Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πελοπόννησος: Μία «κρυφή»… Silicon Valley με μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Στη συμβολή Περιφερειακής Πολιτικής και ΜΜΕ στην προώθηση του τουρισμού εστίασαν ομιλητές διεπιστημονικής διημερίδας στη Σπάρτη

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Ισχύς εν τη ενώσει για τον τουρισμό. Αυτό το μήνυμα έδωσαν οι ομιλητές της Διεπιστημονικής Διημερίδας με θέμα: «Περιφερειακή Πολιτική, Τουρισμός και Μ.Μ.Ε.» που πραγματοποιήθηκε στις 31/3 και 1/4/2017 στη Σπάρτη.

Και εστίασαν στην ανάγκη συνεργασίας Περιφερειακής Πολιτικής και ΜΜΕ για την προώθηση του τουρισμού.

Ειδικότερα, αναφερόμενη στη Σπάρτη, η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος σε θέματα Τουρισμού κα. Μαντώ Μπελεγρή τόνισε ότι: «Μόνο μαζί μπορούμε να κάνουμε κάτι. Μόνοι μας δεν κάνουμε τίποτα». Και εστίασε στη σημασία των συγκοινωνιών για τη μεγαλύτερη προσέλευση τουριστών (σημ. το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι κοντά όμως δεν υπάρχει σύνδεση με ΚΤΕΛ από τον αερολιμένα προς τη Σπάρτη). Αν γίνει κάτι τέτοιο μπορεί να υπάρξουν αυξήσεις στις αφίξεις μέχρι και 30%, πρόσθεσε.

Από την παρουσίαση έρευνας για δημοσιεύματα περί τουρισμού σε τοπικές εφημερίδες και ιστοσελίδες

Η αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας κα. Αδαμαντία Τζανετέα χαρακτήρισε την Πελοπόννησο ως «Silicon Valley του Πολιτισμού», είπε πως στην περιοχή υπάρχουν πολλά μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και πως «ο πολιτισμός μπορεί να αποτελέσει αναπτυξιακή δύναμη».

Συγκεκριμένα μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην περιοχή είναι τα ακόλουθα: Ναός Επικούρειου Απόλλωνος, Αρχαίος χώρος Δελφών, Αρχαίος χώρος Επιδαύρου, Αρχαίος χώρος Ολυμπίας, Μυστράς, Αρχαιολογικοί χώροι Μυκηνών και Τίρυνθας.

Επίσης αναφερόμενη στις συγκοινωνίες η κα Τζανετέα είπε πως στόχος είναι να αποκτήσει το Γύθειο ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Κρήτη.

Στα προϊόντα που παράγει η Λακωνία όπως το λάδι και τα εσπεριδοειδή αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Δήμου Σπάρτης κ. Χρήστος Πλειώτας.

Στο τι μπορούμε να διδαχθούμε από το παρελθόν αναφέρθηκε ο Αναπληρωτής Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σπύρος Συρόπουλος, ενώ η Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού Παντείου Πανεπιστημίου Μαριάννα Ψύλλα μίλησε για την επικοινωνία ως κινητήρια δύναμη πολιτιστικής ανάπτυξης στο αστικό περιβάλλον.

Ο Μυστράς

Στις ελλείψεις που συνάντησε στη Λακωνία αναφέρθηκε ο Καθηγητής του Τμήμ. Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ Θεόδωρος Χατζηπαντελής. Ειδικότερα είπε πως δεν μπόρεσε να επισκεφθεί το Παλάτι του Μυστρά γιατί ήταν κλειστό, ενώ σε κάποιες εκκλησίες γίνονταν εργασίες και δεν υπήρχε wifi.

Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη συνεργασίας με τη Δυτική Πελοπόννησο, και χαρακτήρισε την ομοιομορφία ως «δήμιο της εξέλιξης, της βιωσιμότητας και της προόδου».

Στο επιτυχημένο παράδειγμα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση του τουρισμού εστίασε ο δημοσιογράφος-υπ. διδάκτωρ Παντείου Παν/μιου Δημήτρης Γκαρτζώνης. Όπως είπε, στην καμπάνια με τίτλο «Aegean Like no other» πέτυχαν να δώσουν ίδια δυνατότητα προβολής σε νησιά διαφόρων ταχυτήτων. «Είχαμε 5 εκατομμύρια impressions στο #aegeanlikenother, και μεγάλη συμμετοχή σε όλα τα social media. Στην καμπάνια αυτή ακόμη και το πιο μικρό νησί είχε τις ίδιες δυνατότητες προβολής με μεγάλα νησιά όπως η Ρόδος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στην περίπτωση των μουσουλμάνων στη χώρα μας αναφέρθηκε ο επικ. καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Κυριάκος Νικολάου-Πατραγάς και τόνισε πως «δομικό στοιχείο του Ισλάμ είναι να μην μπορείς να ενταχθείς. Στο Ισλάμ η θρησκευτική συνείδηση ακυρώνει τις άλλες (δηλ. εθνική και ταξική)». Πρόσθεσε πως μπορεί να υπάρχουν επιπτώσεις της ισλαμοφοβίας στον τουρισμό, όμως σε κάθε περίπτωση υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και όχι απλά από την κυβέρνησή μας ή την αντιπολίτευση.

Η συνεισφορά των ΜΜΕ

 Οι ομιλητές της διημερίδας

Πενιχρή είναι η προβολή τουριστικών θεμάτων για τον τουρισμό σε περιφερειακά ΜΜΕ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα Ομάδας έρευνας υπό την επίβλεψη της Καθηγήτριας της Επικοινωνίας του ΑΠΘ, Τέσσας Δουλκέρη, της Πρόεδρου της Εταιρείας Επιστημόνων Επικοινωνίας και Προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής.

Όπως τόνισε η υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου Βασιλική Δάλλα, σε ιστοσελίδες των νομών Λακωνίας, Μεσσηνίας, Πιερίας και Κιλκίς τα δημοσιεύματα για θέματα τουρισμού είναι ελάχιστα, αν αναλογιστεί κανείς τη σημασία που θα έπρεπε να δίνεται στον τομέα αυτό. Ειδικότερα για την Πιερία και το Κιλκίς μόλις 1% των δημοσιευμάτων αναφέρονταν στον τουρισμό. Πάντως καλύτερη ήταν η εικόνα για τη Μεσσηνία, λόγω και των δραστηριοτήτων του Costa Navarino.

Ανάλογα ήταν τα συμπεράσματα και στις τοπικές εφημερίδες αναφορικά με τη συχνότητα θεμάτων τουρισμού, όπως προέκυψε από έρευνα που έκαναν ο δημοσιογράφος και Πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Επαρχιακού Τύπου, Γιώργος Κουκουλιάτας με τη δημοσιογράφο Τάνια Δούλαλα.

Ενδεικτικό είναι πως στα 841 πρωτοσέλιδα από εφημερίδες των ίδιων νομών (δηλ. Λακωνίας, Μεσσηνίας, Πιερίας και Κιλκίς) μόλις 43 είχαν θέματα τουρισμού.

Αντίθετα, στην επιτυχημένη προβολή της καμπάνιας «Πάσχα στη Ζάκυνθο» από τον βραβευμένο ως καλύτερο περιφερειακό κανάλι 2016 τηλεοπτικό σταθμό Ionian Tv, αναφέρθηκε ο διευθυντής marketing του καναλιού Διονύσης Μήλεσης. Όπως είπε, προβάλλοντας στο κανάλι ένα ντοκιμαντέρ για το πώς είναι το Πάσχα στο συγκεκριμένο νησί 40 μέρες πριν την γιορτή, σημειώθηκε 50% αύξηση στους επιβάτες που το επισκέφθηκαν με ΚΤΕΛ, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Το άγαλμα του Λεωνίδα στη Σπάρτη

Να σημειώσουμε ότι στη συνέχεια δημοσιογράφοι της ΕΣΕΤ και τοπικών ΜΜΕ της Λακωνίας συζήτησαν με εκπροσώπους των τοπικών φορέων του Τουρισμού  για να αναδειχθούν τα προβλήματα της περιοχής.

Η Μονεμβασιά

Η διημερίδα έγινε με πρωτοβουλία του Τμήματος Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Πάντειου Πανεπιστημίου, της Ένωσης Συντακτών Επαρχιακού Τύπου, της Εταιρείας Επιστημόνων Επικοινωνίας και Δημοσιογράφων Τ.Α.Δ. σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου (Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας). Τελούσε υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ