Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: ΟΛΘ… τέλος κάθε βράδυ στις 10 – Ποιοι αντιδρούν

Αντιδράσεις στην απόφαση για κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας του Τελωνείου ...

Αντιδράσεις στην επιχειρηματική κοινότητα της περιοχής προκαλεί η απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ για περιορισμό στη λειτουργία της Ελεύθερης Ζώνης του ΟΛΘ. Σχετικές ανακοινώσεις εξέδωσαν σήμερα το ΕΒΕΘ και το ΒΕΘ.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου της πόλης, Αναστάσιος Καπνοπώλης αναφερόμενος στην πρόσφατη απόφαση του γ.γ. της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή σημειώνει ότι η κυβέρνηση και συγκεκριμένα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αδιαφορεί, για μία ακόμη φορά, για το επιχειρείν καταργώντας με απόφασή της τη νυχτερινή βάρδια στο Α΄ Τελωνείο της Θεσσαλονίκης. «Η αιφνιδιαστική απόφαση, εν μέσω Αυγούστου, νομιμοποιεί τους τελωνειακούς οι οποίοι από τις 16 Σεπτεμβρίου του 2017 απέχουν, μονομερώς, από τη νυχτερινή βάρδια, από τις 10.00 το βράδυ έως τις 6.00 το πρωί, στην Πύλη 16 του ΟΛΘ. Παρά το γεγονός πως επανειλημμένες φορές διαμαρτυρηθήκαμε και μέσω επιστολών, ο κ. Πιτσιλής προχώρησε σε αυτή την αψυχολόγητη απόφαση που μόνο αρνητικές επιπτώσεις θα έχει για την επιχειρηματική κοινότητα, την οποία αναγκάζει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη αν θέλει να αξιοποιήσει το βράδυ» αναφέρει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, υπογραμμίζοντας, μάλιστα, πως δεν νοείται Ελεύθερη Ζώνη σε λιμάνι με περιορισμό στο ωράριο του τελωνείου.

«Συνεχίζουμε να ζητούμε την 24ωρη λειτουργία του τελωνείου στην Πύλη 16, καθώς μόνο με τον τρόπο αυτό το λιμάνι της πόλης, που φιλοδοξεί να αναπτυχθεί μέσω της ιδιωτικοποίησης, μπορεί να είναι ανταγωνιστικό. Ένα είναι βέβαιο πως τέτοιου είδους τακτικές εκ μέρους της κυβέρνησης τρέπουν σε άτακτη φυγή τους εν δυνάμει επενδυτές. Είναι απαράδεκτο να πληρώνουν οι επιχειρηματίες το ‘μάρμαρο’ για τις αποφάσεις της ΑΑΔΕ και των κυβερνώντων, οι οποίοι για ψηφοθηρικούς λόγους ‘κλείνουν το μάτι’ σε συγκεκριμένες ομάδες ατόμων» καταλήγει ο κ. Καπνοπώλης.

Ιδιαίτερα αλγεινή εντύπωση και δυσάρεστη έκπληξη προκάλεσε στην επιχειρηματική κοινότητα της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, η απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ να περιορίσει με κάθε επισημότητα τη λειτουργία της Ελεύθερης Ζώνης του Λιμένα Θεσσαλονίκης καθημερινά, από τις 06:00 έως τις 22:00, αναφέρει από την πλευρά του το ΕΒΕΘ.

"Με την απόφαση αυτή, εξ αντικειμένου υπονομεύεται η αναπτυξιακή προοπτική του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όπως και κάθε προσδοκία για την ανάδειξη της περιοχής σε κόμβο διακίνησης φορτίων, από και προς την βαλκανική ενδοχώρα", τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

Το ΕΒΕΘ, έχοντας υπόψη τις δυσμενέστατες επιπτώσεις για την οικονομία της περιοχής, στηλιτεύει την ενέργεια αυτή, που έγινε μάλιστα εντελώς αιφνιδιαστικά και δηλώνει ότι θα πράξει το παν,  στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, για να την ανατρέψει.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την αψυχολόγητη κίνηση της κατάργησης της γ’ βάρδιας του Α’ Τελωνείου Εισαγωγών-Εξαγωγών Θεσσαλονίκης αποκτά ανταγωνιστικό μειονέκτημα έναντι των άλλων λιμένων κυρίως του εξωτερικού, επισημαίνει ο ΣΕΒΕ σε ανακοίνωσή του αναφορικά με την απόφαση για κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας στο Α' τελωνείο εισαγωγών-εξαγωγών της Θεσσαλονίκης.

Ενώ με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγιναν δύο βήματα μπροστά, με την εξάλειψη της γ’ βάρδιας του τελωνείου έγινε ένα βήμα πίσω και μάλιστα εντελώς αιφνιδιαστικά, επισημαίνουν οι εξαγωγείς και προσθέτουν:

Θα πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι Ελεύθερη Ζώνη δεν υφίσταται με συντεχνιακή λογική.

Θα πρέπει επιτέλους οι αρμόδιοι να αποφασίσουν αν θα είναι με την ανοιχτή οικονομία, την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια ή με τα συνδικάτα, τον κρατικισμό και τον δημοσιοϋπαλληλισμό. Και με τα δύο δεν γίνεται.

Η αγορά έχει τους δικούς της κανόνες και αν δεν ανταποκριθούμε σε αυτούς, τότε απλά κάποιος άλλος θα το πράξει και θα εισπράξει τα πολλαπλασιατικά οφέλη από αυτή την κίνηση.

Επιτέλους να αποφασίσουν οι αρμόδιοι αν θέλουν ένα λιμάνι ανοιχτό, ανταγωνιστικό, ελκυστικό στις ναυτιλιακές εταιρίες και χρήσιμο στις εξαγωγές ή ένα λιμάνι κλειστοφοβικό και συντεχνιακό που θα εξυπηρετεί απλώς την ενδοχώρα. Θέλουμε ένα διεθνή λιμένα ή ένα μικρό λιμανάκι;

Αρκετό χρόνο έχουν χάσει η Θεσσαλονίκη και η ΟΛΘ ΑΕ με την ολιγωρία, μην ξεχνάμε ότι οι επενδυτές παρακολουθούν αυτές τις πρακτικές και κάνουν αντίστοιχες αναγωγές σε άλλες δυνητικές επενδύσεις στην Ελλάδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ