Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Χρήστος Δουΐτσης: «Για την Θεσσαλονίκη του αύριο»

Ο Συντονιστής της Ν.Ε. Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, αρθρογραφεί στον «Τύπο Θεσσαλονίκης»

Άρθρο του Χρήστου Δουΐτση

 

Η πρόσφατη, σφοδρή νεροποντή που έπληξε το κέντρο της Θεσσαλονίκης, αλλά και η βλάβη στον αγωγό νερού της ΕΥΑΘ μερικές εβδομάδες πριν, ανέδειξαν το θέμα της κατάστασης των υποδομών της πόλης.

Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές που κυριάρχησαν στην χώρα από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και που εφαρμόστηκαν από τον δικομματισμό ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, δυστυχώς, άφησαν το αρνητικό τους αποτύπωμα και στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης: οι μεγάλες υποδομές της πόλης απαξιώθηκαν (ΟΛΘ, Αεροδρόμιο Μακεδονία, ΕΥΑΘ και δίκτυά της κλπ), άλλες όπως οι αστικές συγκοινωνίες αντιστρατεύονταν την έννοια του δημοσίου συμφέροντος, ο δημόσιος χώρος αλώθηκε από το ιδιωτικό, οι δημόσιες νοσοκομειακές υποδομές αφέθηκαν στην τύχη τους. Η είσοδος το 2010 στο καθεστώς των μνημονίων ήρθε να χειροτερέψει την κατάσταση. Ακόμη και έργα πνοής όπως το μετρό ή η αναβάθμιση συγκοινωνιακών κόμβων σταμάτησαν και δεν προχωρούσαν.

Η πορεία αυτή ήρθε να αναστραφεί το 2015 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ. Παρά το ασφυκτικό μνημονιακό πλαίσιο επανεκκινήθηκαν τα έργα του μετρό, παραδόθηκαν στην κυκλοφορία κόμβοι στην περιφερειακή οδό και ολοκληρώνονται άλλοι , επανεντάσσονται έργα εκσυγχρονισμού όπως η επέκταση του διυλιστηρίου της ΕΥΑΘ, δημιουργήθηκαν νέες δομές υγείας όπως οι ΤΟΜΥ, αποδόθηκαν στις τοπικές κοινωνίες τα πρώην στρατόπεδα Παύλου Μελά και Κόδρα, αποϊδιωτικοποιήθηκε ο ΟΑΣΘ και σχεδιάζεται ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ( σύστημα) αστικών συγκοινωνιών, προχωράει η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού για να αναφέρουμε μερικές από τις πιο γνωστές κυβερνητικές παρεμβάσεις της τελευταίας τριετίας.

Είναι λογικό αν και όχι θεμιτό , η αντιπολίτευση να προσπαθεί να απαξιώσει αυτές τις παρεμβάσεις γιατί εκτός των άλλων αναδεικνύεται η δική της απραξία των προηγούμενων χρόνων, αλλά και η ανυπαρξία οποιουδήποτε βασικού σχεδιασμού για την πόλη.

Η τοπική ΝΟΔΕ της Νέας Δημοκρατίας είτε επίσημα είτε μέσα από αρθογραφία και παρεμβάσεις στελεχών της προσπαθεί επίσης να ενισχύσει την προσπάθεια αυτή, χωρίς όμως να έχει απαντήσει μέχρι σήμερα για τον ρόλο βουλευτών και στελεχών της στο πελατειακό σύστημα που γιγαντώθηκε στην πόλη τα προηγούμενα χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο παρεμβάσεις τους στο θέμα των προσλήψεων στον ΟΑΣΘ. Όπως δεν απαντάει και στην ανυπαρξία βασικών κυβερνητικών παρεμβάσεων την προηγούμενη 25ετία.

Όμως, η πόλη δεν χρειάζεται άρνηση και γκρίνια. Αυτό που χρειάζεται είναι έργα πνοής και παρεμβάσεις που να  καλύπτουν βασικές της ανάγκες προκειμένου να διεκδικήσει τον ρόλο που της αντιστοιχεί στην ευρύτερη περιοχή.

Με βάση την πλατιά και ουσιαστική  συζήτηση που έγινε με δεκάδες φορείς της πόλης στο πρόσφατο αναπτυξιακό συνέδριο, η κυβέρνηση οι κρατικοί οργανισμοί και οι εποπτευόμενοι φορείς  εντείνουν τις προσπάθειές τους και εργάζονται  στην κατεύθυνση αυτή πάνω σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Για την μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε βασική Πύλη σύνδεσης της ΝΑ Μεσογείου με την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Σε βασικό συγκοινωνιακό, εμπορικό, ενεργειακό κόμβο.

Η πορεία αυτή έχει ξεκινήσει. Ο ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται με την μεριά των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων που θα στηρίξουν και θα συμβάλλουν αυτήν την αναγκαία αλλαγή. Την μικροπολιτική, τον παλαιοκομματισμό και την μίζερη κενολογία την αφήνουμε για άλλους.

Ο Χρήστος Δουΐτσης είναι Συντονιστής της Ν.Ε. Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΗΠΑ: Κύμα διαδηλώσεων σε πανεπιστήμια για την Παλαιστίνη - Από Κολούμπια μέχρι Χάρβαρντ
Το κίνημα των φοιτητών μεγαλώνει και θυμίζει τις αντιπολεμικές διαδηλώσεις του ‘68 για το Βιετνάμ
ΗΠΑ: Κύμα διαδηλώσεων σε πανεπιστήμια για την Παλαιστίνη - Από Κολούμπια μέχρι Χάρβαρντ