Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Καλαφάτης: Μια πόλη …ξεχασμένη στο κατώφλι του μέλλοντός της!

Άρθρο του Σταύρου Καλαφάτη

Άρθρο του Σταύρου Καλαφάτη*

Θέλουμε όλοι να μιλούμε για μια σύγχρονη ευρωπαϊκή Θεσσαλονίκη, αλλά δεν μπορούμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, παραβλέποντας την πραγματικότητα και τα λάθη που πρέπει να διορθώσουμε, όχι δια των λόγων, αλλά με πράξεις.

Δεν το χωρά ο νους του Θεσσαλονικιού, ότι ζει στην μόνη μεγάλη ευρωπαϊκή πόλη με αστικές συγκοινωνίες …υπό αίρεση, επειδή η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου θεωρεί την αγανάκτηση των πολιτών χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθειά της να ποδηγετήσει τον ΟΑΣΘ.

Η περιπέτεια του ΟΛΘ στην πορεία της αποκρατικοποίησής του, με τα συνεχή κρούσματα απαξίωσής του από την ίδια κυβέρνηση που προωθούσε την πώλησή του, είναι μια ακόμα αντιπροσωπευτική περίπτωση ενός πλέγματος ιδεοληψιών και αγκυλώσεων, που έχουν εμποδίσει τη Θεσσαλονίκη να ξεφύγει και να προχωρήσει μπροστά, ως σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη. Η δε οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό, παραμένουν ζητούμενα.

Δεν γίνεται να αποδεχόμαστε μοιρολατρικά, πως ζούμε στην μοναδική πόλη που βουλιάζει σε 10 εκατοστά χιόνι, επειδή η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, υφίσταται μόνο για lifestyle επικοινωνία.

Είναι κρίμα, μια πόλη με τέτοιο θαλάσσιο μέτωπο, να το εκμεταλλεύεται μόνο …ως θέα! Η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου παραμένει κάπου ανάμεσα στη θεωρία και στα σπάργανα, με τη φωτεινή εξαίρεση του έργου της Νέας Παραλίας να υφίσταται ενίοτε και την απαξίωση από τη δημοτική αρχή που θα έπρεπε επενδύει σ αυτό.

Η Θεσσαλονίκη είναι επίσης η πόλη, που με διαχρονικές ευθύνες πολλών, συμπεριλαμβανομένης της σημερινής δημοτικής διοίκησης, παίζει με την τύχη του μεγαλύτερου έργου της νεότερης ιστορίας της, του Μετρό.

Ξέρουμε πως δυναμική της Θεσσαλονίκης είναι τεράστια. Και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα πολυάριθμα.

Μα βρίσκεται πλέον εγκλωβισμένη ανάμεσα σε μια κρατική και σε μια δημοτική αρχή, με ένα κοινό σημείο. Την λατρεία για την επικοινωνία και την απόσταση από την ουσία και από το μέλλον που αισιοδοξούμε να βιώσουμε.

Στην ουσία, η Θεσσαλονίκη είναι μια από τις πιο …μελετημένες πόλεις. Μελέτες συσσωρεύονται επί μελετών. Αλλά όταν έρχεται η ώρα της πράξης, πάντα κάτι συμβαίνει και η υλοποίηση έργων και δράσεων σκαλώνει. Άλλοτε στις κακές οικονομικές συγκυρίες, άλλοτε στην κακοδαιμονία της ασυνεννοησίας μεταξύ των δικών της ανθρώπων ή μεταξύ αυτών και της κεντρικής εξουσίας, ενίοτε στο κυβερνητικό δίχτυ των ανεκπλήρωτων υποσχέσεων.

Οι βάσεις για τη νέα εποχή της Θεσσαλονίκης υπάρχουν. Το λιμάνι της, το παραλιακό της μέτωπο, το αεροδρόμιό της, η Εγνατία Οδός, το περιαστικό περιβάλλον με το Σέιχ Σου κορωνίδα του, ακόμα και η ιστορία της και τα μνημεία της.

Η Θεσσαλονίκη είναι πολλά χρόνια στο κατώφλι του μέλλοντός της. Και πρέπει να βρει το κλειδί, που θα τη βοηθήσει να ανοίξει την πόρτα και να ξεπεράσει το σύνορο μεταξύ λόγων και έργων.

*Ο Σταύρος Καλαφάτης είναι βουλευτής ΝΔ Α΄ Θεσσαλονίκης και επικεφαλής μείζονος Αντιπολίτευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ