21

JUL
2018

Ίδιες με πέρυσι οι τάσεις - Τι λέει ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού στον Τ.Θ.

Αύξηση τουριστικής κίνησης 10-15% αναμένεται και φέτος στην Κ. Μακεδονία

24 Jun 201801.10

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ


Αύξηση στην τουριστική κίνηση στην Κεντρική Μακεδονία της τάξης του 10-15% περίπου αναμένεται φέτος, ενώ εκτός από τις παραδοσιακές αγορές ανοίγονται και νέες, κυρίως μέσω των αεροπορικών συνδέσεων.

"Πέρυσι σε σχέση με πρόπερσι, είχαμε συνολικά στο έτος μια αύξηση της τάξης του 10-15%. Φέτος οι τάσεις είναι ακριβώς οι ίδιες, να έχουμε δηλαδή μια αύξηση 10-15% σε σχέση με το 2017", δήλωσε στον "Τύπο Θεσσαλονίκης" ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος.

Σε ότι αφορά τις αγορές, ο ίδιος παρατηρεί ότι οι Ρώσοι μπήκαν λίγο νωχελικά φέτος γιατί "χτύπησε" πολύ τις τιμές η αγορά της Τουρκίας, δηλαδή τις έριξε. Γενικά ανοίγονται όμως και νέες αγορές, όπως τονίζει. "Βοηθούν πάρα πολύ οι νέες αεροπορικές συνδέσεις που αναπτύσσουμε", λέει ο κ. Θάνος αναφέροντας για παράδειγμα την Jet2 η οποία έχει συνδέσει τον προορισμό με διάφορες περιοχές της Μ. Βρετανίας "και έχει τριπλασιάσει περίπου τον αριθμό των τουριστών από 30.000 πέρυσι σε 80.000 φέτος" και την Qatar Airways "που ανοίγει νέου ορίζοντες στη Μ. Ανατολή αλλά και ως διαμετακομιστικός κόμβος σε νέες αγορές".
"Επίσης παίζουμε πάρα πολύ, παραδοσιακά, στη γερμανική αγορά και στα Βαλκάνια" προσθέτει ο ίδιος υπενθυμίζοντας ότι η ΠΚΜ αποτελεί την περιφέρεια που δέχεται τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα βαλκάνιων τουριστών πανελλαδικά, καθώς οι Βαλκάνιοι, ως γνωστόν, έρχονται στην περιοχή οδικώς. Για την περιοχή της Κ. Μακεδονίας, επισημαίνει ότι προσφέρει ένα πολυποίκιλο προϊόν και μπορεί να δεχθεί και να ικανοποιήσει τουρίστες όλων των βαθμίδων, δηλαδή τόσο άτομα που ξοδεύουν πολλά όσο και άτομα που έρχονται για λίγες ημέρες και δεν θέλουν να ξοδέψουν πολλά. Κεντρικός στόχος της Περιφέρειας πάντως, σύμφωνα με τον κ. Θάνο, είναι να δημιουργεί συνεχώς προστιθέμενη αξία, ώστε μαζί με την αύξηση της επισκεψιμότητας να αυξάνονται και τα έσοδα. Παίζει δηλαδή ρόλο και η ποιότητα, όπως υποστηρίζει, ενώ αναφέρεται και στις ενέργειες που έχουν γίνεται από το 2011 προκειμένου η ΠΚΜ να αποκτήσει μια ενιαία εικόνα ως τουριστικό προϊόν.


"60 λεπτά από τη Θεσσαλονίκη"

"Από το 2011 προσπαθήσαμε να ενοποιήσουμε το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας, προβάλλοντας τις 7 περιφερειακές ενότητες ως έναν ενοποιημένο τουριστικό προορισμό που είναι για όλες τις εποχές και για όλα τα γούστα. Προωθούμε το πρόγραμμα "60 λεπτά από τη Θεσσαλονίκη", γιατί η πόλη βρίσκεται στο κέντρο της Περιφέρειας και έτσι σε απόσταση από 45-60 λεπτά περίπου είναι οι έδρες των περιφερειακών ενοτήτων. Δηλαδή σε μια ημερήσια εκδρομή μπορεί κάποιος να πάει Βεργίνα, Αμφίπολη, Κερκίνη, Όλυμπο, στις παραλίες της Χαλκιδικής κ.λπ.", εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης, επισημαίνοντας ότι η ΠΚΜ πέτυχε στην πρόκληση να παρουσιάσει ως μια ενιαία εικόνα το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας.

"Παλιότερα γινόταν αποσπασματικά η προσπάθεια προβολής αλλά όπως ξέρετε ο τουρίστας δεν αντιλαμβάνεται τα διοικητικά όρια μιας περιφερειακής ενότητας και έχουμε μπει σε μια διαδικασία διαπεριφερειακής συνεργασίας πάνω σε αυτό το κομμάτι για κοινά θεματικά προϊόντα, π.χ. για τα βήματα του Αποστόλου Παύλου υπάρχει το βήμα στη Βέροια και υπάρχει και στην Καβάλα", όπως λέει ο κ. Θάνος ενώ αναφέρει και το παράδειγμα της συνεργασίας που υπάρχει και για την ενιαία προβολή της αρχαίας Εγνατίας οδού και όλων των μνημείων που περιλαμβάνει η πολιτιστική αυτή διαδρομή σε όλη τη Β. Ελλάδα, "ώστε να μπορούμε να τα προβάλλουμε ενιαία στο εξωτερικό". "Η ΠΚΜ είναι μια περιφέρεια που είναι πρώτη σε επισκεψιμότητα μεταξύ των 13 Περιφερειών στην Ελλάδα πάνω και από την Κρήτη και την Αττική. Πρώτη φορά στο εξωτερικό προβάλαμε την εικόνα της Μακεδονίας και της Β. Ελλάδος ενοποιημένα με όλο αυτόν τον αγώνα που έχουμε δώσει και για το ονοματολογικό, έτσι ώστε να αντιληφθούν και το φυσικό χώρο της Β. Ελλάδας και τον πολιτιστικό πλούτο που έχει. Με τις περιφέρειες δηλαδή έχει αρχίσει να προβάλλεται και να δίνεται η εικόνα της ελληνικής Μακεδονίας έτσι όπως πρέπει να είναι, επί το ορθόν, στο εξωτερικό, από το 2011 και μετά", λέει ο κ. Θάνος.


Πρόγραμμα 3 εκατ. για τα επόμενα χρόνια

Γενικά, όπως λέει, ο κ. Θάνος, η ΠΚΜ προσπαθεί να κάνει συνεργασίες και με το λιμάνι και το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και τη Fraport. Για το λιμάνι αναφέρει ότι στόχος είναι να αναδειχθεί ως ένα home port - "αυτό είναι το διακύβευμα για την περιοχή"-. "Έχει πολύ μεγάλη αξία να ξεκινάνε από εδώ οι κρουαζιέρες γιατί η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα εχέγγυα για να παίξει αυτόν τον κομβικό ρόλο", όπως τονίζει.

"Μέσα στο αναπτυξιακό στρατηγικό πλάνο ο τουρισμός μαζί με την αγροτική ανάπτυξη είναι τα δυο σημαντικότερα κομμάτια που προωθούμε ως αναπτυξιακούς πυλώνες στην περιφέρειά μας. Έχουμε ένα τουριστικό πρόγραμμα της τάξης των 3 εκατ. ευρώ που θα τρέξει τα επόμενα 4 χρόνια για την προβολή και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος στο εξωτερικό για τη διαμόρφωση ενός ισχυρού brand name για την περιοχή και για τη διαμόρφωση των θεματικών αξόνων των θεματικών προϊόντων του τουρισμού. Έχουμε τον Όλυμπο, τον Μ. Αλέξανδρο, τον Αριστοτέλη, τα βήματα του Αποστόλου Παύλου. Έχουμε εξαιρετικά brand names που μπορούμε να δομήσουμε πάνω σε αυτά και φυσικά έχουμε απίστευτο φυσικό κάλλος, λίμνες, ποτάμια δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν πάνω σε αυτά και μάλιστα προωθούμε ένα πρόγραμμα τα επόμενα χρόνια για την ανάπτυξη αυτών των εναλλακτικών δραστηριοτήτων. Θα αφορά την ανάπτυξη ΜμΕ, όχι μόνο κλίνες και ξενοδοχεία, αλλά και υπηρεσίες πάνω στον τουρισμό όπως περιηγήσεις, δραστηριότητες, οδηγοί βουνού, μεταφορείς κλπ. Όλα αυτά δημιουργούν μια τουριστική οικονομία την οποία πρέπει να ενισχύσουμε", υπογραμμίζει ο κ. Θάνος.


ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)



Τύπος Θεσσαλονίκης

Σταθάκης: Υπεγράφη η σύμβαση πώλησης του 66% του ΔΕΣΦΑ

Οικονομία20 Jul 201818.40

Έναντι συνολικού τιμήματος 535 εκατ. ευρώ


ΤΕΕ/ΤΚΜ: Η προβληματική συντήρηση δημοσίων οδών και ο άδικος επιμερισμός ευθυνών

Οικονομία20 Jul 201817.30

Τι ζητά από τους συναρμόδιους υπουργούς για τους μηχανικούς δημοσίου


Κατοχύρωση σήματος για «Μακεδονία» - Τα 3 βήματα και το κόστος

Οικονομία20 Jul 201816.31

Μόλις 24 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν κατοχυρώσει τα «Μακεδονικά» προϊόντα τους σε ευρωπαϊκό και 2 σε διεθνές επίπεδο

Η ιταλική ΕΝΙ αποτελεί πλέον τον μοναδικό μέτοχο της ZeniΘ

Οικονομία20 Jul 201816.10

Η ιταλική πολυεθνική είναι ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου

Απ. Τζιτζικώστας: «Επενδύουμε στον αγροδιατροφικό τομέα»

Οικονομία20 Jul 201815.30

Τι είπε ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας σε ημερίδα για την κτηνοτροφία και το περιβάλλον

Θεσσαλονίκη: «Απογείωση» για το αεροδρόμιο Μακεδονία με 700.000 επιβάτες!

Οικονομία20 Jul 201814.50

Ανάμεσα στα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση βρέθηκε και πάλι το «Μακεδονία» το μήνα Ιούνιο - Ανοδικά σε σχέση με πέρσι

Στο 180,4% του ΑΕΠ ανήλθε το δημόσιο χρέος της Ελλάδας το α' τρίμηνο

Οικονομία20 Jul 201814.40

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα

«STOP» από το ΔΝΤ στην επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων

Οικονομία20 Jul 201814.10

Ζητά από την κυβέρνηση να μην την προχωρήσει κάνοντας λόγο για πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα

Πότε θα καταβληθεί το Κοινωνίκό Εισόδημα Αλληλεγγύης για τον Ιούλιο

Οικονομία20 Jul 201813.40

Με πίστωση εξ' ημισείας στον λογαριασμό και στην προπληρωμένη κάρτα αγορών των δικαιούχων


Mediterranean Cosmos



Μασούτης



Coca-Cola το σχολείο



Blue Lagoon



ΕΛΠΕ



Mollers



ΔΕΘ






Typosthes.gr - Twitter
Typosthes.gr - Facebook

Τρέχον Τεύχος

Απολύτως αναγκαία η καταχώρηση σημάτων με το όνομα "Μακεδονία"

δείτε το τεύχος

7172


© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία