Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη – Αθήνα σε 3 ώρες και 20 λεπτά: Πότε έρχονται τα νέα τρένα

Στις 3 ώρες και 20 λεπτά θα μειωθεί ο χρόνος – Οι προοπτικές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον όμιλο FSI...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Την παράδοση της διπλή ηλεκτροκίνητης γραμμής από τον ΟΣΕ στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αναμένει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να φέρει στη χώρα καινούρια τρένα.

Ο χρόνος του ταξιδιού από 6 ώρες που είναι σήμερα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά «κάτι που σημαίνει ότι θα υπάρχει νέο ποιοτικό τρένο, με νέους ανθρώπους επάνω, το οποίο θα είναι ανταγωνιστικό σε οποιοδήποτε άλλο μέσο, είτε αεροπλάνο είτε λεωφορείο», όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος TRAINOSE Kαθ. Φίλιππος Τσαλίδης, στη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα τη σημερινή κατάσταση και τις προοπτικές που αναπτύσσονται για την ΤRAINOSE και την Ελλάδα από τη Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI) την εταιρία στην οποία τον Σεπτέμβριο του 2017 μεταβιβάστηκε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Την εκδήλωση διοργάνωσαν το απόγευμα της Τετάρτης το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και σε αυτήν βρέθηκε και μίλησε και ο αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της FSI, Dr. Giovanni Rocca.

Σε σχέση με τους χρόνους, ο κ. Τσαλίδης, μιλώντας νωρίτερα σε δημοσιογράφους είπε ότι ο αρμόδιος υπουργός πιέζει το έργο να δοθεί μέχρι τέλους Ιουνίου και ότι αν παραδοθεί από τον ΟΣΕ, τότε το Σεπτέμβριο θα είναι πάνω στις ράγες τα νέα τρένα.

«Από τη στιγμή που θα μας δοθεί η διπλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη τότε σας βεβαιώνουμε ότι θα έχουμε καινούργια τραίνα εδώ στη Θεσσαλονίκη, συνεπώς θα αρχίσει να εξελίσσεται και η επένδυση μισού δις», είπε χαρακτηριστικά. Ανέφερε ότι στόχος είναι τον Σεπτέμβριο να έρθει τουλάχιστον ένα τρένο, το Frecciargento, να πιστοποιηθεί η γραμμή, να εκπαιδευθούν μηχανοδηγοί και προσωπικό για να μπορέσει το τρένο αυτό να μπει σε καθημερινή βάση στο τμήμα αυτό.

Ο κ. Τσαλίδης είπε ότι θα υπάρξει βελτίωση ποιοτικών κριτηρίων, αναφερόμενος μεταξύ άλλων στην ακρίβεια στις διαδρομές, την άνεση και την καθαριότητα.

Μέσα στο 2019 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα για τη σηματοδότησης (signaling) και το ηλεκτρονικό σύστημα έτσι ώστε «να μπορέσουμε να φέρουμε αυτό το τρένο που αναπτύσσει εξωπραγματικές ταχύτητες. Τώρα δεν μπορεί να έρθει γιατί δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί πάνω στο δικό μας δίκτυο», είπε ακόμη ο κ. Τσαλίδης.

Ενδιαφέρον για τη Rosco

Για την Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ/Rosco) και για το εάν θα κατατεθεί βελτιωμένη προσφορά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Τσαλίδης είπε ότι το ζήτημα βρίσκεται υπό συζήτηση επισημαίνοντας πάντως πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να έχει τη δική της μονάδα συντήρησης. «Μας ενδιαφέρει. Το συζητάμε και θα αποφασίσουμε σύντομα το τι θα κάνουμε. Πάντως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να αποκτήσει δική της εταιρία συντήρησης», δήλωσε χαρακτηριστικά. Εξάλλου και ο κ. Rocca ερωτηθείς εάν ο όμιλος μπορεί να ενδιαφέρεται και για άλλα πρότζεκτ στην Ελλάδα, είπε ότι για τώρα η κύρια προτεραιότητα είναι η Rosco, ενώ στο μέλλον δεν απέκλεισε το ενδιαφέρον και για logistic centers.

Όπως εξήγησε ο κ. Τσαλίδης όταν έρθει το νέο τροχαίο υλικό δεν θα υπάρχουν εκπαιδευμένα άτομα στην Ελλάδα για να το συντηρήσουν. «Άρα θα πρέπει η εταιρία συντήρησης, εν προκειμένου η ΕΕΣΣΤΥ να εκπαιδεύσει το προσωπικό της στους νέους τύπους του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθούν», όπως είπε, τονίζοντας ότι αυτό μπορεί να το κάνει μια εταιρία που ανήκει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς όπως εκτίμησε «κανείς δεν θα επένδυε σε εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού αλλά και σε τροχαίο υλικό αν δεν ήξερε ότι αυτό μπορεί να συντηρηθεί στη χώρα στην οποία λειτουργεί».

Σημειώνεται ότι η διαδικασία για την αποκρατικοποίηση της Rosco βρίσκεται σε εξέλιξη και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προθεσμία έως τις 26 Απριλίου για να καταθέσει βελτιωμένη προσφορά.

Προσλήψεις μηχανοδηγών

Σχετικά με το προσωπικό, ο κ. Τσαλίδης δήλωσε ότι όχι μόνο δεν έγιναν απολύσεις αλλά αντίθετα οι εργαζόμενοι πήραν δυο επιπλέον μισθούς (13ος και 14ος μισθός), ενώ ανακοίνωσε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στην πρόσληψη και επιπλέον 60 νέων μηχανοδηγών, καθώς και 20 ατόμων επιστημονικό προσωπικό. Επίσης, στην αμέσως επόμενη φάση πρόκειται να προσληφθούν 40 επιπλέον μηχανοδηγοί «και αν αποκτήσουμε και την ΕΕΣΣΤΥ υπολογίζουμε ότι και εκεί θα κάνουμε τουλάχιστον 70 προσλήψεις», πρόσθεσε ο ίδιος. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε ακόμη ότι οι μηχανοδηγοί είναι καλά αμειβόμενοι για το δύσκολο έργο το οποίο κάνουν.

Αύξηση εμπορευματικής κίνησης

Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σημειώθηκε αυξημένη επιβατική κίνηση αλλά και εμπορευματική κίνηση. Η τελευταία δε σε μεγάλο βαθμό, όπως είπε. Θα προσπαθήσουμε να αξιοποιήσουμε την γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, είπε ακόμη.

Ανέφερε ακόμη ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τη νέα διοίκηση του ΟΛΘ με τον κ. Τσαλίδη να εκφράζει την ελπίδα ότι «σύντομα θα καταλήξουμε σε πλαίσιο συνεργασίας για το αμοιβαίο συμφέρον και των δυο εταιρειών και για την ανάδειξη του ρόλου του λιμανιού και της περιοχής.

Σχετικά με την FSI

Ο Dr. Giovanni Rocca, Αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της FSI παρουσίασε στοιχεία για την εταιρεία, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία, ενώ απασχολεί πάνω από 75.000 εργαζόμενους. Ανέφερε ότι ο όμιλος έχει καταρτίσει στρατηγικό σχέδιο για τα επόμενα δέκα χρόνια, έως το 2026, το οποίο βασίζεται σε πέντε πυλώνες. Ένας από αυτούς είναι η διεθνής ανάπτυξη, όπως είπε ο κ. Rocca αναφέρονται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνδέεται πολύ με αυτόν το στόχο. 

Νοτοπούλου: Στρατηγική επιλογή η αναβάθμιση των σιδηροδρόμων

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε και η διευθύντρια του γραφείου Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία επισήμανε ότι στόχος είναι να μπει η χώρα σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης και σημαντικό πυλώνα αποτελούν και οι μεταφορές. Είπε ότι η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών αποτελεί στρατηγική επιλογή, ενώ τόνισε ότι σημαντικό ρόλο θα παίξει και η σιδηροδρομική Εγνατία.

Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης ο οποίος είπε ότι είχε συνάντηση με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Αν γίνουν όλα όπως πρέπει να γίνουν αυτά που σχεδιάζουν σε δύο – τρία χρόνια θα έχουν αλλάξει πλήρως η φυσιογνωμία των μεταφορών στην Ελλάδα, ενώ οι παράπλευρες ενέργειες που θα γίνουν για την υποστήριξη αυτής της μεγάλης αυτής επένδυσης θα είναι επίσης σημαντικές», είπε ο κ. Μπουτάρης.

Διαβάστηκε επίσης χαιρετισμός της υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) κ. Μαρίας Κόλλια-Τσαρουχά, η οποία δεν μπόρεσε να παρευρεθεί. Ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Μανώλης Βλαχογιάννης, σημείωσε από την πλευρά του ότι ο κλάδος των μεταφορών είναι πολύ σημαντικός για την οικονομία της περιοχής και κάθε επένδυση στις μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας και έχει αντίκτυπο σε όλους τους κλάδους της οικονομίας.  Χαιρετισμό απηύθυνε και ο πρόεδρος του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου κ. Χρήστος Σαραντόπουλος καθώς και ο εμπορικός ακόλουθος της Ιταλικής Πρεσβείας.  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ