Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Coca – Cola: Έτσι θα γίνει η Θεσσαλονίκη πρώτη Zero Waste πόλη στην Ελλάδα

Στόχοι για zero waste πόλη, δράσεις για νέους και γυναίκες και συλλεκτικό μπουκάλι εμπνευσμένο από τη Θεσσαλονίκη ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Την πρωτοβουλία της για τη Θεσσαλονίκη με τίτλο «Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα ιδεών και δράσεων», η οποία στηρίζεται σε τρεις πυλώνες, ανακοίνωσε σήμερα η Coca-Cola, στη διάρκεια συνέντευξής Τύπου στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στην οποία συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Ένας από τους στόχους του προγράμματος, είναι να γίνει η Θεσσαλονίκη η πρώτη πόλη στην Ελλάδα με προοπτική zero waste, ενώ περιλαμβάνονται ακόμη δράσεις για νέους και γυναίκες, αλλά και για την εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της πόλης.

Ειδικότερα, όπως είπε η Γενική Διευθύντρια  της εταιρείας για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, Λίλιαν Νεκταρίου το πρόγραμμα στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:

-Στο περιβάλλον και την κυκλική οικονομία: Ειδικότερα, για το θέμα της ανακύκλωσης και της διαχείρισης των απορριμμάτων η Coca-Cola υιοθετεί της αρχές του ευρωπαϊκού πλαισίου zero waste “και θέλει να εμπνεύσει μια αλλαγή κουλτούρας και συνηθειών ώστε οι αρχές αυτού του προγράμματος να μπορέσουν να μπουν στην καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης”. Η Coca-Cola επέλεξε τη Θεσσαλονίκη ως την πρώτη πόλη σε όλη την Ευρώπη για την εταιρεία στην οποία θέλει να εφαρμόσει τις δράσεις του zero waste έτσι ώστε σε ένα βάθος χρόνου να γίνει η πρώτη zero waste πόλη για την Coca-Cola στην Ευρώπη και η πρώτη zero waste πόλη πανελλαδικά, τόνισε η κ. Νεκταρίου. Αναλυτικότερα, η κ. Σίσσυ Ηλιοπούλου, διευθύντρια εταιρικών υποθέσεων και επικοινωνίας της Coca-Cola είπε ότι το πρόγραμμα θα είναι τριετές και θα στηρίζεται στα έργα παρέμβασης στο δήμο, στην εκπαίδευση των πολιτών και της νέας γενιάς και στην αλλαγή της συμπεριφοράς μας απέναντι στα απορρίμματα, μέσα από καινοτόμες δράσεις. Για το 2018 η πρώτη δράση θα αφορά τη δημιουργία ενός σχεδίου πρόληψης απορριμμάτων για την πόλη, που εστιάζει στη δημιουργία ενός αναλυτικού οδηγού με καλές πρακτικές από την Ευρώπη αλλά και τις συγκεκριμένες ανάγκες του δήμου, προκειμένου να δημιουργηθεί χάρτα με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο δήμος για να γίνει ο πρώτος δήμος με προοπτική zero waste. Επίσης θα εφαρμοστεί μια δράση στις παραλίες. Θα τοποθετηθούν ειδικοί ορθοστάτες με ξεχωριστή συλλογή απορριμμάτων (χαρτί, μέταλλο, πλαστικό, υπολείμματα), σε όλο το παραλιακό μέτωπο. Επίσης, θα δημιουργηθεί ένα διαδραστικό κέντρο κυκλικής οικονομίας και ανακύκλωσης στο κέντρο της πόλης, για την ενημέρωση των πολιτών. Εκεί θα μπορεί κανείς να δει ζωντανά το 3D robotic printer να μετατρέπει τα πλαστικά τους απορρίμματα σε αντικείμενα. Ο κ. Πάνος Σακκάς αρχιτέκτονας ο οποίος μαζί με την συνεργάτιδά του Φωτεινή Σετάκη βρίσκονται πίσω από την πατέντα του Print your City, μίλησε για τη δυνατότητα πλαστικά απορρίμματα να μεταμορφώνονται σε αστικό εξοπλισμό, όπως παγκάκια, γλάστρες, πάρκινγκ για ποδήλατα κ.ά.

-Στους νέους και τις γυναίκες: «Πιστεύουμε πολύ στο ταλέντο και των νέων και των γυναικών και θέλουμε με τη δράση μας να τους προσφέρουμε ευκαιρίες να μείνουν και να εργάζονται στη χώρα». Αναφορά έκανε στα προγράμματα Youth Empowered, Regeneration (πρόγραμμα αμειβόμενης εργασίας νέων), το Counting Stars (σε συνεργασία με τη Μe Xo Xo, που έχει δώσει σε γυναίκες της περιφέρειας σε όλη την Ελλάδα τη δυνατότητα να κάνουν τα επιχειρηματικά τους όνειρα πραγματικότητα είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό). Η κ. Νεκταρίου είπε ότι η εταιρεία στοχεύει να συνεχίσει να υλοποιεί και να ενισχύσει τα προγράμματα αυτά στη Θεσσαλονίκη.

-Στην εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής: Η κ. Νεκταρίου μίλησε για την παρουσία της εταιρίας στην προσεχή ΔΕΘ. Όπως είπε θα είμαστε παρόντες γιατί η φετινή έκθεση σηματοδοτεί για τη χώρα μας την προσπάθεια να βγει από την κρίση, να ανακάμψει η οικονομίας της και να περάσει σε μια καινούρια φάση εξωστρέφειας, ενώ η φετινή έκθεση έχει στο επίκεντρο της καινοτομία και την δημιουργικότητα «δυο έννοιες βαθύτατα συνυφασμένες με το DNA της Coca-Cola. Ο τρίτος λόγος είναι ότι φέτος οι ΗΠΑ είναι οι τιμώμενη χώρα «και εμείς είμαστε μια πολυεθνική με ελληνική ψυχή». Μίλησε για δράσεις καινοτόμες και πρωτοποριακές που θα λάβουν χώρα στη διάρκεια της ΔΕΘ, ενώ το περίπτερο της εταιρείας θα είναι διαδραστικό. Μεταξύ άλλων θα έρθει για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη το pop-up store της Coca-Cola με συλλεκτικά μοναδικά αντικείμενα Coca-Cola. Τα έσοδα από αυτό το κατάστημα, θα διατεθούν για τους σκοπούς του zero waste προγράμματος της πόλης. Όσον αφορά το κομμάτι της τουρισμού, φέτος η εταιρεία αφιερώνει ένα συλλεκτικό μπουκάλι στη Θεσσαλονίκη. «Είναι εμπνευσμένο από την ίδια την πόλη, την ιστορία, τον πολιτισμό της, τα ιστορικά σύμβολά της, την αρχιτεκτονική της και την καθημερινή ζωή των πολιτών της. Θα κυκλοφορεί για όλη την τουριστική περίοδο στη Θεσσαλονίκη και την περιοχή της Β. Ελλάδας», όπως είπε η κ. Νεκταρίου, σημειώνοντας ότι για την εταιρία αποτελεί ένα σύμβολο της αγάπης της για την πόλη και των δεσμών που διατηρεί μαζί της. Όπως σημείωσε εξάλλου ο περιφερειάρχης, όποιος «σκανάρει» τον κωδικό QR που βρίσκεται πάνω στο μπουκάλι, μεταφέρεται στον ιστότοπο verymacedonia.gr που έχει δημιουργήσει η ΠΚΜ για την τουριστική προβολή της περιοχής.

«Η λογική αυτή της Coca Cola για zero waste city είναι πάρα πολύ φιλόδοξη, πάρα πολύ σημαντική και πιστεύω ότι οι συμπολίτες θα την αγκαλιάσουν και στην τριετία που θα ισχύσει το πρόγραμμα θα έχουμε θεαματικά αποτελέσματα», δήλωσε ο δήμαρχος. Για το θέμα της ανακύκλωσης ειδικότερα ο δήμαρχος είπε ότι «πετάμε λεφτά στους κάδους, η ανακύκλωση είναι χρήματα και πολλά για να τα αφήσουμε έτσι». Όπως τονίστηκε η Θεσσαλονίκη είναι πάνω από το μέσο ελληνικό όρο σε επίπεδο ανακύκλωσης (είναι 7% ενώ στη Θεσσαλονίκη 14%), ωστόσο ο δήμαρχος ζήτησε τη συμβολή των πολιτών. Μάλιστα είπε ότι «και ο άγιος φοβέρα θέλει» αναφέροντας ότι ο δήμος σκέφτεται σοβαρά και το θέμα των προστίμων «αλλιώς δεν θα στρώσουμε».

Και ο περιφερειάρχης συνεχάρη την εταιρία για την πρωτοβουλία της «γιατί έβαλε τον πήχη ακόμη πιο ψηλά σε μια πόλη που έχει ακόμη δρόμο μπροστά της», ενώ ζήτησε η πρωτοβουλία «το σχολείο που θες» να επεκταθεί και σε άλλους νομούς της ΠΚΜ. Σημειώνεται ότι στη Θεσσαλονίκη έχουν ανακαινιστεί ήδη 14 σχολεία (πάνω από 1,5 εκατ. έχει επενδυθεί) ενώ έως το 2020 ο στόχο είναι να φτάσουν τα 20 «στη Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή και θα συνεχίσουμε όσο χρειάζεται», όπως είπε ο Γιάννης Παπαχρήστου, Γενικός Διευθυντής της Coca Cola 3E. Ο ίδιος, τόνισε: «Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε στη Θεσσαλονίκη». Αναφερόμενος στη συνεισφορά της Coca-Cola 3E, είπε ότι είναι η μεγαλύτερη εταιρία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα και η δραστηριότητά της συνεισφέρει το 0,5% του ελληνικού ΑΕΠ. Έχει τέσσερα εργοστάσια στη χώρα και απασχολεί 1.500 εργαζομένους εκ των οποίων, οι 230 είναι στη Βόρεια Ελλάδα. Οι προμηθευτές της φτάνουν τους 4.500 ενώ εξάγει σε 11 χώρες. 

Το παρών στην παρουσίαση, στην οποία μίλησε και ο πρόεδρος της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης κ. Φίλιππος Κυρκίτσος, έδωσαν  μεταξύ άλλων, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος, οι αντιδήμαρχοι του δήμου Θεσσαλονίκης Θανάσης Παππάς και Γιώργος Δημαρέλος, καθώς και ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα καθαριότητας Λάζαρος Ζαχαριάδης. Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος και ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ- Helexpo Κυριάκος Ποζρικίδης και Αλέξης Τσαξιρλής, αντίστοιχα, εκπρόσωποι φορεών κ.ά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ