Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Προ των πυλών κατασκευή γέφυρας - Θα συνδέει Λιμάνι–ΠΑΘΕ!

Αναμένεται να δοθεί λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα συγκεκριμένων περιοχών της Θεσσαλονίκης...

Σε λίγους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί το σύνολο των Τεχνικών Μελετών και αδειοδοτήσεων και να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου «Κάθετος Άξονας 56.2- Σύνδεση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και την Εγνατία Οδό».

Με την ολοκλήρωση του έργου από την «Εγνατία Οδό» αναμένεται να δοθεί λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα συγκεκριμένων περιοχών της Θεσσαλονίκης, καθώς η εν λόγω αερογέφυρα θα «απορροφήσει» όλη την κίνηση από και προς το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

 Για την ολοκλήρωση του έργου απομένει η κατασκευή του τεχνικού άνω της Εθνικής Οδού και η σύνδεση της οδογέφυρας με την Εθνική Οδό.

 Σύμφωνα με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.»:

Ο αρχικός σχεδιασμός, που βασίστηκε σε δεδομένα της προηγούμενης δεκαπενταετίας, δυστυχώς δεν είναι πλέον εφαρμόσιμος λόγω της γενικότερης ανάπτυξης στη περιοχή και  την αλλαγή των συνθηκών σε αυτή. Επιπρόσθετα, πλήρη ανατροπή δημιούργησε η ανέγερση κτισμάτων σε ακίνητα που βρίσκονται εντός της απαλλοτριωμένης τότε ζώνης και παρά τις ενέργειες της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για απαγόρευση  έκδοσης οικοδομικών αδειών. Για το λόγο αυτό, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σε άμεση συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε φάση ανασύνταξης των μελετών, ώστε αφενός να μειώνονται κατά το δυνατόν τα σημεία εμπλοκής με προβλήματα απαλλοτριώσεων και αφετέρου να εξυπηρετούνται δια της νέας σχεδιαζόμενης υποδομής σύνδεσης και οι προβλεπόμενες αυξημένες κυκλοφοριακές απαιτήσεις στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησης και αναβάθμισης του ΟΛΘ.

 Η ΕΟΑΕ υπέγραψε στις 12/9/2016 σύμβαση συνεργασίας με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης,  για την εκπόνηση των μελετών και την ολοκλήρωση του έργου «Κάθετος άξονας 56 Εγνατίας Οδού: Ολοκλήρωση εργασιών σύνδεσης 6ου προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό..». Η χρηματοδότηση των μελετών γίνεται από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, ενώ για την  κατασκευή του έργου έχει δεσμευτεί με ένα ποσό της τάξης των 35 εκ.€ από το  Υπουργείο Ανάπτυξης.

Με αφορμή την παράδοση στην κυκλοφορία του ανισόπεδου κόμβου Κ16 πριν λίγες ημέρες η «Εγνατία Οδός Α.Ε.»,  ξεκαθαρίζει πως: «Η  χάραξη οριστικοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2017, λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα καινούρια δεδομένα της περιοχής διέλευσης, με ζητούμενο τις ελάχιστες απαιτητές απαλλοτριώσεις,   και μετά από ενημέρωση και διαβούλευση με τους επαγγελματίες της περιοχής».

Ιστορικό και αντικειμενικές δυσκολίες

Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» υπέγραψε σύμβαση κατασκευής του έργου: «Κάθετος Άξονας 56.2 – Σύνδεση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσ/νίκης με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και την Εγνατία Οδό» την 27/12/2006 με την Ανάδοχο εταιρεία να ενεργοποιείται ουσιαστικά από τις αρχές του 2007 και η εκτέλεση εργασιών να περαιώνεται το Σεπτέμβριο του 2014. Ο πραγματικός ωστόσο χρόνος εκτέλεσης των εργασιών της εργολαβίας ήταν σημαντικά μικρότερος εξαιτίας :

 -         Καθυστερήσεων λόγω υλοποίησης των απαλλοτριώσεων, δεδομένου ότι το οδικό τμήμα διέρχεται από μια περιοχή ουσιαστικά ειδικού βιομηχανικού χαρακτήρα με σύνθετες χρήσεις γης, όπως logistics, μηχανουργεία, εμπορικές επιχειρήσεις, αποθήκες πετρελαίου και φυσικού αερίου κλπ.

-        Οικονομικής αδυναμίας του Αναδόχου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύμβασης

Όπως είναι γνωστό παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίστηκαν και στην εργολαβία του Κ16 και οδήγησαν σε καθυστερήσεις που ήταν αδύνατον να αποφευχθούν αλλά και σε περιορισμό του προς εκτέλεση φυσικού αντικειμένου, λόγω ανυπέρβλητης αδυναμίας εξασφάλισης της απαιτούμενης γης εξαιτίας προβλημάτων απαλλοτριώσεων.

Η οικονομική αδυναμία του Αναδόχου κατασκευαστή, δημιούργησε πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου. Ειδικότερα, δεδομένης της αρχικής υπολειτουργίας του εργοταξίου και στη συνέχεια της πλήρους διακοπής εκτέλεσης των εργασιών εκ μέρους του Αναδόχου, ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία της έκπτωσής του από το έργο. Η Εταιρεία, αναγνωρίζοντας πλήρως τη σημασία του έργου για τη κυκλοφοριακή λειτουργία της ευρύτερης περιοχής αλλά και την οικονομία της Κεντρικής Μακεδονίας, έκανε δεκτό το αίτημα του Αναδόχου για υποκατάστασή του από άλλη εργοληπτική εταιρεία στη κατασκευή του έργου με σκοπό την ολοκλήρωσή του. Η εν λόγω διαδικασία ακολούθησε πλήρως τα προβλεπόμενα στη κείμενη νομοθεσία, με αναπόφευκτες ωστόσο καθυστερήσεις. Πρόσθετη χρονική επιβάρυνση υπήρξε από τις διαπραγματεύσεις για την υλοποίηση της υποκατάστασης στο οικονομικό σκέλος αυτής, λόγω εμπλοκής τραπεζικών ιδρυμάτων τη περίοδο της πρώτης τραπεζικής ανακεφαλαιοποίησης των συστημικών τραπεζών στη χώρα, με αποτέλεσμα να απαιτηθεί συνολικά 1,5 έτος για την υπογραφή της σύμβασης υποκατάστασης.

Οι εργασίες, μετά την υποκατάσταση του Αναδόχου, εκτελέστηκαν με ταχείς ρυθμούς και ολοκληρώθηκαν σε 16 μήνες, με περιορισμό ωστόσο του εκτελεσμένου έργου στα πλαίσια που τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις επέτρεπαν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Έκαναν ένοπλες ληστείες και διαρρήξεις – Κατηγορίες για κακούργημα
Συνελήφθησαν για 8 ένοπλες ληστείες με μαχαίρι και 6 διαρρήξεις από τις αρχές Μαρτίου σε διάφορες περιοχές
Θεσσαλονίκη: Έκαναν ένοπλες ληστείες και διαρρήξεις – Κατηγορίες για κακούργημα