18

ΑΥΓ
2017

Καινοτόμα προϊόντα για παιδιά με την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας- Διαβάστε την συνέντευξη του CEO της εταιρίας στο typosthes.gr

Bitar: Η startup από τη Θεσσαλονίκη που «ζωντανεύει» τους ήρωες των βιβλίων!

12 Δεκ 201501.10

Συνέντευξη στην Μαρία Κουζούφη

 Πως θα σας φαινόταν αν εκεί που διαβάζατε ένα παραμύθι ή ένα εκπαιδευτικό βιβλίο στα παιδιά σας βλέπατε τους ήρωες του να «ζωντανεύουν» μπροστά σας και να «περπατούν» πάνω στο βιβλίο;  Ή αν ένα απλό διαφημιστικό flyer της επιχείρησής σας μετατρεπόταν πολύ απλά σε πολυσέλιδο κατάλογο πολυτελείας;

Δεν πρόκειται για επιστημονική φαντασία που βλέπουμε μόνο στις ταινίες αλλά για πραγματικότητα. Επαυξημένη πραγματικότητα! Και δεν αφορά το μακρινό μέλλον αλλά είναι ήδη εδώ!

Η bitar, είναι μια startup εταιρία, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που έχει ως αποκλειστικό αντικείμενο την ενασχόληση με την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality). Είναι η πρώτη εταιρία που έβγαλε στην αγορά βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας που δουλεύουν με φορητές συσκευές. Τα βιβλία της, που απευθύνονται σε παιδιά, έχουν τη δυνατότητα να «ζωντανεύουν» το περιεχόμενό τους με 3D μοντέλα, κίνηση και ήχο, στις οθόνες φορητών συσκευών όπως τα smartphones και τα tablets, βοηθώντας τα να μάθουν με διασκεδαστικό τρόπο. Το μόνο που χρειάζεται είναι η εφαρμογή της εταιρίας που είναι διαθέσιμη δωρεάν σε Play Store και App Store να "συναντήσει" το βιβλίο.


Παράλληλα, η εταιρία προσφέρει και λύσεις για επαγγελματίες που θέλουν να προσεγγίσουν τους πελάτες τους με μια εντυπωσιακή και αποδοτική τεχνολογία.  

Για το τι ακριβώς είναι αυτή η τεχνολογία αλλά και για τα 5 νέα καινοτόμα project της εταιρίας, μίλησε στο typosthes.gr ο Βαγγέλης Παπούλιας, ένα από τα τέσσερα μέλη που απαρτίζουν την ομάδα της bitar. Όπως μας είπε, η εταιρία κάνει προσπάθεια για «άνοιγμα» στο εξωτερικό μέσω καμπάνιας crowdfunding που «τρέχει» αυτό το διάστημα για τα νέα της προϊόντα, που εμπεριέχουν μάλιστα και χαρακτηριστικά μοναδικά σε παγκόσμιο επίπεδο. Για παράδειγμα τα παιδιά μπορούν να δουν το ηλιακό σύστημα σε 3D να “γυρίζει” πάνω στο γραφείο τους, ή να βγουν φωτογραφία δίπλα σε μία καμηλοπάρδαλη! Μπορείτε να γνωρίσετε τα προϊόντα της εταιρίας στον Αστερόκοσμο στη ΔΕΘ (Περίπτερο 13 μπροστά στο παγοδρόμιο) και να βγάλετε φωτογραφίες και βίντεο με έναν ψηφιακό Άγιο Βασίλη και τους ταράνδους του!

Διαβάστε τη συνέντευξη του κ. Παπούλια, CEO της bitar στο typosthes.gr


Εξηγήστε μας τι ακριβώς είναι η επαυξημένη πραγματικότητα και πως λειτουργεί. Τι απαιτείται να έχει ο καταναλωτής για να τη χρησιμοποιήσει;

Η επαυξημένη πραγματικότητα, είναι μία τεχνολογία η οποία μπορεί να μας παρουσιάσει την κανονική πραγματικότητα, με επιπλέον ψηφιακό περιεχόμενο (συνήθως τρισδιάστατο), άρα επαυξημένη. Για παράδειγμα, ο χρήστης μπορεί να βλέπει ένα απλό βιβλίο, ενώ όταν το δει μέσα από την οθόνη της φορητής του συσκευής, βλέπει το ίδιο το βιβλίο με επιπλέον στοιχεία όπως π.χ. ένας τρισδιάστατος δεινόσαυρος που κινείται πάνω στο βιβλίο!

Ο καταναλωτής δεν χρειάζεται κάποιο ειδικό εξοπλισμό, απλά ένα κινητό τηλέφωνο τύπου smartphone ή ένα tablet.

Είναι μια τεχνολογία που έχει πρόσφατα μπει στις ζωές μας τουλάχιστον ευρέως. Πιστεύετε ότι είναι το μέλλον, με βάση και τη συνεχή αύξηση χρήσης συσκευών όπως smartphones και tablets; Ποια είναι η εμπειρία από το εξωτερικό;

Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι μία τεχνολογία με ιστορία, αλλά σίγουρα η χρήση της θα αυξηθεί ραγδαία στο άμεσο μέλλον σε πολλούς τομείς. Σε αυτό συντελεί κυρίως η αυξανόμενη χρήση συσκευών smartphones και tablets, που στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο χρήσης. Επιπλέον, οι εφαρμογές εξελίσσονται συνεχώς, αποκτούν διαδραστικότητα και έτσι η εμπειρία χρήσης γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακή.

Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας με το συγκεκριμένο αντικείμενο; Πείτε μας δυο λόγια για την ομάδα της bitar 

Η αρχική ιδέα της δημιουργίας προϊόντων επαυξημένης πραγματικότητας ξεκίνησε από την firebit, την εταιρία που έχουμε εδώ και 8 περίπου χρόνια και ασχολείται με την παραγωγή λογισμικού και καινοτομίας. Μόλις η ιδέα πήρε σάρκα και οστά, δημιουργήσαμε την bitar, θυγατρική της firebit, με αποκλειστικό στόχο την ενασχόληση με την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας.

Η bitar αποτελείται από 4 άτομα, δύο προγραμματιστές, έναν υπεύθυνο παραγωγής και μάρκετινγκ και μία ειδική παιδαγωγό που έχει αναλάβει το εκπαιδευτικό κομμάτι των προϊόντων, ώστε να υπάρχει μία επιστημονική προσέγγιση.

Μέσω της bitar, έχουν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα δύο βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας (“Ο Ντίνος στα ίχνη των δεινοσαύρων” και “Η Κοκκινοσκουφίτσα φοράει κίτρινα”). Τις επόμενες ημέρες θα κυκλοφορήσουν άλλοι δύο τίτλοι (“Οι βασιλιάδες της ζούγκλας” και “Χριστουγεννιάτικο Μυστικό”). Όλα τα βιβλία είναι διαθέσιμα στο livebooks.gr. “Ο Ντίνος στα ίχνη των δεινοσαύρων” είναι διαθέσιμο και στα κεντρικά βιβλιοπωλεία.

Η ομάδα της bitar


Αυτό το διάστημα η bitar «τρέχει» καμπάνια χρηματοδότησης (crowdfunding) στο Indiegogo για 5 νέα προϊόντα. Ποιες είναι οι καινοτομίες τους και ποιον στόχο έχετε θέσει;

Αυτό που είχαμε ως στόχο, ήταν να βοηθηθούμε να εξάγουμε τα προϊόντα μας στο εξωτερικό. Έτσι θέσαμε κάποιους οικονομικούς στόχους (τους ελάχιστους που απαιτούνταν από τα έξοδα παραγωγής και διάθεσης) ώστε να παράγουμε 5 νέα προϊόντα στην αγγλική γλώσσα.

Τα προϊόντα επαυξημένης πραγματικότητας που θέλουμε να παράγουμε, είναι 2 νέα βιβλία, 1 βιβλίο ζωγραφικής, ένα τετράδιο σπιράλ για εκμάθηση της προπαίδειας καθώς και ένα παιχνίδι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε μορφή κύβου. Πιο συγκεκριμένα:

  • 3D Solar System - Βιβλίο επαυξημένης πραγματικότητας σχετικό με το ηλιακό μας σύστημα
  • Kings of Jungle - Βιβλίο επαυξημένης πραγματικότητας σχετικό με τα ζώα της ζούγκλας
  • Little Lemon Riding Hood - Παραμύθι ζωγραφικής επαυξημένης πραγματικότητας
  • Magic Notebook - Εκπαιδευτικό τετράδιο επαυξημένης πραγματικότητας που βοηθάει τα παιδιά να μάθουν την προπαίδεια.
  • Marley The Turtle - Παιχνίδι - κατασκευή κύβου με επαυξημένη πραγματικότητα

Όλα τα παραπάνω προϊόντα είναι εξαιρετικά καινοτόμα, και κάποια χαρακτηριστικά τους μοναδικά σε παγκόσμιο επίπεδο. Π.χ. Με το βιβλίο 3D Solar System, τα παιδιά μπορούν να βγουν φωτογραφίες ντυμένα αστροναύτες, μπορούν  να δουν το ηλιακό σύστημα σε 3D να “γυρίζει” πάνω στο γραφείο τους, ή στο Kings of Jungle, τα παιδιά μπορούν να βγουν φωτογραφία δίπλα σε μία καμηλοπάρδαλη!

Θεωρείτε ότι το crowdfunding αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για νέες επιχειρηματικές κινήσεις στις μέρες μας; Γενικά ποιες είναι οι δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα ως startup επιχείρηση;

Το crowdfunding είναι μία εξαιρετική ιδέα ως σύλληψη, που βοηθά επιχειρηματικές κινήσεις αλλά και καταναλωτές. Η σύνδεση των δύο γίνεται χωρίς μεσάζοντες και έτσι βγαίνουν κερδισμένοι όλοι.

Όμως, όπως και στην πραγματική αγορά, και εδώ υπάρχουν δυσκολίες. Εμείς συναντήσαμε αρκετές, ξεπεράσαμε πολλές και συνεχίζουμε.

Η έλλειψη ρευστότητας, η δυσκολία εισόδου των προϊόντων στην αγορά, η παντελής απουσία βοήθειας από το κράτος και τα συνεχή εμπόδια, είναι σημαντικότατοι λόγοι αποτυχίας που θα πρέπει κάποιος να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει.

Εκτός από τα βιβλία προσφέρετε και λύσεις επαυξημένης πραγματικότητας για επιχειρήσεις. Μιλήστε μας λίγο γι αυτό. Ποιες κατηγορίες επιχειρηματιών αφορά;

Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι μία εξαιρετικά εντυπωσιακή τεχνολογία και έτσι μπορούν να την χρησιμοποιήσουν και οι επιχειρηματίες για την βελτίωση της παρουσίασης των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους, αλλά και για την αύξηση του ενδιαφέροντος του κοινού.

Εμείς έχουμε υλοποιήσει το Flyerbook, μία υπηρεσία που επιτρέπει στους επιχειρηματίες να μειώσουν το κόστος των εκτυπώσεων διαφημιστικού υλικού, αφού μπορούμε να μετατρέψουμε ένα απλό flyer σε πολυσέλιδο κατάλογο πολυτελείας! Αυτό γίνεται με την βοήθεια μίας ειδικής εφαρμογής που αναπτύσσουμε για τον κάθε πελάτη ξεχωριστά.

Τέλος, έχουμε και μία σειρά από γενικότερες υπηρεσίες επαυξημένης πραγματικότητας, για χρήση της τεχνολογίας σε βιτρίνες καταστημάτων, σε θεατρικές παραστάσεις κ.λ.π.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Ως bitar θα συμμετάσχουμε το αμέσως επόμενο διάστημα στον Αστερόκοσμο στην Θεσσαλονίκη και θα έχουμε την δυνατότητα να παρουσιάσουμε την δουλειά μας στους επισκέπτες του. Θα έχουμε 4 διαφορετικά βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας και ένα ειδικό δώρο, με το οποίο οι χρήστες θα μπορούν να βγουν φωτογραφίες και βίντεο με έναν ψηφιακό Άγιο Βασίλη και τους ταράνδους του!

Από τη νέα χρονιά έχουμε ως στόχο να υλοποιήσουμε νέα βιβλία και παιχνίδια με μεγαλύτερη διαδραστικότητα και με έμφαση στο εκπαιδευτικό τους χαρακτήρα. Γιατί ως γνωστόν, η εκμάθηση για τα παιδιά έχει πολύ πιο σημαντικά αποτελέσματα όταν αυτή γίνεται ως παιχνίδι και όταν τα προσεγγίζουμε με τον τρόπο που τους αρέσει.

Στο κομμάτι των επιχειρήσεων, σύντομα θα έχουμε και νέες λύσεις και προτάσεις για τους επαγγελματίες του τουρισμού, αναπτύσσοντας και εφαρμογές Εικονικής Πραγματικότητας σε συνδυασμό με την Επαυξημένη Πραγματικότητα.

Δείτε τα νέα προϊόντα της καμπάνιας crowdfunding με φωτογραφίες και βίντεο  εδώ

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Δημιουργία Ερευνητικού Κέντρου για τη μαστίχα στην Χίο

Οικονομία18 Αυγ 201712.50

Με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου


Τι θα πει ο οίκος Fitch για την Ελλάδα;

Οικονομία18 Αυγ 201712.40

Σήμερα οι ανακοινώσεις του οίκου

ΔΕΗ: Ουδεμία αύξηση αγροτικών τιμολογίων ή ΕΤΜΕΑΡ

Οικονομία17 Αυγ 201717.30

Διευκρίνιση σχετικά με δημοσιεύματα 

Νέο 5μελές διοικητικό συμβούλιο στο Mega Channel

Οικονομία17 Αυγ 201716.40

Η θέση της πλευράς Σαββίδη

Air Berlin: Αναζητά αγοραστές για τα περιουσιακά της στοιχεία

Οικονομία17 Αυγ 201716.30

Σε συνομιλίες με τρεις αεροπορικές εταιρίες

Ανοίγει το νέο «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» για 6.000 νοικοκυριά

Οικονομία17 Αυγ 201716.12

Οι πόροι ανέρχονται σε 61 εκατ. ευρώ περίπου

ΚΕΔΕ: Αντιδρά στην ενιαία υποχρεωτική τιμολόγηση του νερού

Οικονομία17 Αυγ 201716.10

Για απόφαση που θα οδηγήσει σε υπέρμετρη αύξηση της τιμής του νερού, κάνει λόγο ο Γ. Πατούλης

10 εκ. θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν στην ΕΕ από το 2013

Οικονομία17 Αυγ 201711.50

Απαντά ο Ντομπρόβσκις στον Παπαδημούλη


Όργιο φοροδιαφυγής σε ξενοδοχεία – Και στη Χαλκιδική

Οικονομία17 Αυγ 201711.39

Τι αποκάλυψαν οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ 


ΕΛΠΕ

One Salonica


82 TIF



Hellenic seaways


Κτήμα Χρηστίδη



Mollers


Typosthes.gr - Twitter
Typosthes.gr - Facebook

Τρέχον Τεύχος

Η πρώτη ενέργεια του διοικητικού συμβουλίου διορθώνει την αδικία

δείτε το τεύχος

6910


© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία