Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Γνωστά σούπερ μάρκετ θα εμπορεύονται οικιακά είδη σπιτιού

Είσοδος της METRO στα είδη σπιτιού και μαζικής εστίασης

«Ρευστή και μη προβλέψιμη» παραμένει η κατάσταση στο λιανεμπόριο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλη Παντελιάδη. Όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με αφορμή την είσοδο του ομίλου στην αγορά των οικιακών ειδών και της Ho.Re.Ca: «το τοπίο στο λιανεμπόριο δεν έχει κατασταλάξει ακόμα και δεν θα κατασταλάξει ούτε και μέσα στη χρονιά αυτή. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν στη χώρα μας περισσότερα καταστήματα σούπερ μάρκετ από όσα υπήρχαν πριν από δέκα χρόνια, ενώ η αγορά έχει συρρικνωθεί κατά 25%. Ο τζίρος στα καταστήματα έχει μειωθεί κατά πολύ σε σχέση με τον αντίστοιχο πριν την έναρξη της κρίσης. Η κατάσταση στην αγορά παραμένει ρευστή και οι επιχειρήσεις που δεν είναι καλά οργανωμένες και δεν έχουν καλά αποτελέσματα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο».

Ο κ. Παντελιάδης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι «η οικονομία θα έχει εφέτος μια μικρή ανάκαμψη». Ωστόσο τόνισε ότι «αυτό δεν θα φέρει ουσιαστική διαφορά στο διαθέσιμο εισόδημα του καταναλωτή και κατά συνέπεια στα χρήματα που τελικά ξοδεύονται στα σούπερ μάρκετ. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα δύσκολα πέρασαν και έστω και αργά η ανάκαμψη προχωρά. Ελπίζουμε ότι θα είναι έτσι, με την προϋπόθεση, ωστόσο, ότι δεν θα συμβεί τίποτα κακό στην οικονομία».

Αναφορικά με την πορεία των σούπερ μάρκετ, ο κ. Παντελιάδης χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι «η αγορά σταμάτησε να πέφτει» και συνέχισε: «Ήδη από την προηγούμενη χρονιά σταθεροποιήθηκε και πιστεύω ότι και εφέτος θα είναι ίσως ελάχιστα θετική. Από την άλλη πλευρά, με όλες τις ανακατατάξεις που γίνονται και τις ανακαινίσεις των δικτύων καταστημάτων, κάποιες αλυσίδες ξανακερδίζουν πελάτες, ενώ κάποιες άλλες χάνουν. Όπως θα φανεί και στα αποτελέσματα του 2018, πολλές αλυσίδες θα εμφανίσουν μείωση του κύκλου εργασιών τους εξαιτίας ακριβώς αυτής της αναδιάταξης που γίνεται και η οποία θα συνεχιστεί».

Οι ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, αναμένεται να συνεχιστούν στον κλάδο και εκτιμάται ότι θα περιλαμβάνουν εξαγορές, συγχωνεύσεις και κλείσιμο καταστημάτων. Ωστόσο, τόνισε ότι «προς το παρόν δεν διαφαίνεται καμία γενικότερη τάση από την πλευρά των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να κλείσουν καταστήματα, καθώς κανείς δεν θέλει να παραχωρήσει μερίδιο αγοράς σε άλλους και άρα προσπαθεί να κρατήσει το σύνολο των καταστημάτων που διαθέτει».

Αναφορικά με τον όμιλο METRO, ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι «το 2016 έγινε ένα καλό ξεκαθάρισμα του δικτύου της "Βερόπουλος" που εξαγοράσαμε. Πιστεύουμε ότι αν ένα κατάστημα είναι ζημιογόνο και δεν έχει προοπτική να γίνει κερδοφόρο, με όσα μέτρα και αν πάρουμε στο μέλλον, δεν έχει λόγο ύπαρξης. Αυτό σημαίνει ότι μεμονωμένα εξακολουθούμε να κλείνουμε κάποια καταστήματα. Ο συνολικός αριθμός του δικτύου θα μεγαλώνει καθώς ανοίγουμε περισσότερα καταστήματα από όσα κλείνουμε, αλλά εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι αυτοσκοπός το να έχεις ένα μεγάλο νούμερο καταστημάτων. Το θέμα είναι να έχεις βιώσιμα κερδοφόρα καταστήματα και με προοπτική» και συνέχισε: «Είμασταν και είμαστε πολύ επιλεκτικοί και δύσκολοι στο αν θα προβούμε σε μια εξαγορά. Εφόσον κρίνουμε ότι υπάρχει κάποια ευκαιρία που πληροί τις προϋποθέσεις που θέτουμε, μπορούμε να κάνουμε εξαγορά. Δεν είναι για εμάς αυτοσκοπός. Πιστεύουμε στην οργανική ανάπτυξη. Έχουμε πολύ ακόμα δουλειά να κάνουμε και μερίδιο αγοράς να κερδίσουμε, με την αναδιάρθρωση των καταστημάτων της "Βερόπουλος". Προτεραιότητά μας είναι η οργανική ανάπτυξη χωρίς να αποκλείω την εκμετάλλευση οποιασδήποτε ευκαιρίας παρουσιαστεί».

Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα της METRO, ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι «το 2018 ολοκληρώνεται το τριετές πρόγραμμα ανακαινίσεων των καταστημάτων του δικτύου της Βερόπουλος, όπως είχε προγραμματιστεί. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε στο πρόγραμμα 51 ριζικές ανακαινίσεις καταστημάτων. Μαζί με τα νέα καταστήματα που θα ανοίξουν προγραμματίζεται ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 45-50 εκατ. ευρώ για το 2018. Σημειώνεται ότι το 2017, το επενδυτικό πρόγραμμα ανήλθε στα 45 εκατ. ευρώ. Αναγκαστικά στον κλάδο για να παραμείνεις πρέπει να μεγαλώνεις και χρειάζονται πολλές επενδύσεις. Αυτό δεν είναι κάτι που πρόκειται να σταματήσει. Μέσα σε πρόγραμμα επενδύσεων, για το 2018 ύψους 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται η έναρξη κατασκευής καταστήματος στην Κύπρο και η επέκταση του κέντρου διανομής στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ το 2019 προγραμματίζεται η επέκταση κέντρου διανομής στα Οινόφυτα».

Είσοδος της METRO στα είδη σπιτιού και μαζικής εστίασης

Ο Όμιλος METRO πραγματοποιεί δυναμική είσοδο στην αγορά των οικιακών ειδών και της Ho.Re.Ca, όπως ανακοινώθηκε.

Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος σχεδιάζει τη δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων χώρων στο υφιστάμενο δίκτυο καταστημάτων χονδρικής (METRO Cash & Carry) και λιανικής (My Market) που διαθέτει, στα οποία θα μπορούν επαγγελματίες και καταναλωτές να προμηθευτούν μια μεγάλη γκάμα προϊόντων.

Η εταιρεία MILESTONE, στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος METRO και ο κ. Γιώργος Σαλάχας, ιδρύθηκε με σκοπό να αναπτύξει και να ενδυναμώσει, για λογαριασμό του Ομίλου METRO, το κομμάτι των οικιακών ειδών στα My market και του επαγγελματικού εξοπλισμού μαζικής εστίασης στα METRO Cash and Carry.

Ο πρώτος ειδικά διαμορφωμένος χώρος με είδη μαζικής εστίασης και Ho.Re.Ca ξεκίνησε ήδη στο METRO Cash & Carry στην Πέτρου Ράλλη σε ένα χώρο 1000 τ.μ.

Όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης «εδώ σε αυτό το χώρο έγινε μεγάλη επένδυση καθώς δημιουργήθηκε ένας νέος χώρος. Αυτό το μοντέλο δεν θα επαναληφθεί. Στα επόμενα καταστήματα θα κάνουμε μόνο αναδιάρθρωση του χώρου που ήδη υπάρχει. Πρόκειται για μια επένδυση που θα αγγίξει συνολικά τα 2 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, θα επενδύσουμε στην εκπαίδευση των ανθρώπων μας προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες του νέου εγχειρήματος

Στόχος της METRO ΑΕΒΕ είναι να λειτουργήσει πιλοτικά μέσα στον Φεβρουάριο του 2018 διαδρόμους με τα είδη της MILESTONE σε καταστήματα όχι μόνο χονδρικής αλλά και λιανικής πώλησης. Ο αρχικός προγραμματισμός περιλαμβάνει τη δημιουργία διαδρόμων σε τρία καταστήματα METRO Cash & Carry (στον Άλιμο, στην Ελευσίνα και στα Γλυκά Νερά) και σε τέσσερα My market (στο Ολυμπιακό Χωριό, στην Κηφισιά, στο Χαλάνδρι και στη Βάρη). Στόχος της εταιρείας είναι οι διάδρομοι με τα είδη σπιτιού και Ho.Re.Ca. να επεκταθούν σε όλο το δίκτυο των 223 My market και 49 METRO Cash & Carry αντίστοιχα, μέσα στο 2018.

Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Σαλάχας, γενικός διευθυντής της MILESTONE, ανέφερε ότι «στόχος είναι οι πωλήσεις να φτάσουν τα 20 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020 και το μερίδιο να ανέλθει στο 45% της αγοράς. Το ύψος της συνολικής επένδυσης υπολογίζεται σε περίπου 2 εκατ. ευρώ ενώ πρόκειται να δημιουργηθούν δεκάδες άμεσες νέες θέσεις εργασίας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ