε και στον πρωθυπουργό, ο οποίος, έδειξε, κατά τον κ. Τάσιο, να «βλέπει» το δεύτερο σενάριο, δηλαδή τον περιορισμό εφαρμογής του, αλλά οι όποιες ανακοινώσεις δεν θα γίνουν νωρίτερα από το τέλος του έτους.

Ένα χρήσιμο εργαλείο για τους ξενοδόχους

Στη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου ανακοινώθηκε η έναρξη συνεργασίας της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής με την εταιρία MKG Group για το 1ο Μηνιαίο Παρατηρητήριο Χαλκιδικής, το οποίο θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τους ξενοδόχους, αφού το αξιόπιστο report στατιστικών δεδομένων που λαμβάνουν κάθε μήνα, τους βοηθά να λαμβάνουν στρατηγικές αποφάσεις για τις επιχειρήσεις τους.

Η MKG Group προσφέρει δωρεάν στα ξενοδοχεία της Ελλάδας τη συγκεκριμένη υπηρεσία. «Είναι η συμβολή μας στον ελληνικό τουρισμό», είπε χαρακτηριστικά η υπεύθυνη της εταιρίας στην Ελλάδα κ. Ειρήνη Βάρδα, εξηγώντας ότι ο ιδρυτής της εταιρίας (το 1985), που έχει έδρα του Παρίσι, είναι ένας Κρητικός που έφυγε από το Ηράκλειο για το Παρίσι για σπουδές.

Κάθε ξενοδοχείο έχει ένα προσωπικό λογαριασμό και κωδικούς που αλλάζουν συχνά, με τους οποίους εισέρχεται στην πλατφόρμα της εταιρία και καταχωρεί τα στοιχεία που αφορούν την επιχείρησή του. «Τα στοιχεία δεν τα βλέπει κανείς», τόνισε  η κ. Βάρδα.

Στο τέλος του μήνα λαμβάνει μια αναφορά με στατιστικά στοιχεία που αφορούν τον προηγούμενο μήνα, τόσο για το δικό του ξενοδοχείο, όσο και συγκριτικά στοιχεία με το τι συμβαίνει στην περιοχή αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Τα στοιχεία αφορούν τις πληρότητες, τις εθνικότητες, τη μέση τιμή δωματίου, τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο, τις αφίξεις, τις διανυκτερεύσεις και άλλα.

Αυτήν τη στιγμή συμμετέχουν περίπου 34 ξενοδοχεία, αριθμός που μεγαλώνει καθημερινά, με στόχο να φτάσει τα 50 μέχρι το τέλος του 2017, παρόλο που ήταν δύσκολο να πεισθούν να συμμετάσχουν «λόγω της κατάστασης, της ασάφειας στα οικονομικά της χώρας και στην επιχειρηματικότητα», όπως είπε ο κ. Τάσιος. Συμμετέχουν όλα τα μεγάλα ξενοδοχεία, αλλά ο στόχος είναι να μπουν και τα μικρότερα από 1-4 αστέρια για να μεγαλώσει το δείγμα. «Υπάρχει ζήτημα εκπαίδευσης της αγοράς», όπως είπε  η κ. Βάρδα πρόσθεσε όμως ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη στην αγορά για αξιόπιστα στατιστικά και γι’ αυτό σημειώνεται καλή ανταπόκριση από τους επιχειρηματίες και μεγάλο ενδιαφέρον.

 Σημειώνεται ότι σήμερα στο νομό Χαλκιδικής λειτουργούν 480 ξενοδοχεία (54.000 κλίνες όλων των κατηγοριών), εκ των οποίων τα 150 είναι μέλη της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής. Επίσης, λειτουργού 2.500 ενοικιαζόμενα δωμάτια με άδεια λειτουργίας (40.000 κρεββάτια) και 30 κάμπινγκ (συνολικά 10.000 θέσεις).

 «Στόχος μας είναι να κάνουμε reports για διάφορους μεγάλους προορισμούς της Ελλάδας», τόνισε η κ. Βάρδα, αναφέροντας ότι η MKG Group προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών για την τουριστική βιομηχανία, όπως Hospitality Consulting, business plan, ειδικές μελέτες κλπ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θρήνος για τον Γιάννη Καλλιάνο - Πέθανε ο πατέρας του στη ΜΕΘ του «Αττικόν»
Σε ηλικία 79 ετών – Οι αιχμές του βουλευτή για την αντιμετώπιση από το νοσοκομείο και η κόντρα με τον Άδωνι Γεωργιάδη
Θρήνος για τον Γιάννη Καλλιάνο - Πέθανε ο πατέρας του στη ΜΕΘ του «Αττικόν»