Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σε κυκλοφορία τα τελευταία 8 χλμ του άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας

Σε κυκλοφορία θα αποδοθεί το τμήμα Α/Κ Λευκώνα Α/Κ Χριστού του Κάθετου Άξονα 60 της Εγνατίας Οδού...

Σε κυκλοφορία θα αποδοθεί το τμήμα Α/Κ Λευκώνα Α/Κ Χριστού του Κάθετου Άξονα 60

της Εγνατίας Οδού Δερβένι - Σέρρες – Προμαχώνας, την Πέμπτή 25 Μαΐου 2017 και ώρα 17.00.

Η απόδοση σε κυκλοφορία θα γίνει από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Ο Κάθετος Άξονας «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» μήκους 96 χλμ, επί ελληνικού εδάφους, αποτελεί το νοτιότερο τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο – Πράγα - Βουδαπέστη - Σόφια - Ελληνοβουλγαρικά σύνορα) και βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της  Ελλάδας με τη Βουλγαρία.

 Η διατομή του είναι τετράϊχνου αυτοκινητοδρόμου, αποτελούμενη από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα ΄Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) σε μήκος 79 χλμ, ενώ τα υπόλοιπα 17 χλμ κατασκευάστηκαν παλιότερα με δύο λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς ΛΕΑ. Ο άξονας κατασκευάστηκε και αποδόθηκε στην κυκλοφορία τμηματικά από το 2001 έως και σήμερα στα πλαίσια 14 εργολαβιών συνολικού προϋπολογισμού  465 εκ € (με Φ.Π.Α.).

Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 88 χλμ και την 25η Μαΐου, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών αποδίδεται στην κυκλοφορία και το τελευταίο προγραμματισμένο τμήμα των υπολοίπων 8 χλμ.

Το κυρίως τεχνικό αντικείμενο του προς απόδοση τμήματος έχει κατασκευαστεί στα πλαίσια της ακόλουθης εργολαβίας :

«Κάθετος Άξονας 60 Εγνατίας Οδού Δερβένι - Σέρρες - Προμαχώνας: Εργασίες ολοκλήρωσης τμημάτων Α/Κ Λαγκαδά - Α/Κ Λαχανά και Στρυμονικό - Α/Κ Χριστού (60.1.1-60.1.2-60.2.2)», Ανάδοχος Κ/ξία ΤΕΡΝΑ - ΑΕΓΕΚ

Το αντικείμενο της ανωτέρω σύμβασης περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής της αρτηρίας του Κάθετου Άξονα στο τμήμα «Στρυμονικό - Α/Κ Χριστού», μήκους 22 χλμ (τμήμα 60.2.2).

Ειδικότερα το τεχνικό αντικείμενο έχει ως ακολούθως :

Η αρχή του έργου συμπίπτει με το 57ο χλμ της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, τέσσερα χλμ, περίπου, πριν τον κόμβο Στρυμονικού και το πέρας του με το 79ο χλμ, όπου συναρμόζει με το υπό κυκλοφορία εδώ και δεκαετίες τμήμα «Λευκώνας – Κάτω Αμπέλα».

Αφορά αυτοκινητόδρομο με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ καθώς και στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey για το διαχωρισμό των δυο κατευθύνσεων κυκλοφορίας.

Τα 22 χλμ αυτοκινητοδρόμου αποτελούνται από δυο υποτμήματα, ήτοι :

•             14 συναπτά χλμ, περίπου, τετράϊχνου αυτοκινητοδρόμου που υλοποιείται με διαπλάτυνση της παλαιάς Εθνικής Οδού με σημείο έναρξης την αρχή του έργου και

•             8 χλμ τετράϊχνου αυτοκινητόδρομου σε νέα χάραξη, από τον Α/Κ Λευκώνα (όπου υλοποιείται πλέον και η σύνδεση του Κάθετου Άξονα με το οδικό δίκτυο εισόδου – εξόδου της πόλης των Σερρών) μέχρι το πέρας του έργου.

Στα τμήματα αυτά περιλαμβάνονται οι Α/Κ Στρυμονικού, Α/Κ Λευκώνα, Α/Κ Προβατά και Α/Κ Χριστού.

Επίσης περιλαμβάνεται η κατασκευή 20 μεγάλων τεχνικών, με μεγαλύτερο την ολοκλήρωση της γέφυρας του Στρυμόνα, μήκους 480 μ, περίπου, αλλά και η κατασκευή παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου της αρτηρίας, συνολικού μήκους περίπου 25 χλμ.

Επισημαίνεται ότι μέρος της κατασκευής (κυρίως χωματουργικές εργασίες και δευτερευόντως εργασίες μεγάλων και μικρών τεχνικών) είχε εκτελεστεί από προηγούμενη εργολαβία στην οποία η Ανάδοχος (ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ) κηρύχθηκε έκπτωτη.

Η συνολική τελική δαπάνη των εργασιών στα πλαίσια της ανωτέρω εργολαβίας ανέρχεται σε 131 εκ € (με Φ.Π.Α.).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τροχαίο στη Βουλή: Ενοχή του αστυνομικού για ανθρωποκτονία από αμέλεια ζήτησε ο Εισαγγελέας
Η απόφαση του δικαστηρίου θα ανακοινωθεί αύριο το πρωί - Τι είπε ο κατηγορούμενος στην απολογία του
Τροχαίο στη Βουλή: Ενοχή του αστυνομικού για ανθρωποκτονία από αμέλεια ζήτησε ο Εισαγγελέας